Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

CO

129.22

mg/m3

O3

58.07

ug/m3

PM10

12.89

ug/m3

PM2.5

8.54

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2024-05-14 o godzinie 01:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

bezchmurnie

11.9°C 1017 hPa 79%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Kibol:
Zestaw par 30. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.05.13 22:51

- Pozdrowienia od Pana:
Wyniki i tabele po 23. kolejce A klasy
czas 2024.05.13 21:45

- DO..............Kibic torcida hools @ 37.30.14.*...:
Zestaw par 26. kolejki ligi okręgowej
czas 2024.05.13 21:37

- Do Mirsk:
Zestaw par 24. kolejki A klasy
czas 2024.05.13 21:20

- Ave Włókniarz:
Zestaw par 24. kolejki A klasy
czas 2024.05.13 21:18

Kursy walut (akt. 2024-05-13)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.9853
euro euro 1 EUR 4.2977
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.3964
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9947
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1733
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Volvo dostarczy autobusy hybrydowe MZK

Volvo Polska dostarczy autobusy hybrydowe Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Jeleniej Górze. To kolejne miasto w Polsce zamawiające tego typu pojazdy - w tym roku Volvo dostarczyło największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca.

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze rozstrzygnął przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe) wybrana została oferta Volvo Polska - firma dostarczy trzy tego typu pojazdy.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 85 pasażerów,
w tym 27 na miejscach siedzących (8 dostępnych z poziomu podłogi). Mają być zasilane silnikiem spalinowym o mocy co najmniej 150 kW i elektrycznym o mocy co najmniej 150 kW, odzyskiwać energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego, mieć możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania
z przystanków czy świateł.

Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. W przypadku pojazdów dla MZK Jelenia Góra wymogiem były biletomaty, monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej
z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

- Cieszymy się, że kolejne polskie miasto zdecydowało się na pojazdy o napędzie hybrydowym,
a mieszkańcy Jeleniej Góry już niedługo będą mogli jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie - dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Jego eksploatacja jest również tańsza, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

- Volvo, jako jedyny producent autobusów miejskich, już kilka lat temu całkowicie postawił na elektromobilność, rezygnując z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym. Jak widać po rosnącej liczbie zamówień na tego typu pojazdy - była to słuszna decyzja, dodała Małgorzata Durda.

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do MZK Jelenia Góra w terminie siedmiu miesięcy od daty złożenia zamówienia - bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a w ostatnich miesiącach największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.

Informacja prasowa

Podziel się z innymi:

2017-12-13 16:48

zobacz galerię
Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabele po 22. ... czas 2024-05-04
komentarze komentarze: 125


› Wyniki i tabela po 24. ... czas 2024-05-04
komentarze komentarze: 84


› Zestaw par 23. kolejki ... czas 2024-05-07
komentarze komentarze: 75


› Zestaw par 25. kolejki ... czas 2024-05-07
komentarze komentarze: 37


› Zestaw par 29. kolejki ... czas 2024-05-07
komentarze komentarze: 20