Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

7.80

ug/m3

O3

1.00

ug/m3

PM10

8.50

ug/m3

PM2.5

6.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-08-26 o godzinie 06:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie małe

12.39°C 1016 hPa 80%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-08-25)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6421
euro euro 1 EUR 4.2627
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5416
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.918
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1737
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Zmiany w komunikacji kolejowej na trasie Wrocław - Jelenia Góra

Do 24 kwietnia utrzymana będzie komunikacja autobusowa między Janowicami Wielkimi a Jelenią Górą na linii kolejowej Wrocław -Jelenia Góra, nr 274. Tymczasowa organizacja ruchu związana jest z przebudową tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska.

Wykonawca przekazał inwestorowi, że natrafił na zmienne warunki geologiczne przy zabezpieczaniu istniejącej obudowy tunelu kolejowego w Trzcińsku. Konieczne są dodatkowe prace. Zakres prac wymaga dłuższej niż początkowo przewidywano przerwy w ruchu pociągów. Informacje o zmianach są dostępne dla podróżnych w rozkładach jazdy na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.

Przebudowa tunelu w okolicy Trzcińska obejmuje wzmocnienie i poszerzenie obiektu, co zapewni sprawne przejazdy pociągów między Wrocławiem a Jelenią Górą. Wewnątrz tunelu rozebrana będzie kamienna obudowa, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Przebudowany obiekt pozwoli na przejazd większej liczby pociągów - możliwe będą, nierealizowane obecnie, równoczesne przejazdy składów po obu torach. Renowacja obejmie ściany oporowe i odwodnienie. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna.

Zasadnicze prace zostaną zrealizowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, która pozwoli na maksymalne utrzymanie przejezdności linii. Użyta zostanie maszyna typu "TEM" w technologii robót "tunel w tunelu". Maszyna umożliwia skucie materiału skalnego, poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz "natryskanie" betonu na ściany. Obudowa maszyny tworzy wolną przestrzeń do bezpiecznego przejazdu pociągów bez zabudowy dodatkowych osłon toru.

PRW.PL

Podziel się z innymi:

2023-04-11 18:41

Przybornik
Najczęściej czytane

› Marek Siatrak rezygnuje... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 27


› Country pod Śnieżką 2025 czas 2025-08-14
komentarze komentarze: 1


› Spotkanie z ekspertem d... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Zatrzymali mężczyznę podejr... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Jechał na zakazie, wbre... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0