Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

7.86°C 1015 hPa 93%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- ksk:
Nowe stawki podatków i opłat
czas 2025.11.06 22:41

- bartek samczyik:
Jelenia Góra bez zakazu sprzedaży alkoholu
czas 2025.11.06 11:20

- lzs:
Bon ciepłowniczy - czym jest oraz komu przysługuje
czas 2025.11.03 19:27

- lzs:
Nowoczesne sterowanie ruchem i ścieżki rowerowe
czas 2025.11.03 19:24

- xoxo:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.11.03 13:27

Kursy walut (akt. 2025-11-07)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6818
euro euro 1 EUR 4.2483
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5556
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8227
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1745
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Jak sobie radzić z trudnymi klientami?

Jeśli w pracy masz częsty kontakt z klientami, musisz przygotować się na ryzyko wystąpienia wielu nieprzyjemnych sytuacji. Niektórzy kontrahenci mogą mieć nierealne oczekiwania, unikać zobowiązań finansowych czy po prostu mijać się z prawdą. Pamiętaj, aby nawet w takim przypadku nie tracić opanowania i postarać się jak najszybciej rozwiązać problem.

- W trudnych sytuacjach zachowaj spokój i staraj się przekonać klienta, że rozumiesz jego emocje.
- Jeśli konsument zwraca się z konkretnym problemem, poproś o jak najwięcej szczegółów, a w razie wątpliwości upewnij się, że dobrze go zrozumiałeś.
- Nigdy nie zostawiaj klienta z nierozwiązanym problemem - w trudnych sytuacjach poproś o wsparcie innego pracownika, który lepiej orientuje się w przedmiocie reklamacji.

Postaraj się uspokoić klienta

Trudni klienci najczęściej dają się ponieść emocjom, co skutkuje wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami. W pierwszej kolejności musisz zatem uspokoić zdenerwowanego konsumenta. Jak to zrobić skutecznie? Możesz zastosować tak zwaną technikę odzwierciedlenia. Polega ona na identyfikacji emocji klienta, aby pokazać mu, że rozumiesz powody jego zdenerwowania i nie lekceważysz ich. Przez cały czas staraj się okazywać zainteresowanie, panując nad tonem głosu i językiem ciała. Takie zachowanie sprawi, że klient powoli zacznie się uspokajać i dostrzeże w Tobie osobę, która rzeczywiście jest w stanie rozwiązać jego problem.

Szukasz nowej pracy? Sprawdź tutaj najnowsze oferty z różnych branż i przekonaj się, kogo poszukują pracodawcy!

Dowiedz się, czego dotyczy problem

Jeśli uda Ci się uspokoić klienta, musisz dowiedzieć się, czego dokładnie dotyczy problem. W tym celu zadawaj konkretne pytania, aby poznać jak najwięcej szczegółów. Staraj się powtarzać to, co usłyszałeś, upewniając się, że dobrze zrozumiałeś klienta. W ten sposób uda Ci się uniknąć nieporozumień i szybko zrozumieć, co było źródłem niezadowolenia.

Staraj się przyznawać rację klientowi

Skuteczną metodą radzenia sobie z trudnym klientem jest przyznanie mu racji, chociaż w niewielkim stopniu. Nawet jeśli wiesz, że się myli, postaraj się okazać maksimum zrozumienia dla jego sytuacji. Pamiętaj, aby nie udowadniać mu, że jest w błędzie - takie zachowanie mogłoby tylko dodatkowo go zdenerwować. Rozmawiaj z klientem w taki sposób, aby miał wrażenie, że się z nim zgadzasz. Przykładowo, klient może bezpodstawnie zgłosić reklamację, upierając się przy swojej racji. W takiej sytuacji postaraj się zachować spokój i wysłuchaj jego żądań, a następnie dokładnie wyjaśnij, że doszło do pomyłki. Pokaż mu, że kupiony przez niego towar jest wolny od wad. Następnie upewnij się, że po Twoim wyjaśnieniu klient zrezygnuje z dalszych roszczeń.

Chcesz znaleźć pracę w Gorlicach? Wejdź na najnowsze oferty i złóż aplikację na wybrane stanowisko!

Wskaż rozwiązanie problemu, które usatysfakcjonuje klienta

Nie da się ukryć, że trudni klienci oczekują przede wszystkim jak najszybszego rozwiązania ich problemu. Ważne jest zatem, abyś od razu zaproponował odpowiednie wyjście z sytuacji i nie próbował przerzucać odpowiedzialności na innych współpracowników. Nawet gdy sam nie jesteś w stanie rozwiązać danego problemu, osobiście skontaktuj się z osobą decyzyjną, aby klient nie poczuł się zlekceważony. Pamiętaj także, by nie składać obietnic bez pokrycia. Co za tym idzie, nie obiecuj, że sytuacja zostanie rozwiązana w ciągu kilku minut, jeśli jest to niemożliwe. Po przedstawieniu klientowi konkretnego rozwiązania jego problemu upewnij się, czy czuje się on usatysfakcjonowany. W ten sposób udowodnisz mu, że liczysz się z jego zdaniem.

Zależy Ci na szybkim zdobyciu pracy w Międzychodzie? Poznaj aktualne oferty pracodawców i sprawdź, czy spełniasz wymagania na konkretne stanowisko!

Podsumowanie

Trudny klient może zdarzyć się w każdej branży. Jeśli zachowasz spokój, uda Ci się ostudzić jego emocje. Pamiętaj, aby nigdy nie lekceważyć oczekiwań klienta, nawet gdy wydają się być niezgodne z prawdą. Postaraj się także dokładnie przedstawić rozwiązanie problemu i zawsze upewnij się, że konsument zgadza się z Twoimi sugestiami.

Podziel się z innymi:

2025-09-22 06:35

Przybornik
Najczęściej czytane

› Jakie problemy zgłosili... czas 2025-11-04
komentarze komentarze: 0


› Jelenia Góra bez zakazu sp... czas 2025-11-05
komentarze komentarze: 1


› Agresywny nieproszony g... czas 2025-11-04
komentarze komentarze: 0


› Nowe stawki podatków i opłat czas 2025-11-06
komentarze komentarze: 1


› Już w piątek wernisaż! ... czas 2025-11-05
komentarze komentarze: 0