Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie umiarkowane

3.41°C 1025 hPa 91%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-11-04)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.7019
euro euro 1 EUR 4.2575
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5775
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8359
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1748
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Nie będzie pociągów do Szklarskiej Poręby

W projekcie nowego rozkładu jazdy nie ma połączeń z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. A jeszcze wiosną samorządowcy i kolejarze snuli plany o połączeniu kolejowym z Czechami przez Polanę Jakuszycką.

W nowym rozkładzie kolejarze zaplanowali prędkość pociągów do Szklarskiej Poręby na poziomie 0 km na godzinę. To nie żart. Grzegorz Sokoliński ze Szklarskiej mówi wprost, że oznacza to zamknięcie linii.

Pasażerowie są zdumieni, bo pociągi do Szklarskiej Poręby są ciągle zatłoczone. - Jak jest coś dobrego, to zawsze ktoś chce to zepsuć - mówią Joanna i Krystian, którzy właśnie koleją wracają z wakacji w górach.

Burmistrz Szklarskiej Arkadiusz Wichniak narzeka, że zakusy kolei godzą w plany miasta. Budynek dworca Szklarska Poręba Górna oraz plac przed nim miały być głównym węzłem komunikacyjnym na nowej mapie transportowej miasta. Bez pociągów traci to sens.

Gdy nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze. Tym razem o miliony złotych na remont linii, jakie chcą zdobyć dolnośląscy kolejarze. Tylko czy straszenie zamknięciem linii jest naprawdę najlepszym wyjściem? - Przyzwyczajenie ludzi do nowych usług to praca na całe miesiące, a stracić ich można kilkoma nierozważnymi decyzjami - podkreśla burmistrz.

W ubiegłym roku prace przy modernizacji linii do Szklarskiej Poręby pochłonęły 1,5 mln zł. Potrzeby są kilkadziesiąt razy większe. Jest to bowiem linia bardzo stroma i pełna zakrętów. Jedna z najtrudniejszych pod tym względem w Polsce.

PRW

Podziel się z innymi:

2008-08-23 14:17

Przybornik
Najczęściej czytane

› Bon ciepłowniczy - czym... czas 2025-11-03
komentarze komentarze: 1


› Nowoczesne sterowanie r... czas 2025-11-03
komentarze komentarze: 1


› 11 listopada - Święto Nie... czas 2025-11-03
komentarze komentarze: 0


› Remonty szlaków w Karkonos... czas 2025-11-04
komentarze komentarze: 0


› Jakie problemy zgłosili... czas 2025-11-04
komentarze komentarze: 0