NO2
3.50
ug/m3
O3
112.90
ug/m3
PM10
12.80
ug/m3
PM2.5
8.10
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie umiarkowane
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Kupię:
- Kupię ANTYKI za Gotówkę - Zadzwoń - Dojeżdżam... (2025.06.16)
Nieruchomość: do wynajęcia:
- wynajem mieszkania (2025.06.14)
Dam pracę:
- Praca od zaraz! Budowlaniec / Monter ... (2025.06.13)
Dam pracę:
- Praca w pensjonacie (2025.06.12)
Różne:
- Nowoczesne wizualizacje dla Twoich in... (2025.06.12)
Różne:
- Wdrożenia ClickUp i cyfryzacja proces... (2025.06.11)
Sprzedam:
- NOWOŚĆ! Elastyczna deska dekoracyjna M... (2025.06.09)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.06.08)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - Skup starych OBRAZÓW i i... (2025.06.08)
Różne:
- szukamy akordeonistę i basistę (2025.06.07)
- lzs:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.17 14:34
- Kibic:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.17 14:33
- # andziul:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.17 12:50
- do wszystkich wyżej:
› Wyniki i tabele po 26., 24. i 22. kolejki B klasy
2025.06.17 12:39
- Do wyżej:
› Wyniki i tabele po 26., 24. i 22. kolejki B klasy
2025.06.17 11:53
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.7005 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.275 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5527 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 5.0138 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1723 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Mercedes eCitaro na testach
Od 4 do 16 czerwca MZK będzie testować elektrycznego Mercedesa eCitaro. Firma planuje, by w pierwszych trzech dniach pojazd obsługiwał przewozy pasażerskie na liniach nr: 15, 19, 7, 6, a w dniach następnych o trasach przejazdu zadecydują mieszkańcy, wypełniając specjalną ankietę, która niebawem pojawi się na stornie internetowej MZK.Mercedes eCitaro to autobus dwunastometrowy, zeroemisyjny o napędzie elektrycznym, wyprodukowany w 2018 roku. Jego waga to 13,5 tony. Ma 29 miejsc siedzących, a na pokład zabiera 100 osób. Jest pojazdem nowej generacji, bardzo cichym, wyposażonym w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50 pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami. Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd można zaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputer pokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzeni pasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu "przygotowany", dzięki czemu na dostosowanie temperatury wnętrza nie zużywa baterii. Wiele elementów tego autobusu "pracuje" na rzecz optymalizacji zużycia energii. Baterie są chłodzone lub podgrzewane, aby zawsze pracowały w optymalnej temperaturze. Energia odzyskiwana z hamowania zasila system utrzymywania właściwej ich temperatury oraz odpowiedniej temperatury wnętrza. Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięć modułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4 moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Na ładowaniu może przejechać 150 km.
Informacja prasowa
Podziel się z innymi:
2020-06-01 16:45
› Wyniki i tabela po 29. ...
2025-06-07
komentarze: 139
› Wyniki i tabele po 25. ...
2025-06-07
komentarze: 102
› Wyniki i tabela po 34. ...
2025-06-07
komentarze: 16
› Wyniki i tabele po 26. ...
2025-06-14
komentarze: 101
› Wyniki i tabela po 30. ...
2025-06-14
komentarze: 105