NO2
5.30
ug/m3
O3
76.80
ug/m3
PM10
23.70
ug/m3
PM2.5
20.10
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - / Skup Antyków / - DZIEŁA ... (2025.04.25)
Dam pracę:
- Murarz -cieśla do Niemiec (2025.04.23)
Dam pracę:
- Praca dla dekarzy w Niemczech (2025.04.23)
Dam pracę:
- Cieśla - zbrojarz - betoniarz do Niemiec (2025.04.23)
Dam pracę:
- Cieśla - zbrojarz - betoniarz do Niemiec (2025.04.23)
Różne:
- Wyjątkowe elewacje dla wymagających (2025.04.23)
Sprzedam:
- Pierogi bezglutenowe ręcznie lepione (2025.04.22)
Dam pracę:
- Praca przy rozbiórce aut (2025.04.18)
Dam pracę:
- Zatrudnie Budowlańców (2025.04.18)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI po SPRZĄTANIU / CZYSZCZEN... (2025.04.18)
- Kibic:
› Zestaw par 19., 17. i 15. kolejki B klasy
2025.04.25 19:45
- kibic:
› Zestaw par 19. kolejki A klasy
2025.04.25 19:34
- Baggio:
› Zestaw par 19., 17. i 15. kolejki B klasy
2025.04.25 19:13
- Bongo:
› Zestaw par 19. kolejki A klasy
2025.04.25 18:19
- lzs:
› Zestaw par 19. kolejki A klasy
2025.04.25 17:17
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.7611 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2688 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5278 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 5.0033 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.171 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
O finansach w oświacie
Prezydent Jeleniej Góry, Marcin Zawiła spotkał się z nauczycielami, dyrektorami szkół i przedstawicielami związków zawodowych w oświacie. Rozmawiano o sytuacji organizacyjnej i finansowej w perspektywie realizacji budżetu Miasta.-
Pedagodzy i pracownicy oświaty znają tę sytuację co najmniej tak samo dobrze - powiedział. - Zmniejsza się liczba uczniów, co wynika z demografii. Co roku rosną płace nauczycieli, co wynika z ustawy. Rosną nasze wydatki na utrzymanie oświaty, co wynika z remontów i inwestycji, podejmowanych przez Miasto, by warunki pracy młodzieży i nauczycieli były coraz lepsze. Pochodną wzrostu funduszu płac, zapisanej w ustawie Karta Nauczyciela jest też wzrost tzw. funduszu motywacyjnego, będącego odpisem od funduszu. W większości szkół sposób wydatkowania pieniędzy z "funduszu motywacyjnego" sprawia, że jest to równy dodatek do płac dla wszystkich nauczycieli, niezależnie od jakości ich pracy. Oznacza to w praktyce, że każdy z nauczycieli dostaje relatywnie nieduże pieniądze, które go nie motywują do niczego, bo mają status zwyczajowego dodatku do stałej pensji. A z kolei demotywują tych, których pasją jest nauczanie i osiągają w tym znakomite wyniki. Proponuję, by środowisko wspólnie z przedstawicielami wydziału edukacji, związkami zawodowymi, i in. instytucjami, żywotnie zainteresowanymi sprawami oświaty podjęło dyskusję na temat kierunku zmian w wydatkowaniu środków z "funduszu motywacyjnego", by szczególnie efektywni nauczyciele otrzymywali z "funduszu" odczuwalne nagrody. Nie możemy bowiem, szczególnie w tej sytuacji finansowej oświaty, pozwalać sobie na takie dzielenie pieniędzy między nauczycielami, żeby obowiązywała zasada "po równo" niezależnie od efektów pracy.
O innych wątkach tej dyskusji, m.in. nowej podstawie programowej, która - szczególnie w przypadku szkół ponadgimnazjalnych - postawi dyrektorów w sytuacji konieczności bardzo dokładnego przeliczenia etatów w szkołach - wkrótce.
UM JG
Podziel się z innymi:
2013-02-06 17:54
› Zestaw par 1/2 finału J...
2025-04-08
komentarze: 2
› Wyniki i tabela po 22. ...
2025-04-19
komentarze: 82
› Wyniki i tabele po zale...
2025-04-19
komentarze: 83
› Wyniki i tabela po 20. ...
2025-04-05
komentarze: 140
› Wyniki i tabela po 21. ...
2025-04-12
komentarze: 121