CO
482.00
mg/m3
O3
42.40
ug/m3
PM10
11.30
ug/m3
PM2.5
9.40
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Uszka z borowikami oferta black friday (2024.11.28)
Nieruchomość: sprzedam:
- Ogrodek dzialkowy na Dzialkowicza (2024.11.28)
Sprzedam:
- Uszka z Borowikami black friday petar... (2024.11.27)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione 100szt+30 uszek... (2024.11.26)
Dam pracę:
- Praca w Niemczech dla cieśli (2024.11.26)
Kupię:
- Profesjonalny Skup Uszkodzonych i Pow... (2024.11.26)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - 603 567 304 - SZYBKI KO... (2024.11.25)
Sprzedam:
- Pierogi świąteczne,uszka z borowikami... (2024.11.24)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione,uszka z borowik... (2024.11.21)
Sprzedam:
- ORKIESTRA-DJ (2024.11.20)
- Mieszkaniec:
› Brzegi Bobru wciąż zaśmiecone. Mieszkańcy Jeleniej G...
2024.11.29 21:44
- Neutralny:
› Podsumowanie rundy jesiennej w A-klasie, grupa 2
2024.11.29 21:42
- JGL:
› Włókniarz Leśna mistrzem rudny jesiennej
2024.11.29 21:35
- do niezalogowany:
› Włókniarz Leśna mistrzem rudny jesiennej
2024.11.29 21:02
- FC Karpacz Gay Fanclub LGBT:
› Karkonosze wygrały klasyfikację Fair Play
2024.11.29 20:54
dolar amerykański | 1 USD | 4.077 | |
euro | 1 EUR | 4.3043 | |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.6268 | |
funt szterling | 1 GBP | 5.1747 | |
korona czeska | 1 CZK | 0.1704 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Wstępne podsumowanie wyników egzaminu maturalnego
W I Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Żeromskiego do egzaminu matu-ralnego w maju 2019 roku przystąpiło 172 tegorocznych absolwentów. Według oficjalnych danych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej maturę zdało 98,20 % uczniów, czyli 168 ab-solwentów, którzy w pierwszych dniach lipca odebrali świadectwo maturalne. Wszyscy uczniowie zdający maturę po raz pierwszy zdali część pisemną z bardzo wysokimi wynikami - tj. ze 100% zdawalnością, w tym trudną dla wielu, matematykę. Jedynie troje uczniów nie zdało części ustnej. Mają oni możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego w sierpniu. Życzymy im powodzenia.Wyniki egzaminów pisemnych absolwentów I LO od lat są bardzo wysokie i prze-wyższają średnie osiągnięcia maturzystów z innych szkół w województwie dolnośląskim lub im dorównują. Tak jest również w tym roku. Absolwenci tej szkoły, tak jak w poprzednich latach najchętniej wybierali przedmioty rozszerzone takie jak: biologia, chemia, geografia, matematyka, fizyka, język angielski, historia, WOS uzyskując na tych egzaminach wyniki wyższe niż porównywalne ze średnimi wynikami szkół województwa dolnośląskiego lub szkół w całym kraju. W tym roku absolwenci wybierali również przedmioty rzadko wybierane: filozofię, historię muzyki, historię sztuki osiągając wysokie noty.
Cała społeczność szkoły cieszy się z sukcesów absolwentów, których wyniki uzy-skane na egzaminie maturalnym świadczą o ich sumiennej i ciężkiej pracy. Na pochwałę za-sługuję również praca i zaangażowanie nauczycieli, wspomagających uczniów w przygoto-waniu do tego ważnego egzaminu.
Do egzaminu maturalnego w II Liceum Ogólnokształcącym im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze w 2019 roku przystąpiło 173 abiturientów. Zdało maturę 168, co daje 97,1% zdawalność. Ww. wskaźnik od 2014 r. utrzymuje się na poziomie powyżej 95 %.
