NO2
5.30
ug/m3
O3
76.80
ug/m3
PM10
23.70
ug/m3
PM2.5
20.10
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - / Skup Antyków / - DZIEŁA ... (2025.04.25)
Dam pracę:
- Murarz -cieśla do Niemiec (2025.04.23)
Dam pracę:
- Praca dla dekarzy w Niemczech (2025.04.23)
Dam pracę:
- Cieśla - zbrojarz - betoniarz do Niemiec (2025.04.23)
Dam pracę:
- Cieśla - zbrojarz - betoniarz do Niemiec (2025.04.23)
Różne:
- Wyjątkowe elewacje dla wymagających (2025.04.23)
Sprzedam:
- Pierogi bezglutenowe ręcznie lepione (2025.04.22)
Dam pracę:
- Praca przy rozbiórce aut (2025.04.18)
Dam pracę:
- Zatrudnie Budowlańców (2025.04.18)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI po SPRZĄTANIU / CZYSZCZEN... (2025.04.18)
- Do wyżej:
› Zestaw par 19. kolejki A klasy
2025.04.25 20:36
- Kibic:
› Zestaw par 19., 17. i 15. kolejki B klasy
2025.04.25 19:45
- kibic:
› Zestaw par 19. kolejki A klasy
2025.04.25 19:34
- Baggio:
› Zestaw par 19., 17. i 15. kolejki B klasy
2025.04.25 19:13
- Bongo:
› Zestaw par 19. kolejki A klasy
2025.04.25 18:19
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.7611 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2688 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5278 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 5.0033 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.171 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Mercedes eCitaro na testach
Od 4 do 16 czerwca MZK będzie testować elektrycznego Mercedesa eCitaro. Firma planuje, by w pierwszych trzech dniach pojazd obsługiwał przewozy pasażerskie na liniach nr: 15, 19, 7, 6, a w dniach następnych o trasach przejazdu zadecydują mieszkańcy, wypełniając specjalną ankietę, która niebawem pojawi się na stornie internetowej MZK.Mercedes eCitaro to autobus dwunastometrowy, zeroemisyjny o napędzie elektrycznym, wyprodukowany w 2018 roku. Jego waga to 13,5 tony. Ma 29 miejsc siedzących, a na pokład zabiera 100 osób. Jest pojazdem nowej generacji, bardzo cichym, wyposażonym w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50 pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami. Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd można zaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputer pokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzeni pasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu "przygotowany", dzięki czemu na dostosowanie temperatury wnętrza nie zużywa baterii. Wiele elementów tego autobusu "pracuje" na rzecz optymalizacji zużycia energii. Baterie są chłodzone lub podgrzewane, aby zawsze pracowały w optymalnej temperaturze. Energia odzyskiwana z hamowania zasila system utrzymywania właściwej ich temperatury oraz odpowiedniej temperatury wnętrza. Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięć modułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4 moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Na ładowaniu może przejechać 150 km.
Informacja prasowa
Podziel się z innymi:
2020-06-01 16:45
› Zestaw par 1/2 finału J...
2025-04-08
komentarze: 2
› Wyniki i tabela po 22. ...
2025-04-19
komentarze: 82
› Wyniki i tabele po zale...
2025-04-19
komentarze: 83
› Wyniki i tabela po 20. ...
2025-04-05
komentarze: 140
› Wyniki i tabela po 21. ...
2025-04-12
komentarze: 121