Startuj z JG24.pl  
Praca Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

PM2.5

22.23

ug/m3

PM10

23.2

ug/m3

O3

48.93

ug/m3

C6H6

1.06

ug/m3

CO

354.77

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 21-11-2019 o godzinie 12:35.
Ostatnie komentarze

- Timon:
Wyniki i tabele po XV kolejce B-klasy
czas 2019.11.23 01:35

- kibic:
Zestaw par XVI kolejki IV ligi dolnośląskiej, grupa...
czas 2019.11.22 23:17

- Erg:
Pierwszy dzień wiosny przy Złotniczej
czas 2019.11.22 21:27

- Do dj:
Zaległy mecz w Iwinach
czas 2019.11.22 20:43

- Janek Koks:
Zaległy mecz w Iwinach
czas 2019.11.22 19:19

Kursy walut
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.8737
euro euro 1 EUR 4.2948
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 3.9113
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.0144
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1684
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Zmiany na miejskich parkingach

W związku z często powtarzającymi się pytaniami o zmiany w Strefie Płatnego Parkowania, nowe koperty, likwidację niektórych miejsc parkingowych, itp. informujemy, że:

- zmiany te, które spotykają się z krytycznymi uwagami jeleniogórskich kierowców, zostały wprowadzone na skutek zmian w przepisach, które obligują samorządy do innej organizacji ruchu

- główną przyczyną problemów jest wprowadzenie nowej, większej szerokości tzw. jezdni manewrowej, to znaczy zwiększenia miejsca w ulicach, gdzie sytuowane są parkingi na o, by kierowcy mogli wygodniej wjechać w zatoczki. Kolejną - obligatoryjne poszerzenie zatoki dla osób niepełnosprawnych do 3,60 m, co powoduje w przypadku Jeleniej Góry, że zatoka jest szersza niż pas jezdni, niemniej to jest zasada wdrożona przez obowiązujący przepis, więc obligatoryjna

- w przypadku ulicy Klonowica - dla przykładu - wytyczenie zgodnej z normami szerokości jezdni manewrowej oznaczało konieczność likwidacji parkingów po jednej stronie tej ulicy

- w przypadku ulicy Bankowej nowe przepisy wymusiły dwa nowe rozwiązania - po pierwsze konieczność wyznaczenia miejsc do parkowania wzdłuż krawężnika po jednej stronie jezdni oraz konieczność wytyczenia po drugiej stronie zatok prostopadłych do krawężnika, co utrudnia mocno wjazd kierowców, szczególnie większych aut. Wytyczenie miejsc sytuowanych skośnie byłoby możliwe, jednak oznaczałoby konieczność eliminacji kolejnych zatok. Sęk w tym, że zatoki planowane skośnie muszą - zgodnie z nowymi przepisami - być szersze. Dla przykładu - o ile zatoka prostopadła dla niepełnosprawnych musi mieć szerokość 3,60 m, to skośna - 4,50. Zwyczajna zatoka może mieć 2,3 m, ale skośna - 2,5. Sumując liczbę miejsc na parkingu przy ulicy Bankowej wprowadzenie skośnych zatok oznaczałoby likwidację kolejnych 5 - 6 miejsc parkingowych, co byłoby jeszcze większą dolegliwością dla kierowców, niż zatoki prostopadłe.

Z samorządowego punktu widzenia racjonalna byłaby weryfikacja tych przepisów, bowiem na co dzień są one nieżyciowe, niemniej jest to kwestia decyzji ustawodawcy.

UM JG

Podziel się z innymi:

| |

2019-11-08 16:21

Komentarze

Redakcja JG24.PL nie ponosi odpowiedzialności za komentarze i ich treści. Opinie w nich zawarte nie są opiniami redakcji, tylko osób które je piszą. Jeżeli którykolwiek z komentarzy narusza netykietę lub Twoje dobre imię, zawiadom nas o tym.

Wpisz swoje imię, pseudonim:

Wpisz treść:


Rejs na Pogorię
Przybornik
MOS Jelenia Góra
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabela po XI k... czas 2019-11-10
komentarze komentarze: 0


› Wyniki i tabele po XIII... czas 2019-11-16
komentarze komentarze: 138


› Wyniki i tabele po XII ... czas 2019-11-10
komentarze komentarze: 127


› Wyniki i tabela po XV k... czas 2019-11-16
komentarze komentarze: 60


› Wyniki i tabela po XIV ... czas 2019-11-10
komentarze komentarze: 135