Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

11.30

ug/m3

O3

81.30

ug/m3

PM10

15.20

ug/m3

PM2.5

9.30

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-04-28 o godzinie 10:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

bezchmurnie

16.96°C 1027 hPa 49%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Ronaldo:
Wyniki 19., 17. i 15. kolejki B klasy
czas 2025.04.28 11:33

- Zorka:
Niedosyt
czas 2025.04.28 10:26

- Obserwator:
Wyniki 19., 17. i 15. kolejki B klasy
czas 2025.04.28 09:26

- Baggio:
Wyniki 19. kolejki A klasy
czas 2025.04.28 09:19

- Opolno Power:
Wyniki 19., 17. i 15. kolejki B klasy
czas 2025.04.28 08:54

Kursy walut (akt. 2025-04-25)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.7611
euro euro 1 EUR 4.2688
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5278
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.0033
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.171
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Zmiany na miejskich parkingach

W związku z często powtarzającymi się pytaniami o zmiany w Strefie Płatnego Parkowania, nowe koperty, likwidację niektórych miejsc parkingowych, itp. informujemy, że:

- zmiany te, które spotykają się z krytycznymi uwagami jeleniogórskich kierowców, zostały wprowadzone na skutek zmian w przepisach, które obligują samorządy do innej organizacji ruchu

- główną przyczyną problemów jest wprowadzenie nowej, większej szerokości tzw. jezdni manewrowej, to znaczy zwiększenia miejsca w ulicach, gdzie sytuowane są parkingi na o, by kierowcy mogli wygodniej wjechać w zatoczki. Kolejną - obligatoryjne poszerzenie zatoki dla osób niepełnosprawnych do 3,60 m, co powoduje w przypadku Jeleniej Góry, że zatoka jest szersza niż pas jezdni, niemniej to jest zasada wdrożona przez obowiązujący przepis, więc obligatoryjna

- w przypadku ulicy Klonowica - dla przykładu - wytyczenie zgodnej z normami szerokości jezdni manewrowej oznaczało konieczność likwidacji parkingów po jednej stronie tej ulicy

- w przypadku ulicy Bankowej nowe przepisy wymusiły dwa nowe rozwiązania - po pierwsze konieczność wyznaczenia miejsc do parkowania wzdłuż krawężnika po jednej stronie jezdni oraz konieczność wytyczenia po drugiej stronie zatok prostopadłych do krawężnika, co utrudnia mocno wjazd kierowców, szczególnie większych aut. Wytyczenie miejsc sytuowanych skośnie byłoby możliwe, jednak oznaczałoby konieczność eliminacji kolejnych zatok. Sęk w tym, że zatoki planowane skośnie muszą - zgodnie z nowymi przepisami - być szersze. Dla przykładu - o ile zatoka prostopadła dla niepełnosprawnych musi mieć szerokość 3,60 m, to skośna - 4,50. Zwyczajna zatoka może mieć 2,3 m, ale skośna - 2,5. Sumując liczbę miejsc na parkingu przy ulicy Bankowej wprowadzenie skośnych zatok oznaczałoby likwidację kolejnych 5 - 6 miejsc parkingowych, co byłoby jeszcze większą dolegliwością dla kierowców, niż zatoki prostopadłe.

Z samorządowego punktu widzenia racjonalna byłaby weryfikacja tych przepisów, bowiem na co dzień są one nieżyciowe, niemniej jest to kwestia decyzji ustawodawcy.

UM JG

Podziel się z innymi:

2019-11-08 16:21

Przybornik
Najczęściej czytane

› Zestaw par 1/2 finału J... czas 2025-04-08
komentarze komentarze: 2


› Wyniki i tabela po 22. ... czas 2025-04-19
komentarze komentarze: 82


› Wyniki i tabele po zale... czas 2025-04-19
komentarze komentarze: 83


› Wyniki i tabela po 20. ... czas 2025-04-05
komentarze komentarze: 140


› Wyniki i tabela po 21. ... czas 2025-04-12
komentarze komentarze: 121