Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

9.68°C 1003 hPa 94%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Do wyzej:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.10.22 15:08

- ansz:
Konsultacje społeczne ws. lokalnego zakazu sprzedaży...
czas 2025.10.19 19:02

- MAG:
Kolejny spór o drogę w powiecie karkonoskim
czas 2025.10.19 00:25

- Zdzich:
Kolejny spór o drogę w powiecie karkonoskim
czas 2025.10.17 17:09

- akt:
Konsultacje społeczne ws. lokalnego zakazu sprzedaży...
czas 2025.10.13 23:22

Kursy walut (akt. 2025-10-22)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6591
euro euro 1 EUR 4.2438
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5963
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8746
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1746
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Zmiany w komunikacji kolejowej na trasie Wrocław - Jelenia Góra

Do 24 kwietnia utrzymana będzie komunikacja autobusowa między Janowicami Wielkimi a Jelenią Górą na linii kolejowej Wrocław -Jelenia Góra, nr 274. Tymczasowa organizacja ruchu związana jest z przebudową tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska.

Wykonawca przekazał inwestorowi, że natrafił na zmienne warunki geologiczne przy zabezpieczaniu istniejącej obudowy tunelu kolejowego w Trzcińsku. Konieczne są dodatkowe prace. Zakres prac wymaga dłuższej niż początkowo przewidywano przerwy w ruchu pociągów. Informacje o zmianach są dostępne dla podróżnych w rozkładach jazdy na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.

Przebudowa tunelu w okolicy Trzcińska obejmuje wzmocnienie i poszerzenie obiektu, co zapewni sprawne przejazdy pociągów między Wrocławiem a Jelenią Górą. Wewnątrz tunelu rozebrana będzie kamienna obudowa, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Przebudowany obiekt pozwoli na przejazd większej liczby pociągów - możliwe będą, nierealizowane obecnie, równoczesne przejazdy składów po obu torach. Renowacja obejmie ściany oporowe i odwodnienie. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna.

Zasadnicze prace zostaną zrealizowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, która pozwoli na maksymalne utrzymanie przejezdności linii. Użyta zostanie maszyna typu "TEM" w technologii robót "tunel w tunelu". Maszyna umożliwia skucie materiału skalnego, poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz "natryskanie" betonu na ściany. Obudowa maszyny tworzy wolną przestrzeń do bezpiecznego przejazdu pociągów bez zabudowy dodatkowych osłon toru.

PRW.PL

Podziel się z innymi:

2023-04-11 18:41

Przybornik
Najczęściej czytane

› Remont ul. Mickiewicza ... czas 2025-10-02
komentarze komentarze: 0


› Budowa strefy relaksu p... czas 2025-10-01
komentarze komentarze: 0


› Kolejny spór o drogę w powie... czas 2025-10-17
komentarze komentarze: 2


› Droga ekspresowa połącz... czas 2025-10-01
komentarze komentarze: 0


› Potrącenie pieszego na ... czas 2025-10-15
komentarze komentarze: 0