Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

pochmurnie

6.96°C 1020 hPa 76%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-11-05)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.7091
euro euro 1 EUR 4.2597
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5759
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8367
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1749
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Wywiad z Markiem Obrębalskim - kandydatem na prezydenta JG z ramienia PO

img



Niektórzy widzą w Panu faworyta wyborów na Prezydenta Jeleniej Góry. Jaki jest Pana program dla miasta?

- Jelenia Góra od lat oczekuje na sukces i ma ku temu wszelkie możliwości. Mój wyborczy program dotyczy efektywnego wykorzystania szans rozwoju miasta i opiera na ośmiu ściśle z sobą powiązanych elementach:

* dynamiczny rozwój gospodarczy,
* ożywienie życia kulturalnego,
* odpowiednie warunki dla sportu i rekreacji,
* inwestowanie w wiedzę,
* ład, czystość i estetyka miasta,
* przyjazna ochrona zdrowia i polityka społeczna,
* bezpieczeństwo i porządek publiczny,
* sprawna i przyjazna administracja samorządowa.

Każdy z tych programowych kierunków wymaga podjęcia wielu działań, działań spójnych i odważnych, nie zaś asekuranckich i doraźnych. Efektywne zarządzanie miastem to przede wszystkim skomplikowana ekonomiczna materia. Jako profesjonalista potrafię pobudzić ten od lat usypiany potencjał Jeleniej Góry oraz kreować jej przyszłość.

Jak zamierza Pan promować nasze miasto?

- Informacje o naszym mieście muszą być dostępne w każdym zakątku nie tylko kraju, ale i zagranicą. Jelenia Góra jest wyjątkowo atrakcyjnym "produktem" wymagającym jednak możliwie szerokiego rozpowszechnienia. Przykładowo, miasto niedostatecznie wykorzystuje swoje możliwości inwestycyjne. W większości rankingów plasuje się wysoko pod względem atrakcyjności dla inwestorów. Jednak nie ma to przełożenia na rzeczywistość. A zatem odpowiednio przygotowana oferta, publikacje, aktywne uczestnictwo w targach, wystawach, rozwój partnerstwa z innymi miastami i regionami, współpraca z placówkami dyplomatycznymi, kontakty biznesowe, promocja symboli i renomy miejscowych produktów, itd. To tylko niektóre kierunki marketingowego podejścia do naszego miasta. Jelenią Górę należy po prostu umiejętnie "sprzedawać" inwestorom, turystom, kuracjuszom, nie zapominając oczywiście o mieszkańcach.

Wiele osób oczekuje niekiedy od lat na mieszkanie komunalne. Jak zamierza Pan rozwiązać ten problem?

- Rozwiązaniem tego problemu jest budownictwo socjalne dla rodzin ubogich i pomoc w postaci dodatków mieszkaniowych. Nieodzowne staje się tu bardziej skuteczne wykorzystanie możliwości finansowych jakie stworzyła Unia Europejska. Mam na myśli choćby program JESSICA przygotowany do wdrożenia w latach 2007-2013. Ze środków tego programu wspierane będą projekty w zakresie odnowy i rozwoju miast oraz budownictwa socjalnego. Jestem za tworzeniem atrakcyjnych warunków dla rozwoju taniego budownictwa wielorodzinnego poprzez odpowiednie preferencje dla firm budowlanych, przygotowanie terenów, ich zbrojenie, itd. Dzięki temu długa kolejka oczekujących szybko się zmniejszy. Dotychczasowe zaś mieszkania komunalne powinny znaleźć się w prywatnych rękach.

Stawia Pan osobiście na ludzi młodych. Myślę tu o Pana studentach z Akademii Ekonomicznej: Tomaszu Dudce, Piotrze Miedzińskim i Pawle Mierzwińskim na listach wyborczych Platformy Obywatelskiej.

- Od ponad 25 lat pracuję z młodzieżą i dla młodzieży. Znam i rozumiem ich problemy. Dla młodego pokolenia jeleniogórzan konieczne jest przygotowanie kompleksowej oferty przedsięwzięć adekwatnych do jego wymagań. Niemniej jednak nikt nie zna lepiej problemów młodzieży, jak ona sama. Nie ulega mojej wątpliwości, że właśnie młodzież powinna reprezentować swoje interesy w Radzie Miejskiej. Stąd wielu młodych ludzi na naszych listach wyborczych.

Rozmawiała: Karolina Nawojka Chałupińska

Podziel się z innymi:

2006-11-06 11:32

zobacz galerię
Przybornik
Najczęściej czytane

› Nowoczesne sterowanie r... czas 2025-11-03
komentarze komentarze: 1


› Bon ciepłowniczy - czym... czas 2025-11-03
komentarze komentarze: 1


› 11 listopada - Święto Nie... czas 2025-11-03
komentarze komentarze: 0


› Agresywny nieproszony g... czas 2025-11-04
komentarze komentarze: 0


› Remonty szlaków w Karkonos... czas 2025-11-04
komentarze komentarze: 0