NO2
5.30
ug/m3
O3
55.80
ug/m3
PM10
7.90
ug/m3
PM2.5
5.80
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie małe
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Różne:
- Złota rączka (2025.12.02)
Sprzedam:
- Pierogi,uszka recznie lepione,ostatni... (2025.12.01)
Dam pracę:
- Praca do rozbiórki aut (2025.11.30)
Sprzedam:
- Pierogi 100szt+30 uszek gratis (2025.11.29)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - 603 567 304 - SZYBKI KO... (2025.11.28)
Sprzedam:
- Magnesy pociągów na lodówkę - Magnesiki-Kol... (2025.11.26)
Kupię:
- ZDECYDOWANIE płacę NAJLEPIEJ - SKUP ANT... (2025.11.26)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI / STAROCIE / PŁACĘ GOTÓWKĄ ... (2025.11.25)
Sprzedam:
- Sprzedam Peugota 308 SW (2025.11.24)
Sprzedam:
- Pierogi,uszka recznie lepione,ostatni... (2025.11.23)
- Brawo:
› Mieszkańcy Lwówka Śląskiego będą mogli dotrzeć do Je...
2025.11.29 00:41
- Tylko:
› Próbował włamać się do jednego z mieszkań
2025.11.26 14:29
- Raczej:
› Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
2025.11.25 14:35
- okokok:
› Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
2025.11.24 13:33
- 1800jjjjjjj:
› Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
2025.11.24 12:25
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.6512 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.239 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5398 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 4.8228 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1754 |
|
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Jak sobie radzić z trudnymi klientami?
Jeśli w pracy masz częsty kontakt z klientami, musisz przygotować się na ryzyko wystąpienia wielu nieprzyjemnych sytuacji. Niektórzy kontrahenci mogą mieć nierealne oczekiwania, unikać zobowiązań finansowych czy po prostu mijać się z prawdą. Pamiętaj, aby nawet w takim przypadku nie tracić opanowania i postarać się jak najszybciej rozwiązać problem.- W trudnych sytuacjach zachowaj spokój i staraj się przekonać klienta, że rozumiesz jego emocje.
- Jeśli konsument zwraca się z konkretnym problemem, poproś o jak najwięcej szczegółów, a w razie wątpliwości upewnij się, że dobrze go zrozumiałeś.
- Nigdy nie zostawiaj klienta z nierozwiązanym problemem - w trudnych sytuacjach poproś o wsparcie innego pracownika, który lepiej orientuje się w przedmiocie reklamacji.
Postaraj się uspokoić klienta
Trudni klienci najczęściej dają się ponieść emocjom, co skutkuje wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami. W pierwszej kolejności musisz zatem uspokoić zdenerwowanego konsumenta. Jak to zrobić skutecznie? Możesz zastosować tak zwaną technikę odzwierciedlenia. Polega ona na identyfikacji emocji klienta, aby pokazać mu, że rozumiesz powody jego zdenerwowania i nie lekceważysz ich. Przez cały czas staraj się okazywać zainteresowanie, panując nad tonem głosu i językiem ciała. Takie zachowanie sprawi, że klient powoli zacznie się uspokajać i dostrzeże w Tobie osobę, która rzeczywiście jest w stanie rozwiązać jego problem.
Szukasz nowej pracy? Sprawdź tutaj najnowsze oferty z różnych branż i przekonaj się, kogo poszukują pracodawcy!
Dowiedz się, czego dotyczy problem
Jeśli uda Ci się uspokoić klienta, musisz dowiedzieć się, czego dokładnie dotyczy problem. W tym celu zadawaj konkretne pytania, aby poznać jak najwięcej szczegółów. Staraj się powtarzać to, co usłyszałeś, upewniając się, że dobrze zrozumiałeś klienta. W ten sposób uda Ci się uniknąć nieporozumień i szybko zrozumieć, co było źródłem niezadowolenia.
Staraj się przyznawać rację klientowi
Skuteczną metodą radzenia sobie z trudnym klientem jest przyznanie mu racji, chociaż w niewielkim stopniu. Nawet jeśli wiesz, że się myli, postaraj się okazać maksimum zrozumienia dla jego sytuacji. Pamiętaj, aby nie udowadniać mu, że jest w błędzie - takie zachowanie mogłoby tylko dodatkowo go zdenerwować. Rozmawiaj z klientem w taki sposób, aby miał wrażenie, że się z nim zgadzasz. Przykładowo, klient może bezpodstawnie zgłosić reklamację, upierając się przy swojej racji. W takiej sytuacji postaraj się zachować spokój i wysłuchaj jego żądań, a następnie dokładnie wyjaśnij, że doszło do pomyłki. Pokaż mu, że kupiony przez niego towar jest wolny od wad. Następnie upewnij się, że po Twoim wyjaśnieniu klient zrezygnuje z dalszych roszczeń.
Chcesz znaleźć pracę w Gorlicach? Wejdź na najnowsze oferty i złóż aplikację na wybrane stanowisko!
Wskaż rozwiązanie problemu, które usatysfakcjonuje klienta
Nie da się ukryć, że trudni klienci oczekują przede wszystkim jak najszybszego rozwiązania ich problemu. Ważne jest zatem, abyś od razu zaproponował odpowiednie wyjście z sytuacji i nie próbował przerzucać odpowiedzialności na innych współpracowników. Nawet gdy sam nie jesteś w stanie rozwiązać danego problemu, osobiście skontaktuj się z osobą decyzyjną, aby klient nie poczuł się zlekceważony. Pamiętaj także, by nie składać obietnic bez pokrycia. Co za tym idzie, nie obiecuj, że sytuacja zostanie rozwiązana w ciągu kilku minut, jeśli jest to niemożliwe. Po przedstawieniu klientowi konkretnego rozwiązania jego problemu upewnij się, czy czuje się on usatysfakcjonowany. W ten sposób udowodnisz mu, że liczysz się z jego zdaniem.
Zależy Ci na szybkim zdobyciu pracy w Międzychodzie? Poznaj aktualne oferty pracodawców i sprawdź, czy spełniasz wymagania na konkretne stanowisko!
Podsumowanie
Trudny klient może zdarzyć się w każdej branży. Jeśli zachowasz spokój, uda Ci się ostudzić jego emocje. Pamiętaj, aby nigdy nie lekceważyć oczekiwań klienta, nawet gdy wydają się być niezgodne z prawdą. Postaraj się także dokładnie przedstawić rozwiązanie problemu i zawsze upewnij się, że konsument zgadza się z Twoimi sugestiami.
Podziel się z innymi:
2025-09-22 06:35
› Trudne warunki na droga...
2025-12-01
komentarze: 0
› Zamknięcie tras rowerowyc...
2025-12-01
komentarze: 0
› Rozświetlenie Jeleniogórsk...
2025-12-01
komentarze: 0
› Zatrzymany za posiadani...
2025-12-01
komentarze: 0
› Jarmark Świąteczny 2025...
2025-12-01
komentarze: 0








MZK JELENIA GÓRA
PKS JELENIA GÓRA
PKP
The:protocol