CO
143.43
mg/m3
O3
98.73
ug/m3
PM10
16.46
ug/m3
PM2.5
7.34
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie małe
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Na Wymiar!Belki dekoracyjne, maskowni... (2024.05.13)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.05.13)
Sprzedam:
- Sprzedam stól i krzesła (2024.05.10)
Sprzedam:
- Sprzedam fotele i ławę (2024.05.10)
Sprzedam:
- Sprzedam wersalkę (2024.05.10)
Kupię:
- SKUP ANTYKÓW – KUPIĘ Antyki ̵... (2024.05.10)
Sprzedam:
- Kolorowa piano party ,animacje,zabawa... (2024.05.09)
Różne:
- Zapraszamy do Nowoczesnego Centrum Ur... (2024.05.07)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI / STAROCIE - NAJLEPSZA OF... (2024.05.06)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.05.05)
- zasx:
› Schronisko Samotnia po prawie 58 latach zmienia dzie...
2024.05.16 00:22
- Ślęza:
› Zestaw par 26. kolejki ligi okręgowej
2024.05.15 21:51
- Mario:
› Zestaw par 26. kolejki ligi okręgowej
2024.05.15 21:23
- Kolo:
› Zestaw par 24. kolejki A klasy
2024.05.15 21:09
- Kibic:
› Zestaw par 18. kolejki B klasy
2024.05.15 20:43
dolar amerykański | 1 USD | 3.9368 | |
euro | 1 EUR | 4.2635 | |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.3498 | |
funt szterling | 1 GBP | 4.9651 | |
korona czeska | 1 CZK | 0.172 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Ruszyła budowa obwodnicy południowej Jeleniej Góry
W dniu 7.10.2010 r. uroczyste wbicie szpadli, oficjalnie rozpoczęło budowę jeleniogórskiej obwodnicy południowej miasta.Prezydent Marek Obrębalski wspólnie z Vice Prezesem Firmy ABM POL-DRÓG Markiem Kubikiem rozpoczął uroczystość od odsłonięcia tablicy informacyjnej projektu: "Budowa obwodnicy południowej Etap I -Zadanie I Miasta Jeleniej Góry (od ul. W. Pola do ul. Sudeckiej)". Zaraz po tym, Prezydent wraz z przedstawicielami Konsorcjum, odpowiedzialnymi za budowę obwodnicy, zainaugurowali rozpoczęcie realizacji przedsięwzięcia, od wielu lat oczekiwanego przez mieszkańców miasta. Nastąpiło to poprzez symboliczne wbicie szpadli w miejsce planowanej inwestycji. Powstanie obwodnicy przyczyni się do odciążenia ruchu samochodowego w mieście. Jak mówił Prezydent; już za osiemnaście miesięcy spotkamy się ponownie w tym samym miejscu na otwarciu arterii.
Całkowita wartość projektu: 86 905 416 PLN
Dofinansowanie z Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013, wynosi 50% kosztów kwalifikowanych co stanowi kwotę: 41 812 499 PLN
Planowane zakończenie inwestycji do 30.06.2012 r.
Projekt budowy obwodnicy miasta Jeleniej Góry zakłada:
- budowę odcinka drogowego długości 2, 1 km wraz z obiektami inżynierskimi i przebudową uzbrojenia podziemnego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wincentego Pola do skrzyżowania z ulicą Sudecką - wylot w kierunku Karpacza i Kamiennej Góry. Przebudowywana droga będzie miała dwa pasy jezdni o szerokości 7, 0 m wraz z ciągami pieszo-rowerowymi,
- budowę węzła "Grabarów" na skrzyżowaniu ulic Konstytucji 3-go Maja i Wincentego Pola z budową wiaduktu jednoprzęsłowego o konstrukcji stalowej nad drogą krajową nr 3 z przebudową istniejących jezdni (zjazdów) w kierunku ulicy Wincentego Pola
- budowę skrzyżowań obwodnicy z ulicą Wincentego Pola i ulicą Sudecką w jednym poziomie,
- modernizację istniejącego mostu na rzece Bóbr o długości 65, 0 m z dostosowaniem jego nośności do klasy obciążeń A,
- budowę nowego mostu na rzece Bóbr (druga nitka obwodnicy) długości 75, 0 mb,
- budowę estakady drogowej konstrukcji stalowo - żelbetowej długości 149,0 mb nad ulicą Łomnicką i torami kolejowymi linii Wrocław - Zgorzelec.