Porównując licea ogólnokształcące:
13,0 punktów procentowych wynik lepszy na tle Miasta Jelenia Góra
11,1 punktów procentowych wynik lepszy na tle województwa ( 79,0 ;86,0 LO)
10,7 punktów procentowych wynik lepszy na tle kraju
Zdawalność poszczególnych przedmiotów:
język polski - 99,4%
matematyka - 97,7%
język angielski -100 %
język niemiecki- 100%
Pięciu absolwentów, którzy nie zdali egzaminu z pojedynczych przedmiotów ma możliwość poprawienia egzaminu w sierpniu (jedna poprawka z egzaminu ustnego z języka polskiego i cztery poprawki z matematyki. Wyniki egzaminów maturalnych cieszą - zdawal-ność egzaminu jest wyższa niż średnia zdawalność w Mieście, województwie i kraju. Bardzo budujące są wyniki poszczególnych uczniów mierzone w skali centylowej. Ponad 80 % abitu-rientów lokuje się w najwyższych grupach centylowych. Uzyskane wyniki i ich miejsce w skali centylowej bardzo dobrze prognozują ich przyjęcia na uznane i prestiżowe uczelnie w kraju i zagranicą.
Podkreślić należy to, że wielu uczniów osiągnęło poziom marzeń - najwyższy, bo 100% wynik praktycznie ze wszystkich przedmiotów. Pozostaje jednak niedosyt - pięciu uczniów z II LO będzie musiało przystąpić do egzaminów poprawkowych po raz kolejny w sierpniu a można to było mieć zaliczone już w sesji wiosennej.
W maju 2019 w Zespole Szkół Elektronicznych i Gimnazjum 3 do egzaminu matu-ralnego przystąpiło ponad siedemdziesięciu uczniów z trzech klas czwartych. Po raz kolejny uczniowie i nauczyciele stanęli na wysokości zadania i uzyskali wyniki znacznie przewyż-szające średnią w Mieście, województwie i kraju.
Podobnie jak w latach ubiegłych uczniowie "Elektronika" osiągnęli wysoki wynik plasując się na trzecim miejscu i zajmując miejsce "na pudle" obok szkół ogólnokształcących - "Żeroma" i "Norwida". Wszyscy uczniowie bardzo dobrze zdali egzaminy ustne i pisemne z języka polskiego, angielskiego i niemieckiego. Najwięcej kłopotów sprawiła jak w latach po-przednich matematyka. Tak więc chociaż 89,6% uczniów uzyskało świadectwa maturalne w terminie to sześcioro tegorocznych absolwentów będzie musiało przystąpić do poprawki w sierpniu.
Wyniki matury 2019 w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych są po-równywalne do roku poprzedniego. Trudna matematyka, jak każdego poprzedniego roku, tak i w tym zebrała u większości uczniów swoje żniwo w postaci słabych wyników bądź niezda-nych egzaminów. Matura na poziomie podstawowym nie zaskoczyła, choć można mieć za-strzeżenia do doboru drugiego tekstu publicystycznego w arkuszu egzaminacyjnym z języka polskiego.
Zadania z języków obcych na poziomie podstawowym porównywalne z ubiegłymi latami, poziom trudności odpowiedni we wszystkich częściach. W wypowiedziach maturzy-stów i nauczycieli dostrzec można pewną zgodność recenzji co do egzaminu z chemii; zadania "zaserwowano" na poziomie akademickim. Nauczyciele wyrazili oburzenie - wygląda na to, że podczas konstruowania arkusza nie była brana pod uwagę podstawa programowa na poziomie rozszerzonym. Biologia, podobnie jak co roku - zadania w tym przedmiocie wymagały na opracowanie więcej czasu.
Na ogół absolwenci są zadowoleni ze swoich świadectw, ale są i tacy, którzy w przyszłym roku będą chcieli podwyższyć wyniki egzaminu - co bardzo dobrze świadczy o ich ambicjach i planach na przyszłość.
Tegoroczni maturzyści Zespołu Szkół Ekonomiczno - Turystycznych w Jeleniej Górze osiągnęli wynik średni zdawalności matury w kategorii techników na poziomie powy-żej średniej miejskiej, wojewódzkiej i krajowej, jednak szkoła plasuje się poniżej średniej zdawalności wszystkich szkół w mieście Jelenia Góra i województwa dolnośląskiego uwzględniających także licea ogólnokształcące. Jest to wynik porównywalny z rokiem ubie-głym. Spośród szkół technicznych miasta Jelenia Góra ZSET osiągnął wynik drugi w kolej-ności po Zespole Szkół Elektronicznych.
Absolwenci technikum zdawali również egzaminy potwierdzające kwalifikacje w za-wodzie - wyniki będą ogłoszone w sierpniu br. Są oni dobrze przygotowani do dalszej nauki na uczelniach wyższych i jednocześnie do włączania się do działań na rynku pracy.
