Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

2.52°C 1020 hPa 80%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-12-16)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.593
euro euro 1 EUR 4.2239
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5149
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8171
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1736
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Mercedes eCitaro na testach

Od 4 do 16 czerwca MZK będzie testować elektrycznego Mercedesa eCitaro. Firma planuje, by w pierwszych trzech dniach pojazd obsługiwał przewozy pasażerskie na liniach nr: 15, 19, 7, 6, a w dniach następnych o trasach przejazdu zadecydują mieszkańcy, wypełniając specjalną ankietę, która niebawem pojawi się na stornie internetowej MZK.

Mercedes eCitaro to autobus dwunastometrowy, zeroemisyjny o napędzie elektrycznym, wyprodukowany w 2018 roku. Jego waga to 13,5 tony. Ma 29 miejsc siedzących, a na pokład zabiera 100 osób. Jest pojazdem nowej generacji, bardzo cichym, wyposażonym w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50 pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami. Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd można zaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputer pokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzeni pasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu "przygotowany", dzięki czemu na dostosowanie temperatury wnętrza nie zużywa baterii. Wiele elementów tego autobusu "pracuje" na rzecz optymalizacji zużycia energii. Baterie są chłodzone lub podgrzewane, aby zawsze pracowały w optymalnej temperaturze. Energia odzyskiwana z hamowania zasila system utrzymywania właściwej ich temperatury oraz odpowiedniej temperatury wnętrza. Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięć modułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4 moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Na ładowaniu może przejechać 150 km.

Informacja prasowa

Podziel się z innymi:

2020-06-01 16:45

Przybornik
Najczęściej czytane

› Odpowiedzialna reakcja ... czas 2025-12-09
komentarze komentarze: 0


› Jarmark Świąteczny 2025... czas 2025-12-12
komentarze komentarze: 0


› Sylwester 2025: Łobuzy ... czas 2025-12-08
komentarze komentarze: 0


› 87-latek potrącony na p... czas 2025-12-04
komentarze komentarze: 0


› Autobusem ze Szklarskie... czas 2025-12-04
komentarze komentarze: 0