Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie małe

7.39°C 1012 hPa 100%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Rafał:
"Niedopuszczalna sytuacja" w Stacji Turystycznej Orl...
czas 2025.10.26 19:14

- Rrraaz:
Kolejny spór o drogę w powiecie karkonoskim
czas 2025.10.25 23:26

- Rrraaz:
Miasto Jelenia Góra znalazło się w gronie laureatów...
czas 2025.10.25 22:55

- brama:
Podsumowanie A klasy - grupa 3
czas 2025.10.24 20:22

- husq:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.10.24 20:12

Kursy walut (akt. 2025-10-28)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6327
euro euro 1 EUR 4.2345
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5783
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8375
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1741
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Karkonoskie wodociągi zapłacą odszkodowanie za brak wody

I to bez procesu. To sytuacja bez precedensu. Firma wodociągowa bierze odpowiedzialność za przerwę w dostawach wody.

Wodociągi zapłacą odszkodowanie za brak wody w pensjonacie Krasnoludki w Sosnówce. Prezes Karkonoskiego Systemu Wodociągów i Kanalizacji, Dariusz Daraż, powiedział Radiu Wrocław, że pracownicy "zawalili", obiecując wznowienie dostaw lada chwila, podczas gdy wody nie było z powodu awarii przez ponad dobę i goście opuścili w tym czasie pensjonat, co naraziło przedsiębiorców na straty. "Zawaliliśmy przy jednej ze studni. Doszło do awarii. Nasi pracownicy w pierwszej chwili tego nie zidentyfikowali. Prowadzący ten obiekt poniósł pewne straty, jesteśmy w tej chwili w trakcie dyskusji, jak to zrekompensować".

Tymczasem Barbara Smoleń, która z mężem prowadzi pensjonat Krasnoludki, mówi, że przez ponad dobę była zwodzona przez wodociągi o terminie przywrócenia dostaw wody. Przez to do instalacji nie została np. awaryjnie dostarczona cysterna i nie można było otworzyć restauracji. "Zostaliśmy oszukani przez KSWiK, że woda będzie za godzinę, za dwie. Dzwoniliśmy kilkukrotnie. Przez ponad 24 godziny tej wody nie mieliśmy. Pensjonat był pełen i przez to, że zabrakło nam tej wody, zaczęli ludzie wyjeżdżać" - wspomina właścicielka.

Prezes KSWiK zapowiedział, że odszkodowanie dla właścicieli pensjonatu zostanie wypłacone z polisy firmy, a jeśli okaże się to niemożliwe, zapłaci przedsiębiorstwo. Zostanie też zmieniony sposób komunikacji wodociągów z odbiorcami, by dostawali od razu możliwie pełne informacje o utrudnieniach, awariach i czasie potrzebnym na ich usunięcie. Skutkiem tej sprawy będą też kary dla pracowników. "Lepiej powiedzieć, że wody nie będzie, konkretnie, niż obiecywać, że za chwilę może będzie".

Przez brak wody pensjonat opuściło około 60 gości i nie udało się też otworzyć restauracji. "Całkowicie inaczej mogła wyglądać ta sytuacja, mogliśmy zamówić beczkowóz z wodą, który by został podłączony do naszej sieci. Staliśmy przed taką sytuacją, że nie wiedzieliśmy, co powiedzieć naszym gościom" - dodaje Barbara Smoleń.

Przedsiębiorcy z Sosnówki podkreślają jednak, że prezes KSWiK zachował się odpowiednio, przeprosił i przyjął odpowiedzialność za sytuację.

prw.pl

Podziel się z innymi:

2024-05-13 17:51

Przybornik
Najczęściej czytane

› Remont ul. Mickiewicza ... czas 2025-10-02
komentarze komentarze: 0


› Budowa strefy relaksu p... czas 2025-10-01
komentarze komentarze: 0


› Kolejny spór o drogę w powie... czas 2025-10-17
komentarze komentarze: 3


› Droga ekspresowa połącz... czas 2025-10-01
komentarze komentarze: 0


› Zakończyło się głosowanie na... czas 2025-10-16
komentarze komentarze: 0