Od lat najwięcej problemów zdającym sprawia matematyka także absolwentom z lat ubiegłych. Najlepiej, bo w 100%, absolwenci zdali egzamin z języka niemieckiego. Wolę przystąpienia do egzaminu poprawkowego w sierpniu zadeklarowało 20 osób. Matura dla ab-solwentów technikum jest zawsze wyzwaniem a absolwenci ZSET podejmują to wyzwanie z pozytywnym efektem.
W Zespole Szkół Licealnych i Zawodowych nr 2 w Jeleniej Górze zdawalność egzaminów matury przez absolwentów szkoły kształtuje się następująco:
2018/19 2017/18
język polski 97,85 89,3
język angielski 93,75 91,3
język niemiecki 100 80
matematyka 69,6 53,6
Nastąpiła znacząca poprawa wyników w porównaniu z rokiem poprzednim:
język polski o 8,5 punktów procentowych
język angielski o 2,5 punktów procentowych
język niemiecki o 20 punktów procentowych
matematyka o 16 punktów procentowych.
Łączna zdawalność 69,5%, zaś ubiegłoroczna 51,9%. Poprawa wyników maturalnych ma szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę, że w ostatnich dwóch tygodniach nauki poprzedzających egzaminy z powodu strajku nauczycieli nie odbywały się zajęcia szkolne. Przydzielone przez Miasto dodatkowe godziny zajęć z matematyki przyczyniły się do znaczą-cej poprawy wyników.
W Zespole Szkół Technicznych "Mechanik" sesja maturalna przebiegła pod znakiem po-prawy wyników w porównaniu do roku ubiegłego;
liczba zdających w roku szkolnym 2018/2019 wyniosła 81 osób (w stosunku do 69 w roku szkolnym 2017/2018), z czego 79 osób przystąpiło do wszystkich egzaminów (w stosunku do 64 jw.) - pozostałe trzy (w stosunku do pięciu jw.) nie stawiły się na egzaminach zorga-nizowanych albo w części pisemnej, albo w części ustnej lub jednej i drugiej;
świadectwa maturalne odebrało (tj. zdało maturę) 54 osób (w stosunku do 31 w roku po-przednim), co określa zdawalność na poziomie 68,4 %. - tj. o 20% wyżej niż było to w roku poprzednim.
zdawalność matur w skali Miasta Jeleniej Góry uplasowała się na poziomie 71,6%. jeśli cho-dzi o technikum, co pokazuje, że po raz pierwszy od lat - ZST "Mechanik" w Jeleniej Górze ze swoim 68,4%. osiągnął wynik co najmniej satysfakcjonujący - w ubiegłym roku było to 48,4 proc. w stosunku do 67,9%. w Jeleniej Górze (podobnie w skali procentowej, jak w la-tach 2015/2016, 2016/2017);
zdawalność matur w województwie dolnośląskim - jeśli chodzi o technikum wyniosła 66,0 proc. co daje wynik o 2,4 proc. niższy, niż ten osiągnięty w ZST "Mechanik" w Jeleniej Gó-rze - co przy interpretacji wyników matur z uwzględnieniem profilu (sylwetki) ucznia i ab-solwenta placówki - tj. osób ukierunkowanych głównie na kształcenie zawodowe, pragną-cych rozpocząć samodzielne życie podparte pracą oraz zarobkami, często mającymi na celu utrzymanie nie tylko siebie, ale i najbliższych: w przypadku w/w priorytetem są egzaminy zawodowe (tu: ich zdawalność jest imponująca), jak również kwalifikacje i kompetencje dodatkowe (płatne praktyki, staże, kursy kwalifikacyjne), a nie egzamin maturalny, który determinują ewentualnie zachęta ze strony pracodawcy czy perspektywa awansu społeczne-go w najbliższej przyszłości - pokazuje ogrom wykonanej pracy przez zespół zarządczy i pedagogów placówki, mobilizujących uczniów do nauki, edukujących ich z naciskiem na rozwój intelektualny i osobowościowy, indywidualizację nauczania i wsparcie, innowacyjne rozwiązania dodatkowe, projektowe i inne;
zarówno wyniki podane przez CKE (informacja OKE), jak i analizy własne i wnioski z ewa-luacji wewnętrznej pozwalają mniemać - że wdrożone w szkole w roku szkolnym 2018/2019 program naprawczy jeśli chodzi o matematykę, projekt zajęć i warsztatów dodatkowych z zakresu tejże - współprowadzony z KPSW w Jeleniej Górze, jak również lekcje wyrównawcze ze wszystkich przedmiotów maturalnych oraz zajęcia i spotkania dla nauczy-cieli organizowane w ramach WDN - mówiąc oględnie, przyniosły pożądane efekty;
W maju 2019 r. w Zespole Szkół Rzemiosł Artystycznych im. Stanisława Wy-spiańskiego w Jeleniej Górze egzamin maturalny zdawało 54 absolwentów (18 w Liceum Plastycznym, 36 w technikum). Ogólna zdawalność uczniów wyniosła 50,70 %, przy czym 33,3% uczniów ma szansę poprawy w sierpniu, gdyż nie zdali jednego obowiązkowego przedmiotu. Najwyższe wyniki uczniowie osiągnęli z pisemnego egzaminu języka polskiego (97,20%); z języka niemieckiego (88,10%) oraz języka angielskiego (88,95%).
