Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

20.30

ug/m3

O3

9.40

ug/m3

PM10

11.40

ug/m3

PM2.5

8.50

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-09-18 o godzinie 21:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie umiarkowane

16.81°C 1024 hPa 79%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Do wyżej:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.09.18 06:37

- Katarzyna:
Zużyte ubrania problemem w Jeleniej Górze. Czy miast...
czas 2025.09.17 11:32

- kuban śpi?:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.09.15 08:47

- postawić tam sygnalizację:
Utrudnienia na skrzyżowaniu Wolności-Lipowa
czas 2025.09.12 18:27

- Johnydep:
Podsumowanie ligi okręgowej - miejsca 13-16
czas 2025.09.11 20:11

Kursy walut (akt. 2025-09-18)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.5986
euro euro 1 EUR 4.2564
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5601
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9085
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.175
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Drezyny na dobrym torze

20 lutego br w Ministerstwie Transportu odbyło się spotkanie KDR - Karkonoskich Drezyn Ręcznych i Burmistrza Karpacza z Ministrem Mirosławem Chaberkiem oraz z przedstawicielami PKP S.A. i PKP PLK S.A. Wynikiem spotkania było odwołanie przetargu na sprzedaż komercyjną dworca w Karpaczu oraz decyzja o przekazaniu linii kolejowych 308 i 340 łączących Karpacz i Kowary z Jelenią Górą w ręce samorządów. Decyzja prof. Chaberka o przekazaniu linii kolejowych wieńczy nasze 1,5 - roczne starania o pozyskanie składników majątku PKP na rzecz samorządów. Po podpisaniu stosownych umów będziemy mogli myśleć już nie tylko o drezynach, ale i o turystycznej kolei regionalnej i zabiegać o środki z Urzędu Marszałkowskiego dotującego dotychczas PKP.
Jeszcze nie tak dawno, kiedy Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o likwidacji linii do Karpacza zagrożenie było duże. Na szczęście projektem rewitalizacji Kolei Karkonoskiej udało nam się zainteresować władze Karpacza, Podgórzyna, Mysłakowic i Kowar, które wystąpiły do PKP z wolą przejęcia linii na własność.
Pozostaje nam mieć nadzieje, że żadne nowe wizje polityków nie zniweczą efektów naszej pracy i stworzony przez nas projekt rewitalizacji "Kolei Karkonoskiej" nie podzieli losów "Kolei Izerskiej", która w szczytnych zamierzeniach miasta miała połączyć Harrachow z Jelenią Górą.

Adriana Kostka, Rafał Gersten

Podziel się z innymi:

2007-03-28 11:10

Przybornik
Najczęściej czytane

› Pokłócił się z właścicielem,... czas 2025-09-05
komentarze komentarze: 0


› Utrudnienia na skrzyżow... czas 2025-09-12
komentarze komentarze: 1


› Schronisko Orle bez now... czas 2025-09-02
komentarze komentarze: 2


› Inauguracja 67. Wrześni... czas 2025-09-04
komentarze komentarze: 0


› Dodatkowe kursy MZK po ... czas 2025-09-04
komentarze komentarze: 0