Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

CO

159.93

mg/m3

O3

76.50

ug/m3

PM10

17.10

ug/m3

PM2.5

11.21

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2023-09-22 o godzinie 01:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie małe

18.46°C 1000 hPa 70%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Do mks:
Zestaw par VII kolejki ligi okręgowej
czas 2023.09.22 01:34

- Pot:
Cement gra dalej
czas 2023.09.21 23:58

- Kibic - Chrobrego N-c do mks:
Zestaw par VII kolejki ligi okręgowej
czas 2023.09.21 22:00

- Kibic:
Apis wygrał w Kowarach
czas 2023.09.21 21:44

- Legia:
Cement gra dalej
czas 2023.09.21 21:20

Kursy walut (akt. 2023-09-21)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 4.3365
euro euro 1 EUR 4.621
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.7809
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.3357
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.189
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Poszerzany tunel kolejowy na linii Wrocław - Jelenia Góra prawie gotowy

Kończą się prace przy powiększaniu i poszerzaniu tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław - Jelenia Góra. Po roku prac najważniejszy etap robót jest na ukończeniu. Inwestycję odwiedził właśnie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel i Arnold Bresch z PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Prace pochłoną około 130 milionów złotych, ale dzięki nim pociągi będą mogły jeździć jednocześnie w obie strony, na co dotąd tunel był za wąski - tłumaczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

- Celem przebudowy tunelu jest usunięcie wąskiego gardła na linii kolejowej 274 po to, żeby dwa pociągi mogły jednocześnie przez ten tunel; przejeżdżać, jednocześnie i w tym samym czasie, dzięki temu uzyskujemy efekt poprawy obsługi tego regionu dolnośląskiego.

Do wydrążenia pozostało już ok. 30 m z liczącego ok. 300 m obiektu. - W listopadzie tory w Wojanowie zostaną zamknięte na około 2 tygodni, by można było odtworzyć tory wewnątrz nawy tunelu - mówi Jan Chmiell z firmy PORR realizującej przebudowę tunelu.

- Jesteśmy już na 283 metrze, za kilka dni zakończymy najtrudniejszy etap inwestycji i już w drugim kwartale 24 roku, przekażemy nowoczesny, pełnowymiarowy obiekt zamawiającemu.

XIX wieczny tunel kolejowy w Trzcińsku ma 300 metrów długości. Nie mogły się w nim bezpiecznie mijać pociągi, bo po modernizacji torowiska zostało dla składów zbyt mało miejsca. Stąd konieczność modernizacji tunelu.

prw.pl

Podziel się z innymi:

2023-09-07 18:59

Komentarze

Redakcja JG24.PL nie ponosi odpowiedzialności za komentarze i ich treści. Opinie w nich zawarte nie są opiniami redakcji, tylko osób które je piszą. Jeżeli którykolwiek z komentarzy narusza netykietę lub Twoje dobre imię, zawiadom nas o tym.

Error @ 78.8.102.*

wysłany: 2023-09-08 09:35

130 milionów po to, żeby w razie czego w tunelu mogły się minąć dwa pociągi? A tych pociągów jedzie kilkanaście na dobę...🤣


Wpisz swoje imię, pseudonim:

Wpisz treść:


Rusztowania i szalunki
Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabele po V ko... czas 2023-09-09
komentarze komentarze: 117


› Wyniki i tabele po IV k... czas 2023-09-02
komentarze komentarze: 127


› Wyniki i tabele po VI k... czas 2023-09-16
komentarze komentarze: 134


› Wyniki i tabele po III ... czas 2023-09-09
komentarze komentarze: 58


› Wyniki i tabela po V ko... czas 2023-09-09
komentarze komentarze: 96