NO2
18.30
ug/m3
O3
48.30
ug/m3
PM10
13.40
ug/m3
PM2.5
7.80
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie umiarkowane
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.07.09)
Różne:
- Elewacyjnie.pl - wizualizacje, które zac... (2025.07.09)
Różne:
- Dodajemy ogłoszenia - do 800 portali... (2025.07.08)
Dam pracę:
- Specjlaista ds. Marketingu i Social M... (2025.07.07)
Kupię:
- Houseman do 5* hotelu (2025.07.07)
Dam pracę:
- Pizzaiolo poszukiwany (2025.07.07)
Dam pracę:
- Pomoc kuchenna PRACA OD ZARAZ (2025.07.07)
Dam pracę:
- Kucharz do restauracji hotelowej (2025.07.07)
Dam pracę:
- Kelner/Barman - praca sezonowa lub na... (2025.07.07)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.07.06)
- lzs:
› Podsumowanie A klasy - grupa 2
2025.07.09 23:20
- Tryptyk:
› Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
2025.07.09 22:59
- Zorka:
› Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
2025.07.09 22:50
- Do administratora:
› Podsumowanie A klasy - grupa 2
2025.07.09 22:46
- zielony stoliczek:
› Podsumowanie A klasy - grupa 2
2025.07.09 22:35
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.6198 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2399 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5451 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 4.9232 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1721 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Dlaczego warto być asertywnym w pracy?
Asertywność często błędnie kojarzona jest z egoizmem. O osobach charakteryzujących się tą cechą myśli się jako o kimś skupionym jedynie na sobie i swoich potrzebach. Tymczasem asertywność to sztuka odmawiania drugiej stronie w taki sposób, by jej nie urazić i nie zepsuć łączącej z nią relacji. Bez niej wraca się do domu ze stosem zupełnie niepotrzebnych zakupów polecanych przez sprzedawców. Asertywność przydaje się też w pracy. Dlaczego warto z niej korzystać w życiu zawodowym?Nie daj się przejąć cudzych obowiązków
Oferty pracy publikowane np. w serwisach internetowych typu Pracuj.pl wstępnie podają zakres obowiązków, z jakimi związana jest dana praca. Więcej na temat dowiesz się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Szczegółowy zakres zadań służbowych poznasz podpisując umowę o pracę.
Jako nowa osoba w firmie możesz być narażony na to, że współpracownicy zechcą wykorzystać Twoją niewiedzę i zrzucić na Ciebie część swoich obowiązków. Zapoznaj się więc z oczekiwaniami pracodawcy i rozważnie podchodź do zadań zlecanych przez kolegów z zespołu.
Odmowa przyjęcia na siebie obowiązków, które należą do innej osoby jest jedną z sytuacji, w której przyda się asertywna postawa. Zwłaszcza, gdy nadprogramowe zadania chce zlecić Ci szef, a Twój grafik zajęć jest już wypełniony po brzegi. "Nie" musi zostać wypowiedziane z jednej strony stanowczo, a z drugiej dyplomatyczne na tyle, by współpracownik lub szef nie obraził się na Ciebie. Wytłumacz, że masz długą listę własnych zadań do zrobienia i brakuje Ci czasu na realizację dodatkowych zleceń. Zwłaszcza, gdy nie wiąże się to z dodatkową gratyfikacją - premią lub innymi benefitami.
Nie przyzwyczajaj kolegów do zastępstw
Są firmy, w których pracodawcy pozwalają pracownikom wyjść wcześniej do domu, przyjść do pracy później lub wziąć dodatkowy dzień wolny. Pod warunkiem, że zorganizują na ten czas zastępstwo. W każdym zespole współpracowników znajdzie się osoba chcąca wykorzystać okazję i kolegą, który nie potrafi odmawiać żadnej prośbie.
Zadbaj o to, by nie stać się "pogotowiem ratunkowym", z którego pomocy korzysta się w nadmierny stopniu. Zwłaszcza, gdy sam nie dajesz kolegom okazji do rewanżu i zastąpienia Ciebie w pracy, gdy sam zechcesz odpocząć lub załatwić ważne sprawy.. Bez asertywnej postawy i odmawiania takich przysług narażasz się na częste zmiany planów urlopowych lub wolnego popołudnia, które trzeba poświęcić na pracę w zastępstwie współpracownika.
Podziel się z innymi:
2019-12-09 20:36
› Spore zmiany kadrowe, w...
2025-07-07
komentarze: 25
› Podsumowanie A klasy - ...
2025-07-07
komentarze: 68
› Wyniki Egzaminu Ósmoklas...
2025-07-04
komentarze: 0
› Podsumowanie A klasy - ...
2025-07-07
komentarze: 5
› Podsumowanie ligi okręgow...
2025-07-07
komentarze: 6