Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

7.10

ug/m3

O3

30.70

ug/m3

PM10

8.30

ug/m3

PM2.5

6.10

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-09-18 o godzinie 11:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

14.61°C 1023 hPa 99%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Do wyżej:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.09.18 06:37

- Katarzyna:
Zużyte ubrania problemem w Jeleniej Górze. Czy miast...
czas 2025.09.17 11:32

- kuban śpi?:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.09.15 08:47

- postawić tam sygnalizację:
Utrudnienia na skrzyżowaniu Wolności-Lipowa
czas 2025.09.12 18:27

- Johnydep:
Podsumowanie ligi okręgowej - miejsca 13-16
czas 2025.09.11 20:11

Kursy walut (akt. 2025-09-17)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.5919
euro euro 1 EUR 4.2559
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5647
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8994
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1749
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Zmiany na miejskich parkingach

W związku z często powtarzającymi się pytaniami o zmiany w Strefie Płatnego Parkowania, nowe koperty, likwidację niektórych miejsc parkingowych, itp. informujemy, że:

- zmiany te, które spotykają się z krytycznymi uwagami jeleniogórskich kierowców, zostały wprowadzone na skutek zmian w przepisach, które obligują samorządy do innej organizacji ruchu

- główną przyczyną problemów jest wprowadzenie nowej, większej szerokości tzw. jezdni manewrowej, to znaczy zwiększenia miejsca w ulicach, gdzie sytuowane są parkingi na o, by kierowcy mogli wygodniej wjechać w zatoczki. Kolejną - obligatoryjne poszerzenie zatoki dla osób niepełnosprawnych do 3,60 m, co powoduje w przypadku Jeleniej Góry, że zatoka jest szersza niż pas jezdni, niemniej to jest zasada wdrożona przez obowiązujący przepis, więc obligatoryjna

- w przypadku ulicy Klonowica - dla przykładu - wytyczenie zgodnej z normami szerokości jezdni manewrowej oznaczało konieczność likwidacji parkingów po jednej stronie tej ulicy

- w przypadku ulicy Bankowej nowe przepisy wymusiły dwa nowe rozwiązania - po pierwsze konieczność wyznaczenia miejsc do parkowania wzdłuż krawężnika po jednej stronie jezdni oraz konieczność wytyczenia po drugiej stronie zatok prostopadłych do krawężnika, co utrudnia mocno wjazd kierowców, szczególnie większych aut. Wytyczenie miejsc sytuowanych skośnie byłoby możliwe, jednak oznaczałoby konieczność eliminacji kolejnych zatok. Sęk w tym, że zatoki planowane skośnie muszą - zgodnie z nowymi przepisami - być szersze. Dla przykładu - o ile zatoka prostopadła dla niepełnosprawnych musi mieć szerokość 3,60 m, to skośna - 4,50. Zwyczajna zatoka może mieć 2,3 m, ale skośna - 2,5. Sumując liczbę miejsc na parkingu przy ulicy Bankowej wprowadzenie skośnych zatok oznaczałoby likwidację kolejnych 5 - 6 miejsc parkingowych, co byłoby jeszcze większą dolegliwością dla kierowców, niż zatoki prostopadłe.

Z samorządowego punktu widzenia racjonalna byłaby weryfikacja tych przepisów, bowiem na co dzień są one nieżyciowe, niemniej jest to kwestia decyzji ustawodawcy.

UM JG

Podziel się z innymi:

2019-11-08 16:21

Przybornik
Najczęściej czytane

› Pokłócił się z właścicielem,... czas 2025-09-05
komentarze komentarze: 0


› Utrudnienia na skrzyżow... czas 2025-09-12
komentarze komentarze: 1


› Schronisko Orle bez now... czas 2025-09-02
komentarze komentarze: 2


› Inauguracja 67. Wrześni... czas 2025-09-04
komentarze komentarze: 0


› Dodatkowe kursy MZK po ... czas 2025-09-04
komentarze komentarze: 0