Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

18.30

ug/m3

O3

48.30

ug/m3

PM10

13.40

ug/m3

PM2.5

7.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-06-30 o godzinie 22:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

bezchmurnie

20.64°C 1017 hPa 42%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Kibic:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.08.17 07:08

- JGL:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.08.17 06:02

- JGL:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.08.17 05:55

- Awansik:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.08.17 00:23

- Nysa:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.08.16 20:55

Kursy walut (akt. 2025-08-14)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6542
euro euro 1 EUR 4.2639
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5296
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9592
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1742
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

To nie była awaria samolotu

To nie była awaria samolotu - takie są wstępne ustalenia ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Eksperci badają przyczyny katastrofy lotniczej w Jeleniej Górze. W wypadku lekkiego samolotu zginął 46-letni pilot. Samolot nagle runął na ziemię zaledwie 200 metrów od płyty lotniska. W sobotę komisja badała czy nie doszło do nieprawidłowości w układach sterowania. Stwierdziliśmy, że elementy układu sterowania samolotem zachowały ciągłość. Silnik samolotu pracował do końca. Tak, że raczej na chwilę obecną nie możemy uznać, że przyczyną katastrofy była awaria techniczna - mówi Ryszard Rutkowski z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

Lot do momentu niekontrolowanego nurkowania przebiegał prawidłowo. Zachowała się korespondencja radiowa pomiędzy pilotem a kierującym lotami na lotnisku. Z tej korespondencji nie wynika, żeby pilot zgłaszał jakiekolwiek zastrzeżenia czy to z pracą zespołu napędowego, czy z układem sterowania, czy chociażby z jego samopoczuciem.

To był rutynowy tzw. oblot maszyny. Takich lotów wykonujemy dość dużo, bo każdy samolot co roku, co najmniej co roku, musi przejść takie badania, taką weryfikację. I potem ktoś z nas wsiada do samolotu i sprawdza czy wszystko w nim jest tak, jak być powinno. Czy silnik pracuje tak jak powinien, czy przyrządy pokazują tak jak powinny pokazywać - mówi Jacek Musiał, dyrektor aeroklubu jeleniogórskiego.

Pilot miał ważną licencję i badania lekarskie. Samolot był dopuszczony do oblotu technicznego zgodnie z wszystkimi przepisami.

TVP

Podziel się z innymi:

2011-04-18 17:12

Przybornik
Najczęściej czytane

› Marek Siatrak rezygnuje... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 24


› Country pod Śnieżką 2025 czas 2025-08-14
komentarze komentarze: 1


› Spotkanie z ekspertem d... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Zatrzymali mężczyznę podejr... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Jechał na zakazie, wbre... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0