Po wieloletnich staraniach Miasto uzyskało dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację zadania. Jest to zadanie priorytetowe dla Jeleniej Góry. Historycznie ukształtowany układ komunikacyjny miasta nigdy nie został dostosowany do zwiększającego się natężenia ruchu turystycznego i transportu ciężarowego. Obecnie ruch w kierunku miejscowości zlokalizowanych w południowej części kotliny jeleniogórskiej, takich jak Karpacz, Kowary, Przesieka, Podgórzyn, Sosnówka prowadzony jest droga wojewódzką nr 367. Droga ta przebiega ulicami Wincentego Pola, Wojska Polskiego i Sudecką, które stanowią część śródmiejskiego układu komunikacyjnego miasta Jeleniej Góry. Plany rozwojowe Miasta zakładają budowę obwodnicy i wyprowadzenie tranzytowego ruchu samochodowego w kierunku Karpacza, Szklarskiej Poręby i innych miejscowości Kotliny Jeleniogórskiej ze ścisłego Centrum miasta. Przyjęte do realizacji zadanie jest I Etapem budowy obwodnicy. Wyeliminowanie ruchu tranzytowego znacznie usprawni dostęp z tej części miasta do centrum. Wybudowanie obwodnicy spowoduje odciążenie zatłoczonej ponad miarę ulicy Wojska Polskiego i ulicy Sudeckiej z pojazdów, ograniczy oddziaływanie układu komunikacyjnego na środowisko naturalne poprzez zmniejszenie emisji spalin, ograniczenie poziomu hałasu i zapylenia. Diametralnie poprawi się stan bezpieczeństwa mieszkańców w tym rejonie miasta, zmniejszeniu ulegnie ilość wypadków i kolizji drogowych a także zwiększy się prędkość przejazdowa. Budowa nowego odcinka drogi łączącej ul. W. Pola z ulicą Sudecką uaktywni około 144 ha terenów powojskowych zwiększając jego atrakcyjność dla inwestorów i przyczyniając się do rozwoju miasta. Ponadto część miasta położona w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy Sudeckiej rozwija się w kierunku rozbudowy budownictwa mieszkaniowego, co generuje dodatkowy ruch pojazdów, który potęguje problemy z przepustowością połączenia ulicy Sudeckiej z głównymi arteriami miasta.
Należy tu wspomnieć też o niedokończonej przez wiele lat inwestycji związanej z budową węzła ,,Grabarów". Węzeł Grabarów obecnie jest problematycznym skrzyżowaniem z wieloma miejscami kolizji, które powstało w wyniku częściowego zaniechania budowy przekroju dwujezdniowego. Miejsce to jest niebezpieczne, a wielu turystów podróżujących w kierunku Karpacza nie zauważa znaków kierujących na skrót przez ul. W. Pola i jedzie dalej, wjeżdżając do centrum miasta. Budowa wiaduktu nad drogą krajową Nr 3 oraz zjazdów spowoduje bezkolizyjny ruch pojazdów na tym odcinku. Także most na rzece Bóbr jest w złym stanie technicznym i nie odpowiada wymogom stawianym dla tej kategorii obiektów. W czasie wiosennych roztopów, kiedy stany wód są podwyższone, most ogranicza przepływ wód powodziowych powodując spiętrzanie się wody i podtopienia okolicznych zabudowań i terenów.
UM Jelenia Góra
foto: Piotr Kuban
Podziel się z innymi:
2010-10-07 18:41
› Wyniki i tabele po 22. ...
2024-05-04
komentarze: 125
› Wyniki i tabela po 24. ...
2024-05-04
komentarze: 84
› Zestaw par 23. kolejki ...
2024-05-07
komentarze: 75
› Zestaw par 25. kolejki ...
2024-05-07
komentarze: 37
› Zestaw par 29. kolejki ...
2024-05-07
komentarze: 20