Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

CO

136.34

mg/m3

O3

95.54

ug/m3

PM10

13.96

ug/m3

PM2.5

6.96

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2024-05-16 o godzinie 05:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

bezchmurnie

13.53°C 1013 hPa 76%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Kibic:
Zestaw par 30. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.05.16 05:38

- zasx:
Schronisko Samotnia po prawie 58 latach zmienia dzie...
czas 2024.05.16 00:22

- Ślęza:
Zestaw par 26. kolejki ligi okręgowej
czas 2024.05.15 21:51

- Mario:
Zestaw par 26. kolejki ligi okręgowej
czas 2024.05.15 21:23

- Kolo:
Zestaw par 24. kolejki A klasy
czas 2024.05.15 21:09

Kursy walut (akt. 2024-05-15)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.9368
euro euro 1 EUR 4.2635
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.3498
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9651
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.172
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Zmiany w komunikacji kolejowej na trasie Wrocław - Jelenia Góra

Do 24 kwietnia utrzymana będzie komunikacja autobusowa między Janowicami Wielkimi a Jelenią Górą na linii kolejowej Wrocław -Jelenia Góra, nr 274. Tymczasowa organizacja ruchu związana jest z przebudową tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska.

Wykonawca przekazał inwestorowi, że natrafił na zmienne warunki geologiczne przy zabezpieczaniu istniejącej obudowy tunelu kolejowego w Trzcińsku. Konieczne są dodatkowe prace. Zakres prac wymaga dłuższej niż początkowo przewidywano przerwy w ruchu pociągów. Informacje o zmianach są dostępne dla podróżnych w rozkładach jazdy na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.

Przebudowa tunelu w okolicy Trzcińska obejmuje wzmocnienie i poszerzenie obiektu, co zapewni sprawne przejazdy pociągów między Wrocławiem a Jelenią Górą. Wewnątrz tunelu rozebrana będzie kamienna obudowa, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Przebudowany obiekt pozwoli na przejazd większej liczby pociągów - możliwe będą, nierealizowane obecnie, równoczesne przejazdy składów po obu torach. Renowacja obejmie ściany oporowe i odwodnienie. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna.

Zasadnicze prace zostaną zrealizowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, która pozwoli na maksymalne utrzymanie przejezdności linii. Użyta zostanie maszyna typu "TEM" w technologii robót "tunel w tunelu". Maszyna umożliwia skucie materiału skalnego, poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz "natryskanie" betonu na ściany. Obudowa maszyny tworzy wolną przestrzeń do bezpiecznego przejazdu pociągów bez zabudowy dodatkowych osłon toru.

PRW.PL

Podziel się z innymi:

2023-04-11 18:41

Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabele po 22. ... czas 2024-05-04
komentarze komentarze: 125


› Wyniki i tabela po 24. ... czas 2024-05-04
komentarze komentarze: 84


› Zestaw par 23. kolejki ... czas 2024-05-07
komentarze komentarze: 75


› Zestaw par 25. kolejki ... czas 2024-05-07
komentarze komentarze: 37


› Zestaw par 29. kolejki ... czas 2024-05-07
komentarze komentarze: 20