CO
448.00
mg/m3
O3
56.80
ug/m3
PM10
12.80
ug/m3
PM2.5
10.80
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
opady śniegu
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione,uszka z borowik... (2024.11.21)
Sprzedam:
- ORKIESTRA-DJ (2024.11.20)
Sprzedam:
- Wełna mineralna knauf gr 100mm (2024.11.20)
Sprzedam:
- Uszka premium duże z borowikami 100sz... (2024.11.19)
Różne:
- Oddam sofe (2024.11.18)
Sprzedam:
- Poerogi 100szt+30 uszek gratis (2024.11.17)
Kupię:
- SKUP ANTYKÓW – KUPIĘ Antyki ̵... (2024.11.17)
Sprzedam:
- Uszka z Borowikami większe 100szt+30 gr... (2024.11.16)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione bezglute... (2024.11.14)
Nieruchomość: kupię:
- Kupię udział w nieruchomości (w całej P... (2024.11.14)
- cd. mała poprawka:
› Szkoda dwóch punktów
2024.11.23 23:57
- trochę prawdy:
› Szkoda dwóch punktów
2024.11.23 23:56
- Henri:
› Szkoda dwóch punktów
2024.11.23 23:25
- Dobra zmiana:
› Szkoda dwóch punktów
2024.11.23 22:55
- Oscar:
› Wyniki i tabela po zaległych meczach ligi okręgowej
2024.11.23 22:44
dolar amerykański | 1 USD | 4.1752 | |
euro | 1 EUR | 4.343 | |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.6959 | |
funt szterling | 1 GBP | 5.224 | |
korona czeska | 1 CZK | 0.1711 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Zmiany w komunikacji PKP w związku z przebudową tunelu
"Katarzyna" zakończyła drożenie tunelu kolejowego na linii Wrocław - Jelenia Góra. Teraz wykonuje prace związane z budową izolacji przebudowanego obiektu. Maszyna umożliwia prace w technologii "tunel w tunelu" i bezpieczny przejazd pociągów. Od 12 do 27 listopada wykonywany będzie kolejny etap prac, który ze względu na zakres i zachowanie bezpieczeństwa wymaga wprowadzenia komunikacji zastępczej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 130 mln zł jest finansowania ze środków budżetowych i dokapitalizowania.Głównym efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będą sprawniejsze podróże koleją na linii Wrocław - Jelenia Góra. Więcej pociągów szybciej będzie przejeżdżać przez poszerzony i odnowiony tunel kolejowy w okolicy Trzcińska.
- Nowatorskie technologie wykorzystane w przebudowie tunelu koło Trzcińska minimalizują wpływ na kursowanie pociągów. PKP Polski Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają możliwości kolei w oparciu o nowoczesne rozwiązania. Tunel na ważnej trasie kolejowej Dolnego Śląska pozwoli na sprawniejsze podróże - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
- Inwestycja na Dolnym Śląsku usprawni przewozy na trasie Wrocław - Jelenia Góra. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w całym kraju, dzięki wykorzystaniu środków budżetowych i unijnych, budują sprawne połączenia najbardziej ekologicznym środkiem transportu jakim jest kolej - mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Specjalna maszyna TEM Katarzyna zakończyła w październiku drążenie. Obecnie wykorzystywana jest przy montażu izolacji na ścianach tunelu. Praca Katarzyny umożliwiła realizację robót i bezpieczny przejazd ponad 30 pociągów na dobę. Do minimum ograniczono zmiany w komunikacji w czasie prac.
Kolejny etapu projektu ze względu na szeroki zakres prac wymaga zamknięć torów w tunelu.
W dwa tygodnie Katarzyna zostanie zdemontowana. Wprowadzone zostanie kolejne urządzenie - tzw. mobilny szalunek. To maszyna, która pracuje na 10-cio metrowych segmentach i przygotowuje ostateczną obudowę tunelu. Po jej wprowadzeniu zostanie wznowiony jednotorowy ruch pociągów, który nadal będzie prowadzony w technologii "tunel w tunelu", zapewniającej bezpieczne przejazdy w czasie prac.
Zmiany w komunikacji
Od 12 do 27 listopada zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA) na odcinku Janowice Wielkie - Jelenia Góra. Informacje o ZKA są dostępne na stacjach i przystankach oraz na Portalu Pasażera.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przebudowę tunelu blisko ok. 130 mln zł netto (środki budżetowe i z dokapitalizowania). Zakończenie zadania "Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą", które jest częścią szerszego projektu "Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław - Zgorzelec na odcinku Wrocław - Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach". Zakończenie prac przewidywane jest obecnie na II kw. 2024 r.
Tunel koło Trzcińska to ok. 300 m obiekt z połowy XIX wieku. pod wzniesieniem Wzgórz Dziwiszowskich, kilkanaście kilometrów od Jeleniej Góry, na odcinku Janowice Wielkie - Wojanów (linia kolejowa Wrocław Świebodzki - Zgorzelec, nr 274). Tunel jest wykorzystywany w ruchu pasażerskim na trasie Wrocław - Jelenia Góra. Połączenia towarowe zapewniają obsługę m.in. kopalni odkrywkowych.
Podziel się z innymi:
2023-11-09 18:13
› Zestaw par 14. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 50
› Zestaw par 13. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 16
› Wyniki i tabele po zale...
2024-11-16
komentarze: 44
› Zestaw par 16. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 18
› Zestaw par 13. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 8