NO2
2.00
ug/m3
O3
96.90
ug/m3
PM10
6.50
ug/m3
PM2.5
3.90
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
słabe opady deszczu
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Różne:
- Podnieś wartość swojego domu dzięki wyjąt... (2025.05.14)
Dam pracę:
- Operator walca – Jordanów (2025.05.12)
Dam pracę:
- Operator koparki kołowej/ Operator ko... (2025.05.12)
Nieruchomość: kupię:
- Kupię mieszkanie w Jeleniej Górze lub okol... (2025.05.12)
Sprzedam:
- belki rustykalne sufitowe maskownice ... (2025.05.12)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione z jagodami (2025.05.11)
Kupię:
- KUPIĘ SREBRO - SZTUĆCE, PATERY, ŚWIECZN... (2025.05.11)
Kupię:
- KUPIĘ stare FIGURKI, RZEŹBY, PŁASKORZE... (2025.05.11)
Kupię:
- KUPIĘ Obrazy - STARE MALARSTWO - OBRAZ... (2025.05.11)
Różne:
- oddam ciuszki dzieciece (2025.05.07)
- LSD Karakany Świnoujscie:
› Zestaw par 22. kolejki A klasy
2025.05.15 13:18
- Grill po Meczu:
› Zestaw par 22. kolejki A klasy
2025.05.15 13:18
- FC Olimpiada Kowary-Browary (Małopolskie):
› Zestaw par 22. kolejki A klasy
2025.05.15 13:17
- Kibic:
› Zestaw par 26. kolejki ligi okręgowej
2025.05.15 12:58
- Bawół:
› Zestaw par 22. kolejki A klasy
2025.05.15 12:54
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.7804 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2378 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5184 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 5.0238 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1701 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Ponad 9,1 mln pasażerów wybrało Koleje Dolnośląskie
Koleje Dolnośląskie przewiozły w 2020 roku ponad 9,1 mln pasażerów - to ponad 3 podróże koleją każdego mieszkańca regionu. Pomimo pandemii spółka zwiększyła też udział w krajowym rynku przewozów kolejowych obliczany według liczby przewiezionych osób o ponad 4%.W 2020 roku kolej w Polsce przewiozła 126,7 mln pasażerów mniej niż rok wcześniej. Spadek to efekt ograniczenia mobilności i czasowego zamknięcia wybranych gałęzi gospodarki w związku z pandemią koronawirusa.
- To był trudny rok dla całego sektora transportu publicznego. Pomimo ogólnego spadku liczby pasażerów zwiększyliśmy udział w rynku przewozów pasażerskich - zauważył Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. - Analizując wyniki przewozowe, widać związek pomiędzy wprowadzaniem obostrzeń w różnych obszarach życia społecznego a znacznymi, okresowymi spadkami liczby pasażerów. Gdy te ograniczenia znoszono - podróżni wracali. Nasze działania związane z bezpieczeństwem w trakcie epidemii COVID-19 dodatkowo to zaufanie pasażerów do KD ugruntowały - dodaje.
Wpływ pandemii na wyniki przewozowe jest zauważalny. 2020 rok to pierwszy rok w historii spółki ze spadkiem liczby pasażerów. Można go porównać z 2017 rokiem, kiedy to Koleje Dolnośląskie przewiozły niespełna 9,4 mln pasażerów.
Rok innowacji i inwestycji
Dla Kolei Dolnośląskich 2020 rok upłynął pod kątem inwestycji i wdrażania nowych rozwiązań. Wzmocniono rozkład jazdy o kolejne połączenia przyspieszone i ekspresy regionalne. Po sukcesie pierwszego w Polsce pilotażowego programu przystanków na żądanie, spółka wprowadziła na stałe do rozkładu jazdy 22 takie przystanki.
Na Dolnym Śląsku zainwestowano również w rozwój usług pasażerskich. Dzięki wprowadzeniu nowych terminali konduktorskich podróżni mogą szybciej kupować bilety oraz dokonywać płatności bezgotówkowych we wszystkich pociągach. Natomiast zmiany wprowadzone w systemie sprzedaży online eKD umożliwiły zakup biletów do 5 minut przed odjazdem pociągu, zamiast obowiązujących wcześniej 30 minut.
- Myśląc o przyszłości KD oczywiste było dla nas, że kryzys wywołany koronawirusem nie może wstrzymać żadnego z naszych projektów ukierunkowanych na rozwój spółki. Dlatego inwestujemy w nowy tabor. Pojawiły się nowe ekspresy regionalne i pociągi przyspieszone. Intensywnie pracujemy też nad rozbudową naszej bazy serwisowej, na którą pozyskaliśmy dofinansowanie w kwocie ponad 30 mln zł. Wszystko to zaprocentuje w najbliższych latach - powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
W ostatnich miesiącach spółka rozstrzygnęła także dwa przetargi i podpisała umowy na dostawę nowego taboru. W tym roku na Dolny Śląsk trafi sześć trójczłonowych, hybrydowych składów Impuls II. Od 2022 roku spółka będzie miała do dyspozycji nowe, pięcioczłonowe, elektryczne pociągi Elf2; zakontraktowano dostawę pięciu takich pojazdów.
- Czekamy na pierwsze dostawy nowego taboru. Z uwagą śledzimy także informacje o przejmowaniu i planowanym remontowaniu kolejnych linii kolejowych przez samorząd województwa. To dla nas naturalne pole do rozwoju, dlatego przygotowujemy już wstępne analizy eksploatacyjne pod kątem realizowania w przyszłości połączeń na tych odcinkach, gdy tylko organizator będzie gotowy do ich uruchomienia - kończy prezes dolnośląskiego przewoźnika.
Inwestycje taborowe są współfinansowane przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Projekt "Aglomeracyjna Kolej Dolnośląska - zakup taboru kolejowego do obsługi ruchu pasażerskiego we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym" jest dofinansowany kwotą 85,1 mln złotych ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podziel się z innymi:
2021-02-05 17:22
› Wyniki i tabele po 21. ...
2025-05-10
komentarze: 134
› Wyniki i tabela po 25. ...
2025-05-10
komentarze: 59
› Wyniki i tabele po 21.,...
2025-05-10
komentarze: 72
› Wyniki i tabela po 24. ...
2025-05-01
komentarze: 140
› Zestaw par 25. kolejki ...
2025-05-07
komentarze: 140