Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

CO

455.00

mg/m3

O3

55.00

ug/m3

PM10

3.40

ug/m3

PM2.5

1.90

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2024-11-28 o godzinie 20:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

słabe opady deszczu

3.51°C 1019 hPa 98%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- a może Przeskok:
Jelenia Góra wprowadza kartę mieszkańca. Start już 1...
czas 2024.11.28 18:22

- do GKS:
Włókniarz Leśna mistrzem rudny jesiennej
czas 2024.11.28 17:14

- do GKS:
Włókniarz Leśna mistrzem rudny jesiennej
czas 2024.11.28 16:19

- Do wyżej:
Błyskawica pokonała Łużyce
czas 2024.11.28 15:06

- dzpn:
Rezerwy Śląska mistrzem jesieni w Betclic 3. lidze
czas 2024.11.28 14:35

Kursy walut (akt. 2024-11-28)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 4.0907
euro euro 1 EUR 4.3085
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.6238
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.1751
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1705
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Miasto Piechowice w Ogólnopolskiej Kampanii

W dniu 07 kwietnia 2009r. ruszyła ogólnopolska społeczna kampania edukacyjna "Sprawdź czy Twoje picie jest bezpieczne" - Wyhamuj w porę!!- skierowana do osób dorosłych, "Nie bo Tak!!!" - skierowana do osób niepełnoletnich.

Gmina Piechowice jako jedna z blisko 1400 samorządów przystąpiła do przedmiotowej kampanii mającej na celu ograniczenie liczby osób pijących ryzykownie i szkodliwie oraz przekazanie wiedzy na temat szkód zdrowotnych i społecznych, jakie wiążą się z piciem alkoholu. Włączając się w tę kampanię chcemy zachęcić kaŜdego mieszkańca naszego miasta do oceny własnego modelu picia oraz do odpowiedzi na pytanie – Czy moje picie jest bezpieczne? Chcemy ostrzec przed zagroŜeniami, jakie mogą pojawić się w związku z piciem alkoholu. Pokażemy teź, w jaki sposób przeliczać ilość wypijanego alkoholu i jak nie przekraczać granicy picia o niskim ryzyku szkód.

Kampania adresowana jest do dorosłych konsumentów napojów alkoholowych – także do tych, którym wydaje się, że piją niewiele. Jej celem jest ograniczenie liczby osób pijących ryzykownie i szkodliwie oraz przekazanie wiedzy na temat szkód, jakie wiążą się ze spożywaniem alkoholu. Z badań przeprowadzonych przez PARPA wynika, że populacja osób pijących ryzykownie i szkodliwie kształtuje się w Polsce na poziomie ok. 4 mln i jest tym samym ponad cztery razy większa niŜ populacja osób uzależnionych od alkoholu (szacowana na ok. 863 tys.).

Celem kampanii nie jest nakłanianie do całkowitej abstynencji, (choć ta w przypadku niektórych osób, np. młodzieży i kobiet w ciąży czy kierowców jest konieczna), ale pokazanie, kiedy picie staje się ryzykowne i jakie są granice tego ryzyka. Z badań Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że alkohol jest trzecim czynnikiem ryzyka powodującym choroby i zgony ludzi na świecie (po nadciśnieniu tętniczym i
nikotynie), a region europejski jest największym producentem i konsumentem napojów alkoholowych. Ponad 60 typów różnego rodzaju chorób ma związek z alkoholem. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie: www.wyhamujwpore.pl

Badania CBOS z 2008r. pokazują, że w społeczeństwie funkcjonuje stereotyp dotyczący piwa jako najmniej szkodliwego napoju alkoholowego. Tymczasem wypijając szklankę piwa (250 ml), lampkę wina (100 ml) lub kieliszek wódki (30 ml) wprowadzamy do organizmu taka samą ilość alkoholu etylowego. Więcej informacji na temat kampanii uzyskacie Państwo, kontaktując się z Ambasadorem Kampanii Wiesławą Rak, który ma swoja siedzibę w Urzędzie Miejskim przy ul. Żymierskiego 49 pok. 9, tel. 032 075/75-48-909. W ramach kampanii specjalny przekaz profilaktyczny zostanie skierowany do młodzieży. Z myślą o tej grupie docelowej powstała strona internetowa www.niebotak.pl , która pokazuje, Ŝe najbardziej bezpieczne dla osoby niepełnoletniej jest zachowanie abstynencji. Do szkół trafi, przygotowany przez
PARPA, scenariusz wywiadówki dla rodziców oraz scenariusz zajęć profilaktycznych. Ponadto placówki te otrzymają materiały edukacyjne pod hasłem "Nie, bo tak", adresowane do młodych ludzi.

Podziel się z innymi:

2009-05-04 16:38

Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabele po zale... czas 2024-11-16
komentarze komentarze: 44


› Zestaw par 14. kolejki ... czas 2024-11-05
komentarze komentarze: 50


› Zestaw par 13. kolejki ... czas 2024-11-05
komentarze komentarze: 16


› Zestaw par 16. kolejki ... czas 2024-11-05
komentarze komentarze: 18


› Zestaw par 13. kolejki ... czas 2024-11-05
komentarze komentarze: 8