Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

18.30

ug/m3

O3

48.30

ug/m3

PM10

13.40

ug/m3

PM2.5

7.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-06-30 o godzinie 22:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

14.61°C 1018 hPa 93%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Do wyżej:
Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
czas 2025.08.03 15:57

- Do Kibic:
Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
czas 2025.08.03 15:43

- Kibic:
Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
czas 2025.08.03 15:13

- Wynik:
Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
czas 2025.08.03 14:56

- Do wyżej:
Spore zmiany kadrowe, wygrana w pierwszym sparingu
czas 2025.08.03 13:58

Kursy walut (akt. 2025-08-01)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.7536
euro euro 1 EUR 4.2813
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5937
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9398
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1744
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Rowerowa rewolucja

Prace przy "zagęszczaniu" sieci dróg i ścieżek rowerowych prowadzone są obecnie równolegle na trzech płaszczyznach. Po pierwsze - drogi rowerowe, bądź ciągi pieszo-rowerowe planowane są przy każdej nowej budowie ulicy, czy odcinka ulicy (jak choćby obecnie przy przedłużeniu ulicy Spółdzielczej do Lubańskiej). Po drugie - w miarę możliwości dokonuje się budowy "łączników" takich fragmentów ścieżek, które pozwoliłyby na połączenie już istniejących odcinków i pokonanie większego dystansu. Tu dobrym przykładem jest ścieżka nad kanałem Młynówki, którą można dojechać do ulicy Osiedle Robotnicze, na której ruch spowolniono trzema progami zwalniającymi, a z niej już prosto przez "garbaty mostek" można dojechać do ulic Paderewskiego lub Ogińskiego i dalej, w głąb Zabobrza. Trzecim elementem są takie oznaczenia poziome i pionowe dróg, żeby rowerzysta mógł czuć się bezpiecznie (a kierowca auta bez trudu je zobaczył), jak choćby zjazdy i wjazdy na chodnik i ulicę nieopodal skrzyżowania ulic Kochanowskiego i 1 Maja. Czy to jest wystarczający zakres? - Nigdy nie będzie wystarczający - powiedział Marcin Zawiła - bo coraz więcej jest rowerzystów i coraz więcej potrzebnych jest ścieżek i takich urządzeń. Gdyby porównać sieć dróg i ścieżek w mieście do żywego organizmu, to akurat ten element komunalnej gospodarki jest najżywszy i rozrasta się najszybciej, a determinantami jego rozwoju są dwa elementy - bezpieczeństwo i wygoda. W tej właśnie kolejności. Nie jest więc wykluczone, że będziemy wzorem większych miast planować i "śluzy rowerowe" i "przeciwciągi" (możliwość jazdy rowerami w ulicy jednokierunkowej), ale... wszystko po kolei.

Z analiz wynika, że cała "rowerowa rewolucja" w Jeleniej Górze rozpoczęła się relatywnie niedawno, bo budową ścieżki rowerowej w ulicach Kurpińskiego/Kolberga, łączącej ulice Bacewicz i Różyckiego. To był dystans niewiele ponad tysiąc metrów. Potem była ścieżka przy Ogińskiego, a w roku 2002 - stosunkowo długa (3.820 m) ścieżka wzdłuż ulicy Sudeckiej. Dziś w Jeleniej Górze rowerzyści mają prawie 42 km ścieżek, z których najdłuższą i chyba najbardziej malowniczą jest ścieżka wzdłuż Borowego Jaru, w stronę Perły Zachodu. Liczy dokładnie 3.980 m długości. Przed sezonem wiosennych wycieczek wszystkie będą zlustrowane, zostanie też dokonana inwentaryzacja istniejących przy nich urządzeń. Równocześnie warto przypomnieć, że sukcesywnie uzupełniane są w poszczególnych kwartałach miasta stojaki na rowery.

UM JG

Podziel się z innymi:

2014-03-04 14:52

Przybornik
Najczęściej czytane

› Marek Siatrak rezygnuje... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 6


› Spotkanie z ekspertem d... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Zatrzymali mężczyznę podejr... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Jechał na zakazie, wbre... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0


› Senior z Jeleniej Góry ofi... czas 2025-08-01
komentarze komentarze: 0