NO2
2.00
ug/m3
O3
134.80
ug/m3
PM10
10.20
ug/m3
PM2.5
7.10
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie umiarkowane
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Dam pracę:
- Praca od zaraz! Budowlaniec / Monter ... (2025.06.13)
Dam pracę:
- Praca w pensjonacie (2025.06.12)
Różne:
- Nowoczesne wizualizacje dla Twoich in... (2025.06.12)
Różne:
- Wdrożenia ClickUp i cyfryzacja proces... (2025.06.11)
Sprzedam:
- NOWOŚĆ! Elastyczna deska dekoracyjna M... (2025.06.09)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.06.08)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - Skup starych OBRAZÓW i i... (2025.06.08)
Różne:
- szukamy akordeonistę i basistę (2025.06.07)
Różne:
- Specjalista kadr i płac kurs (2025.06.05)
Kupię:
- GOTÓWKA / KUPIĘ ANTYKI / STAROCIE / DZI... (2025.06.05)
- Rrrr:
› Wyniki 26. kolejki A klasy
2025.06.15 12:01
- Kibic:
› Wyniki 26. kolejki A klasy
2025.06.15 11:37
- Patrick:
› Wyniki 26., 24. i 22. kolejki B klasy
2025.06.15 11:29
- Ggggg:
› Wyniki 26. kolejki A klasy
2025.06.15 11:28
- Lechia:
› Wyniki 26. kolejki A klasy
2025.06.15 11:25
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.7056 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.272 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5604 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 5.0247 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1721 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
O finansach w oświacie
Prezydent Jeleniej Góry, Marcin Zawiła spotkał się z nauczycielami, dyrektorami szkół i przedstawicielami związków zawodowych w oświacie. Rozmawiano o sytuacji organizacyjnej i finansowej w perspektywie realizacji budżetu Miasta.-
Pedagodzy i pracownicy oświaty znają tę sytuację co najmniej tak samo dobrze - powiedział. - Zmniejsza się liczba uczniów, co wynika z demografii. Co roku rosną płace nauczycieli, co wynika z ustawy. Rosną nasze wydatki na utrzymanie oświaty, co wynika z remontów i inwestycji, podejmowanych przez Miasto, by warunki pracy młodzieży i nauczycieli były coraz lepsze. Pochodną wzrostu funduszu płac, zapisanej w ustawie Karta Nauczyciela jest też wzrost tzw. funduszu motywacyjnego, będącego odpisem od funduszu. W większości szkół sposób wydatkowania pieniędzy z "funduszu motywacyjnego" sprawia, że jest to równy dodatek do płac dla wszystkich nauczycieli, niezależnie od jakości ich pracy. Oznacza to w praktyce, że każdy z nauczycieli dostaje relatywnie nieduże pieniądze, które go nie motywują do niczego, bo mają status zwyczajowego dodatku do stałej pensji. A z kolei demotywują tych, których pasją jest nauczanie i osiągają w tym znakomite wyniki. Proponuję, by środowisko wspólnie z przedstawicielami wydziału edukacji, związkami zawodowymi, i in. instytucjami, żywotnie zainteresowanymi sprawami oświaty podjęło dyskusję na temat kierunku zmian w wydatkowaniu środków z "funduszu motywacyjnego", by szczególnie efektywni nauczyciele otrzymywali z "funduszu" odczuwalne nagrody. Nie możemy bowiem, szczególnie w tej sytuacji finansowej oświaty, pozwalać sobie na takie dzielenie pieniędzy między nauczycielami, żeby obowiązywała zasada "po równo" niezależnie od efektów pracy.
O innych wątkach tej dyskusji, m.in. nowej podstawie programowej, która - szczególnie w przypadku szkół ponadgimnazjalnych - postawi dyrektorów w sytuacji konieczności bardzo dokładnego przeliczenia etatów w szkołach - wkrótce.
UM JG
Podziel się z innymi:
2013-02-06 17:54
› Wyniki i tabela po 29. ...
2025-06-07
komentarze: 139
› Wyniki i tabele po 25. ...
2025-06-07
komentarze: 102
› Wyniki i tabela po 34. ...
2025-06-07
komentarze: 16
› Wyniki i tabele po 25.,...
2025-06-07
komentarze: 76
› Zestaw par 30. kolejki ...
2025-06-11
komentarze: 56