NO2
5.30
ug/m3
O3
55.80
ug/m3
PM10
7.90
ug/m3
PM2.5
5.80
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Kupię:
- GOTÓWKA / KUPIĘ ANTYKI / STAROCIE / DZI... (2025.12.14)
Sprzedam:
- Pierogi,uszka recznie lepione,ostatni... (2025.12.12)
Różne:
- Dojazdowy serwis Shoprider, rowerów trójkoł... (2025.12.12)
Różne:
- Rozliczanie projektów unijnych (2025.12.11)
Różne:
- Utylizacja i wywóz sprzętu sportowego, fit... (2025.12.10)
Kupię:
- KUPIĘ stare SREBRO - SZTUĆCE, PATERY, Z... (2025.12.10)
Różne:
- Oddam komplet wypoczynkowy (2025.12.09)
Sprzedam:
- Pierogi,uszka recznie lepione,ostatni... (2025.12.09)
Kupię:
- SKUP OBRAZÓW - KUPIĘ OBRAZY - STARE MAL... (2025.12.09)
Różne:
- Elektryk / Pogotowie Elektryczne / In... (2025.12.07)
- Grajdołek:
› Rusza odbudowa linii przez Ogorzelec
2025.12.07 10:36
- Brawo:
› Mieszkańcy Lwówka Śląskiego będą mogli dotrzeć do Je...
2025.11.29 00:41
- Tylko:
› Próbował włamać się do jednego z mieszkań
2025.11.26 14:29
- Raczej:
› Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
2025.11.25 14:35
- okokok:
› Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
2025.11.24 13:33
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.593 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2239 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5149 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 4.8171 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1736 |
|
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Mercedes eCitaro na testach
Od 4 do 16 czerwca MZK będzie testować elektrycznego Mercedesa eCitaro. Firma planuje, by w pierwszych trzech dniach pojazd obsługiwał przewozy pasażerskie na liniach nr: 15, 19, 7, 6, a w dniach następnych o trasach przejazdu zadecydują mieszkańcy, wypełniając specjalną ankietę, która niebawem pojawi się na stornie internetowej MZK.Mercedes eCitaro to autobus dwunastometrowy, zeroemisyjny o napędzie elektrycznym, wyprodukowany w 2018 roku. Jego waga to 13,5 tony. Ma 29 miejsc siedzących, a na pokład zabiera 100 osób. Jest pojazdem nowej generacji, bardzo cichym, wyposażonym w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50 pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami. Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd można zaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputer pokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzeni pasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu "przygotowany", dzięki czemu na dostosowanie temperatury wnętrza nie zużywa baterii. Wiele elementów tego autobusu "pracuje" na rzecz optymalizacji zużycia energii. Baterie są chłodzone lub podgrzewane, aby zawsze pracowały w optymalnej temperaturze. Energia odzyskiwana z hamowania zasila system utrzymywania właściwej ich temperatury oraz odpowiedniej temperatury wnętrza. Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięć modułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4 moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Na ładowaniu może przejechać 150 km.
Informacja prasowa
Podziel się z innymi:
2020-06-01 16:45
› Odpowiedzialna reakcja ...
2025-12-09
komentarze: 0
› Jarmark Świąteczny 2025...
2025-12-12
komentarze: 0
› Sylwester 2025: Łobuzy ...
2025-12-08
komentarze: 0
› 87-latek potrącony na p...
2025-12-04
komentarze: 0
› Autobusem ze Szklarskie...
2025-12-04
komentarze: 0








MZK JELENIA GÓRA
PKS JELENIA GÓRA
PKP
The:protocol