Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

CO

124.54

mg/m3

O3

75.16

ug/m3

PM10

3.68

ug/m3

PM2.5

2.04

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2024-04-19 o godzinie 19:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

5.57°C 1003 hPa 97%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- XYZ:
Zestaw par 14. kolejki B klasy
czas 2024.04.19 19:41

- SądnyDzień:
Zestaw par 14. kolejki B klasy
czas 2024.04.19 19:26

- Panie Kuban:
Zestaw par 20. kolejki A klasy
czas 2024.04.19 17:13

- R.R.:
Zestaw par 25. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.04.19 13:28

- Kibic:
Zestaw par 20. kolejki A klasy
czas 2024.04.19 10:56

Kursy walut (akt. 2024-04-19)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 4.0688
euro euro 1 EUR 4.3316
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.4787
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.0615
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1712
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Mercedes eCitaro na testach

Od 4 do 16 czerwca MZK będzie testować elektrycznego Mercedesa eCitaro. Firma planuje, by w pierwszych trzech dniach pojazd obsługiwał przewozy pasażerskie na liniach nr: 15, 19, 7, 6, a w dniach następnych o trasach przejazdu zadecydują mieszkańcy, wypełniając specjalną ankietę, która niebawem pojawi się na stornie internetowej MZK.

Mercedes eCitaro to autobus dwunastometrowy, zeroemisyjny o napędzie elektrycznym, wyprodukowany w 2018 roku. Jego waga to 13,5 tony. Ma 29 miejsc siedzących, a na pokład zabiera 100 osób. Jest pojazdem nowej generacji, bardzo cichym, wyposażonym w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50 pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami. Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd można zaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputer pokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzeni pasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu "przygotowany", dzięki czemu na dostosowanie temperatury wnętrza nie zużywa baterii. Wiele elementów tego autobusu "pracuje" na rzecz optymalizacji zużycia energii. Baterie są chłodzone lub podgrzewane, aby zawsze pracowały w optymalnej temperaturze. Energia odzyskiwana z hamowania zasila system utrzymywania właściwej ich temperatury oraz odpowiedniej temperatury wnętrza. Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięć modułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4 moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Na ładowaniu może przejechać 150 km.

Informacja prasowa

Podziel się z innymi:

2020-06-01 16:45

Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabele po 19. ... czas 2024-04-06
komentarze komentarze: 124


› Zestaw par 18. kolejki ... czas 2024-04-02
komentarze komentarze: 22


› Zestaw par 19. kolejki ... czas 2024-04-08
komentarze komentarze: 24


› Zestaw par 19. kolejki ... czas 2024-04-02
komentarze komentarze: 17


› Wyniki i tabele po 19. ... czas 2024-04-12
komentarze komentarze: 192