Analiza egzaminu maturalnego wskazuje, że słabą stroną uczniów jest matematyka (58,35%). Szkoła organizowała w soboty - raz w miesiącu dodatkowe zajęcia powtórkowe z matematyki w ramach tzw. "weekendów z matmą" oraz konsultacje indywidualne w ciągu całego tygodnia. W zajęciach dodatkowych udział wzięło 31,48% maturzystów z czego 70,59% zdało maturę z matematyki. Potwierdza się zatem opinia jak ważnym i potrzebnym działaniem w szkole jest aktywny udział młodzieży w dodatkowych zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki. We wrześniu nowego roku szkolnego komisja przedmiotowa dokona analizy i po-dejmie stosowne, kolejne już działania, zwiększające szanse uczniów na wyższe wyniki z tego przedmiotu.
Do matury w Zespole Szkół Przyrodniczo-Usługowych i Bursy Szkolnej przystąpiło 24 tegorocznych absolwentów. Język polski zdało 100,00 % uczniów, język angielski 78,94 %, język niemiecki 60,00%. Najsłabszy wynik osiągnęli maturzyści z matematyki. Zdawalność była na poziomie 41,66%. Po przeprowadzeniu analiz wyników próbnych matur, których wyniki były na niskim poziomie, nauczyciele apelowali do uczniów o wzmożenie wysiłków w nauce. Mając jednak świadomość poziomu ich przygotowania i niewielkiego nakładu pracy samodzielnej uczniów - słabe noty z egzaminów nie były niespodzianką. Uczniowie popełnili podstawowe błędy obliczeniowe, co przełożyło się w sposób bezpośredni na ich końcowe wyniki. Egzamin poprawkowy z matematyki przysługuje ośmiu uczniom.
Nauczyciele po rozmowach z absolwentami i po analizie popełnionych przez nich błędów są przekonani, że uczniowie wyniki w sierpniu poprawią i tym samym ostateczna zdawalność matury po podsumowaniach sierpniowych będzie na wyższym poziomie.
Mając w pamięci powody do dumy jaką mogła mieć społeczność Jeleniej Góry w wyniku ogłoszenia w styczniu tegorocznych wyników Rankingu Maturalnego Techników Dolnego Śląska należy mieć nadzieję, że tegoroczne rozstrzygnięcia w tej kwestii będą jeszcze korzystniejsze lub przynajmniej na tym samym poziomie. Przypomnieć należy, że II miejsce zajęło wtedy Technikum przy Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych, natomiast III miejsce Technikum w Zespole Szkół Elektronicznych. Natomiast w najważniejszym Rankingu Liceów Dolnego Śląska w 2019 r. podsumowującym osiągnięcia olimpijskie, maturalne oraz zawierające ocenę wyższych uczelni - w pierwszej dziesiątce naj-lepszych liceów i w tym roku utrzymało swoją pozycję I Liceum Ogólnokształcące im. S. Żeromskiego lokując się wówczas na 10 miejscu. Jeleniogórski "Żerom" w klasyfikacji ogólnopolskiej zajął 134 miejsce i tym samym po raz kolejny zdobył Złotą Tarczę.
Życzyć należy jeszcze lepszych wyników, wyższych miejsc, kolejnych laurów we współzawodnictwie z innymi szkołami Dolnego Śląska i kraju, których uczniowie są bardzo zdolni i pracowici a tym samym są trudnymi konkurentami dla młodych jelenio-górzan.
Opracował: Paweł Domagała
Podziel się z innymi:
2019-07-23 10:23
› Wyniki i tabele po zale...
2024-11-16
komentarze: 44
› Zestaw par 14. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 50
› Zestaw par 13. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 16
› Zestaw par 16. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 18
› Zestaw par 13. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 8