Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

bezchmurnie

10.17°C 1027 hPa 80%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-12-12)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6027
euro euro 1 EUR 4.2271
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5326
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8216
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1744
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Zmiany w komunikacji kolejowej na trasie Wrocław - Jelenia Góra

Do 24 kwietnia utrzymana będzie komunikacja autobusowa między Janowicami Wielkimi a Jelenią Górą na linii kolejowej Wrocław -Jelenia Góra, nr 274. Tymczasowa organizacja ruchu związana jest z przebudową tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska.

Wykonawca przekazał inwestorowi, że natrafił na zmienne warunki geologiczne przy zabezpieczaniu istniejącej obudowy tunelu kolejowego w Trzcińsku. Konieczne są dodatkowe prace. Zakres prac wymaga dłuższej niż początkowo przewidywano przerwy w ruchu pociągów. Informacje o zmianach są dostępne dla podróżnych w rozkładach jazdy na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.

Przebudowa tunelu w okolicy Trzcińska obejmuje wzmocnienie i poszerzenie obiektu, co zapewni sprawne przejazdy pociągów między Wrocławiem a Jelenią Górą. Wewnątrz tunelu rozebrana będzie kamienna obudowa, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Przebudowany obiekt pozwoli na przejazd większej liczby pociągów - możliwe będą, nierealizowane obecnie, równoczesne przejazdy składów po obu torach. Renowacja obejmie ściany oporowe i odwodnienie. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna.

Zasadnicze prace zostaną zrealizowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, która pozwoli na maksymalne utrzymanie przejezdności linii. Użyta zostanie maszyna typu "TEM" w technologii robót "tunel w tunelu". Maszyna umożliwia skucie materiału skalnego, poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz "natryskanie" betonu na ściany. Obudowa maszyny tworzy wolną przestrzeń do bezpiecznego przejazdu pociągów bez zabudowy dodatkowych osłon toru.

PRW.PL

Podziel się z innymi:

2023-04-11 18:41

Przybornik
Najczęściej czytane

› 87-latek potrącony na p... czas 2025-12-04
komentarze komentarze: 0


› Autobusem ze Szklarskie... czas 2025-12-04
komentarze komentarze: 0


› Seniorka straciła 50 ty... czas 2025-12-05
komentarze komentarze: 0


› Rusza odbudowa linii pr... czas 2025-12-05
komentarze komentarze: 1


› Sylwester 2025: Łobuzy ... czas 2025-12-08
komentarze komentarze: 0