Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

18.30

ug/m3

O3

48.30

ug/m3

PM10

13.40

ug/m3

PM2.5

7.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-06-30 o godzinie 22:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie umiarkowane

14.52°C 1017 hPa 92%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Paweł N.:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.07.15 23:55

- Olimpia 7:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.07.15 19:47

- AVE KSK:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.07.15 11:07

- Kibic:
Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
czas 2025.07.15 09:16

- Wilek:
Jutro rozpocznie się przebudowa skrzyżowania w Łomni...
czas 2025.07.14 23:47

Kursy walut (akt. 2025-07-15)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6396
euro euro 1 EUR 4.2538
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5732
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8942
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1724
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Poszerzany tunel kolejowy na linii Wrocław - Jelenia Góra prawie gotowy

Kończą się prace przy powiększaniu i poszerzaniu tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław - Jelenia Góra. Po roku prac najważniejszy etap robót jest na ukończeniu. Inwestycję odwiedził właśnie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel i Arnold Bresch z PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Prace pochłoną około 130 milionów złotych, ale dzięki nim pociągi będą mogły jeździć jednocześnie w obie strony, na co dotąd tunel był za wąski - tłumaczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

- Celem przebudowy tunelu jest usunięcie wąskiego gardła na linii kolejowej 274 po to, żeby dwa pociągi mogły jednocześnie przez ten tunel; przejeżdżać, jednocześnie i w tym samym czasie, dzięki temu uzyskujemy efekt poprawy obsługi tego regionu dolnośląskiego.

Do wydrążenia pozostało już ok. 30 m z liczącego ok. 300 m obiektu. - W listopadzie tory w Wojanowie zostaną zamknięte na około 2 tygodni, by można było odtworzyć tory wewnątrz nawy tunelu - mówi Jan Chmiell z firmy PORR realizującej przebudowę tunelu.

- Jesteśmy już na 283 metrze, za kilka dni zakończymy najtrudniejszy etap inwestycji i już w drugim kwartale 24 roku, przekażemy nowoczesny, pełnowymiarowy obiekt zamawiającemu.

XIX wieczny tunel kolejowy w Trzcińsku ma 300 metrów długości. Nie mogły się w nim bezpiecznie mijać pociągi, bo po modernizacji torowiska zostało dla składów zbyt mało miejsca. Stąd konieczność modernizacji tunelu.

prw.pl

Podziel się z innymi:

2023-09-07 18:59

Przybornik
Najczęściej czytane

› Spore zmiany kadrowe, w... czas 2025-07-07
komentarze komentarze: 46


› Podsumowanie A klasy - ... czas 2025-07-07
komentarze komentarze: 94


› Piotr Kuban nie żyje czas 2025-07-11
komentarze komentarze: 37


› Wyniki Egzaminu Ósmoklas... czas 2025-07-04
komentarze komentarze: 0


› Podsumowanie A klasy - ... czas 2025-07-07
komentarze komentarze: 5