NO2
5.30
ug/m3
O3
55.80
ug/m3
PM10
7.90
ug/m3
PM2.5
5.80
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Opał - pellet, ekogroszek, węgiel (2025.10.27)
Sprzedam:
- VW Passat B6, 170KM, 2007r. (2025.10.26)
Sprzedam:
- Animacje dla dzieci (2025.10.26)
Nieruchomość: sprzedam:
- SPRZEDAM MIESZKANIE 602219109 (2025.10.25)
Kupię:
- Kupię ANTYKI za Gotówkę - Zadzwoń - Dojeżdżam... (2025.10.24)
Sprzedam:
- Warsztaty dla cdzieci (2025.10.24)
Sprzedam:
- Pierogi,uszka recznie lepione,ostatni... (2025.10.22)
Dam pracę:
- Potrzebna pomoc w ogrodzie i w domu -... (2025.10.22)
Szukam pracy:
- Szukam pracy - projektowanie i obsług... (2025.10.22)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI / STAROCIE - 603 567 304 ... (2025.10.22)
- Rafał:
› "Niedopuszczalna sytuacja" w Stacji Turystycznej Orl...
2025.10.26 19:14
- Rrraaz:
› Kolejny spór o drogę w powiecie karkonoskim
2025.10.25 23:26
- Rrraaz:
› Miasto Jelenia Góra znalazło się w gronie laureatów...
2025.10.25 22:55
- brama:
› Podsumowanie A klasy - grupa 3
2025.10.24 20:22
- husq:
› Piotr Kuban nie żyje
2025.10.24 20:12
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.6395 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2353 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.572 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 4.8567 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1742 |
|
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Problem z remontem tunelu pod Przełęczą Kowarską?
Samorząd województwa przygotowuje się do remontu tunelu w Kowarach. Koszt oszacował na 20 milionów złotych, o czym już informowaliśmy w Radiu Wrocław. Tymczasem niektórzy przyrodnicy najchętniej nie widzieliby w nim pociągów, a podziemia pozostawione dla kolonii nietoperzy.W nieczynnym tunelu kolejowym pod Przełęczą Kowarską zamieszkały nietoperze. Część tzw. środowisk ochroniarskich uważa, że należy im dać spokój i zrezygnować z pociągów, dla innych jednak przywrócenie pociągów jest kluczowe dla rozwoju regionu i należy szukać kompromisu między ruchem kolejowym a zachowaniem populacji latających ssaków.
Ryszard Rzepczyński, zastępca burmistrza Kowar mówi, że jego miasta z Kamienną Góra nie łączy obecnie żadna publiczna komunikacja i ma to wymierny wydźwięk.
- Myśmy mieli pracowników w urzędzie miejskim, którzy pochodzili właśnie z Kotliny Kamiennogórskiej, z Lubawki, Kamiennej Góry. Po dwóch zimach przejazdu przez Przełęcz Kowarską zaczęli szukać pracy w Kamiennej Górze. To kwestia utrudnień komunikacyjnych, tego odcięcia komunikacyjnego.
Mieszkańcy Kowar uważają, że dla nietoperzy nie brakuje w okolicy miejsca, bo jest kilkadziesiąt sztolni dawnych kopalni, gdzie mogą się chronić i rozmnażać, nawet jeśli wybrały kolejowy tunel.
Znany dolnośląski przyrodnik Dariusz Kuś uważa, że fachowcy powinni zająć się tym, jak najlepiej pogodzić pociągi i nietoperze, co jego zdaniem jest możliwe.
- Tunel powstał, żeby tam była kolej. Wydaje mi się, że można znaleźć kompromisowe rozwiązanie. Należy go wręcz szukać. Nie wyobrażam sobie budowania drugiego tunelu i zostawiania tego, natomiast no rozwój kolei dla tego regionu jest moim zdaniem kluczowy.
Tory do Kowar są porządkowane i mają tam wrócić pociągi. Samorząd województwa przejął całą linię do Kamiennej Góry wraz z tunelem i planuje przywrócenie tam ruchu pasażerskiego, który ustał w 1989 roku.
Linia ma służyć także do transportu towarów, przede wszystkim urobku z kopalni amfibolitu w Ogorzelcu i dolomitu w Czarnowie.
Andrzej Raj, wybrany dziś do Państwowej Rady Ochrony Przyrody powiedział Radiu Wrocław, że należy wypracować takie metody, by pociągi mogły pojechać przez tunel, a jednocześnie zabezpieczona została populacja nietoperzy, które są istotnym przedmiotem ochrony.
prw.pl
Podziel się z innymi:
2024-03-20 18:25
› Remont ul. Mickiewicza ...
2025-10-02
komentarze: 0
› Budowa strefy relaksu p...
2025-10-01
komentarze: 0
› Kolejny spór o drogę w powie...
2025-10-17
komentarze: 3
› Droga ekspresowa połącz...
2025-10-01
komentarze: 0
› Zakończyło się głosowanie na...
2025-10-16
komentarze: 0








MZK JELENIA GÓRA
PKS JELENIA GÓRA
PKP
The:protocol