Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

18.30

ug/m3

O3

48.30

ug/m3

PM10

13.40

ug/m3

PM2.5

7.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-06-30 o godzinie 22:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

21.28°C 1020 hPa 54%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-08-08)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6577
euro euro 1 EUR 4.2566
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5237
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9141
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1743
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Szybka kolej miejska

Powracają pytania o kwestię "szybkiej kolei miejskiej" w granicach Aglomeracji Jeleniogórskiej. Władze samorządowe miasta są tym żywotnie zainteresowane i inicjują wszelkie działania służące tej sprawie, niemniej ani ustawa o jednostkach samorządu terytorialnego, ani uwarunkowania sięgania do funduszy unijnych nie dają bezpośredniej szansy samorządom. - Tworzymy dobrą atmosferę wokół tej sprawy - powiedział Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta miasta - i mamy sygnały, że będą podejmowane konkretne działania przez powołane do tego instytucje.

Potwierdza to Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK S.A. we Wrocławiu, informując, iż: "w ubiegłym roku wykonaliśmy prace modernizacyjne na kilku stacjach (Jelenia Góra Zachodnia, Piechowice, czy Wojanów), leżących w obrębie tej Aglomeracji. To poprawia techniczne warunki do prowadzenia komunikacji kolejowej i podnosi komfort odpraw podróżnych. Budowa nowych przystanków kolejowych w ciągu linii nr 274 i 311 (czyli żywotnie interesujących Jeleniogórzan) jest rozpatrywana z samorządem Dolnego Śląska w ramach ZIT w perspektywie do roku 2020. Natomiast w tym roku - 2016 - planujemy rozpocząć prace nad studium wykonalności do realizacji tego przedsięwzięcia.

- Inwestycje kolejowe - dodaje J. Łużniak - są kosztochłonne i muszą podlegać wszechstronnej analizie, nie tylko ekonomicznej. Niemniej raz rozpoczęte będą się toczyć szybko. Chciałem przypomnieć, że jeszcze kilka lat temu przejazd pociągiem do Wrocławia zabierał 3 godz. 40 min., teraz (od wiosny br.) czas przejazdu do Wrocławia - 1 godz. 44 min., więc przeszło dwukrotnie krótszy, a do Warszawy to 5 godz. 39 min. Kilka lat temu nikt nie dałby wiary, że tak będzie, warto więc zaufać wypowiedziom kolejarzy n.t. kolei aglomeracyjnej.

UM JG

Podziel się z innymi:

2016-10-04 14:55

Przybornik
Najczęściej czytane

› Marek Siatrak rezygnuje... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 11


› Spotkanie z ekspertem d... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Zatrzymali mężczyznę podejr... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Jechał na zakazie, wbre... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Senior z Jeleniej Góry ofi... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0