Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.60

ug/m3

O3

PM10

19.90

ug/m3

PM2.5

14.90

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-06-19 o godzinie 04:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

17.34°C 1021 hPa 75%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-06-18)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.7137
euro euro 1 EUR 4.2717
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5446
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9964
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1722
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Przejazdy kolejowe w Jakuszycach zostaną zamknięte

Od listopada mają zniknąć przejazdy kolejowe z drogami niepublicznymi w Jakuszycach. Oznacza to likwidację dojazdu do stacji turystycznej Orle, do kopalni Stanisław czy przejazdu obok budowanego ośrodka sportów zimowych.

Przejazdy zostaną zamknięte lub całkowicie zlikwidowane. Kolejarze domagają się, by zarządzały nimi instytucje, które są tym zainteresowane, bo rocznie na niestrzeżonych przejazdach w Polsce dochodzi do kilkuset wypadków. Stanisław Kornafel z Towarzystwa Izerskiego mówi, że zamknięcie przejazdów sprawi, że ludzie zaczną wchodzić na szlaki przez tory, poza przejściami, a ruch pojazdów do Orla zostanie sparaliżowany.

Zgodnie z prawem wprowadzonym w 2015 roku w eksploatacji mogą pozostać tylko przejazdy, do których prowadzące drogi mają właścicieli. Jeśli nie będą to drogi publiczne, a drogi w zarządzie prywatnym i właściciele podpiszą umowę z PLK, przejazd otrzyma kategorię F i bezie zamykany na kłódkę, którą można otworzyć np. w przypadku akcji ratunkowej. Jeśli żaden z wariantów nie zostanie wybrany przejazdy po prostu znikną.

Właściciele obiektów w Górach Izerskich i działacze stowarzyszeń biją na alarm, że wędrowcy będą przechodzić przez tory na szlaki turystyczne, mówi Grzegorz Sokoliński z Lokalnej Organizacji Turystycznej w Szklarskiej Porębie.

Burmistrz Szklarskiej Poręby Mirosław Graf dodaje, że przejęcie wszystkich dróg lokalnych w poczet publicznych nie wchodzi w grę chociażby z powodu kosztów. Samorząd nie jest też w stanie utrzymywać wszystkich przejazdów i budować na nich infrastruktury - świateł ostrzegawczych czy zapór. Szybko trzeba znaleźć rozwiązanie chociażby dla pieszych, mówi Stanisław Kornafel z Towarzystwa Izerskiego/

Polskie Linie Kolejowe zarządzają prawie 15 tysiącami przejazdów kolejowych w Polsce. Niestrzeżonych na drogach niepublicznych, czyli takich które mogą dotknąć zmiany jest ponad 6,5 tysiąca.

prw.pl

Podziel się z innymi:

2020-09-10 18:33

Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabela po 29. ... czas 2025-06-07
komentarze komentarze: 139


› Wyniki i tabele po 26. ... czas 2025-06-14
komentarze komentarze: 102


› Wyniki i tabele po 25. ... czas 2025-06-07
komentarze komentarze: 102


› Wyniki i tabela po 30. ... czas 2025-06-14
komentarze komentarze: 106


› Wyniki i tabela po 34. ... czas 2025-06-07
komentarze komentarze: 16