CO
124.54
mg/m3
O3
75.16
ug/m3
PM10
3.68
ug/m3
PM2.5
2.04
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Różne:
- Okazja, Zamów zestaw 5 sztuk próbek imitacj... (2024.04.19)
Kupię:
- Kupię ANTYKI / STAROCIE / DZIEŁA SZTUKI... (2024.04.19)
Sprzedam:
- Belki styropianowe drewnopodobne od p... (2024.04.19)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione przy zakupie 10... (2024.04.17)
Nieruchomość: do wynajęcia:
- Kawalerka do wynajęcia (2024.04.17)
Sprzedam:
- gra XXL o STRAŻY POŻARNEJ dla DZIECI ... (2024.04.17)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.04.16)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.04.14)
Różne:
- serwis okien i drzwi (2024.04.14)
Różne:
- Lamele sufitowe na wymiar, imitacja d... (2024.04.13)
- XYZ:
› Zestaw par 14. kolejki B klasy
2024.04.19 19:41
- SądnyDzień:
› Zestaw par 14. kolejki B klasy
2024.04.19 19:26
- Panie Kuban:
› Zestaw par 20. kolejki A klasy
2024.04.19 17:13
- R.R.:
› Zestaw par 25. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
2024.04.19 13:28
- Kibic:
› Zestaw par 20. kolejki A klasy
2024.04.19 10:56
dolar amerykański | 1 USD | 4.0688 | |
euro | 1 EUR | 4.3316 | |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.4787 | |
funt szterling | 1 GBP | 5.0615 | |
korona czeska | 1 CZK | 0.1712 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Mercedes eCitaro na testach
Od 4 do 16 czerwca MZK będzie testować elektrycznego Mercedesa eCitaro. Firma planuje, by w pierwszych trzech dniach pojazd obsługiwał przewozy pasażerskie na liniach nr: 15, 19, 7, 6, a w dniach następnych o trasach przejazdu zadecydują mieszkańcy, wypełniając specjalną ankietę, która niebawem pojawi się na stornie internetowej MZK.Mercedes eCitaro to autobus dwunastometrowy, zeroemisyjny o napędzie elektrycznym, wyprodukowany w 2018 roku. Jego waga to 13,5 tony. Ma 29 miejsc siedzących, a na pokład zabiera 100 osób. Jest pojazdem nowej generacji, bardzo cichym, wyposażonym w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in. czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje o liczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperatury wnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50 pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami. Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd można zaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputer pokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzeni pasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu "przygotowany", dzięki czemu na dostosowanie temperatury wnętrza nie zużywa baterii. Wiele elementów tego autobusu "pracuje" na rzecz optymalizacji zużycia energii. Baterie są chłodzone lub podgrzewane, aby zawsze pracowały w optymalnej temperaturze. Energia odzyskiwana z hamowania zasila system utrzymywania właściwej ich temperatury oraz odpowiedniej temperatury wnętrza. Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięć modułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4 moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Na ładowaniu może przejechać 150 km.
Informacja prasowa
Podziel się z innymi:
2020-06-01 16:45
› Wyniki i tabele po 19. ...
2024-04-06
komentarze: 124
› Zestaw par 18. kolejki ...
2024-04-02
komentarze: 22
› Zestaw par 19. kolejki ...
2024-04-08
komentarze: 24
› Zestaw par 19. kolejki ...
2024-04-02
komentarze: 17
› Wyniki i tabele po 19. ...
2024-04-12
komentarze: 192