Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

18.30

ug/m3

O3

48.30

ug/m3

PM10

13.40

ug/m3

PM2.5

7.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-06-30 o godzinie 22:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

29.19°C 1003 hPa 64%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze
Kursy walut (akt. 2025-07-21)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6455
euro euro 1 EUR 4.2445
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5554
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9041
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1724
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

W 2023 roku do Karpacza znów mają pojechać pociągi

Za kilkadziesiąt milionów złotych ma zostać odbudowana kolej do Karpacza i Kowar. Dziś odbyło się w Kowarach spotkanie w tej sprawie. Kolej do Kamiennej Góry musi poczekać.

Burmistrz Kowar Elżbieta Zakrzewska chce jednak by do tunelu ta linia została wyremontowana już teraz, by powstała trasa do Kowar Górnych. Przedstawiciele urzędu marszałkowskiego wskazują, że takie wydłużenie o kilka kilometrów podniosłoby koszty o około 30 milionów. Tymczasem nadal dokładnie nie wiadomo jak dużo ta kolej będzie kosztować i ile będą musiały dołożyć gminy mówi członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda.

Tymoteusz Myrda zapowiada, że pociągi do Karpacza pojadą już w 2023 roku. Przedstawiciele gmin nie są pewni, czy są w stanie tak szybko znaleźć środki na wkład własny. Burmistrz Karpacza Radosław Jęcek przyznaje, że kolej dla jego miasta jest bardzo ważna. Podkreśla jednak, że nie jest w stanie do jej budowy dołożyć.

Żadnych pieniędzy nie planuje na tę chwile wykładać także wójt Mysłakowic Michał Orman. Jak mówi tory do Karpacza przebiegają przez jego miejscowość i do Kowar też, nie da się więc zbudować tej linii z pominięciem Mysłakowic. W podobnej sytuacji znalazł się Podgórzyn. Samorządy dyskutują jednaka nie tylko nad odbudową trasy, ale i tym ile który będzie miał dołożyć do jeżdżących do Kowar czy Karpacza pociągów.

Miłośnicy kolei jak Andrzej Olszewski argumentują, że powrót pociągów gwarantuje zmniejszenie korków w miejscowościach turystycznych i przynosi ułatwienia mieszkańcom.

W spotkaniu w Kowarach na temat przyszłości linii do Karpacza i do Kowar zabrakło przedstawicieli Jeleniej Góry. Nie zostali za to zaproszeni przedstawiciele samorządów z drugiej strony tunelu kowarskiego, czyli miasta i gminy Kamienna Góra. Do nich, choć tory marszałek przejął, odbudowa połączeń ma być kwestią bardziej odległej przyszłości.

prw.pl

Podziel się z innymi:

2021-08-25 17:51

Przybornik
Najczęściej czytane

› Spore zmiany kadrowe, w... czas 2025-07-07
komentarze komentarze: 66


› Podsumowanie A klasy - ... czas 2025-07-07
komentarze komentarze: 94


› Piotr Kuban nie żyje czas 2025-07-11
komentarze komentarze: 47


› Wyniki Egzaminu Ósmoklas... czas 2025-07-04
komentarze komentarze: 0


› Podsumowanie A klasy - ... czas 2025-07-07
komentarze komentarze: 5