NO2
4.30
ug/m3
O3
135.50
ug/m3
PM10
14.20
ug/m3
PM2.5
9.30
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Kupię:
- Kupię ANTYKI za Gotówkę - Zadzwoń - Dojeżdżam... (2025.06.16)
Nieruchomość: do wynajęcia:
- wynajem mieszkania (2025.06.14)
Dam pracę:
- Praca od zaraz! Budowlaniec / Monter ... (2025.06.13)
Dam pracę:
- Praca w pensjonacie (2025.06.12)
Różne:
- Nowoczesne wizualizacje dla Twoich in... (2025.06.12)
Różne:
- Wdrożenia ClickUp i cyfryzacja proces... (2025.06.11)
Sprzedam:
- NOWOŚĆ! Elastyczna deska dekoracyjna M... (2025.06.09)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.06.08)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - Skup starych OBRAZÓW i i... (2025.06.08)
Różne:
- szukamy akordeonistę i basistę (2025.06.07)
- Oks:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.18 16:02
- Kibic:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.18 15:49
- kibic:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.18 15:43
- Jakiś ktoś:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.18 15:23
- ???:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.18 14:59
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.7137 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2717 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5446 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 4.9964 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1722 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Problem z remontem tunelu pod Przełęczą Kowarską?
Samorząd województwa przygotowuje się do remontu tunelu w Kowarach. Koszt oszacował na 20 milionów złotych, o czym już informowaliśmy w Radiu Wrocław. Tymczasem niektórzy przyrodnicy najchętniej nie widzieliby w nim pociągów, a podziemia pozostawione dla kolonii nietoperzy.W nieczynnym tunelu kolejowym pod Przełęczą Kowarską zamieszkały nietoperze. Część tzw. środowisk ochroniarskich uważa, że należy im dać spokój i zrezygnować z pociągów, dla innych jednak przywrócenie pociągów jest kluczowe dla rozwoju regionu i należy szukać kompromisu między ruchem kolejowym a zachowaniem populacji latających ssaków.
Ryszard Rzepczyński, zastępca burmistrza Kowar mówi, że jego miasta z Kamienną Góra nie łączy obecnie żadna publiczna komunikacja i ma to wymierny wydźwięk.
- Myśmy mieli pracowników w urzędzie miejskim, którzy pochodzili właśnie z Kotliny Kamiennogórskiej, z Lubawki, Kamiennej Góry. Po dwóch zimach przejazdu przez Przełęcz Kowarską zaczęli szukać pracy w Kamiennej Górze. To kwestia utrudnień komunikacyjnych, tego odcięcia komunikacyjnego.
Mieszkańcy Kowar uważają, że dla nietoperzy nie brakuje w okolicy miejsca, bo jest kilkadziesiąt sztolni dawnych kopalni, gdzie mogą się chronić i rozmnażać, nawet jeśli wybrały kolejowy tunel.
Znany dolnośląski przyrodnik Dariusz Kuś uważa, że fachowcy powinni zająć się tym, jak najlepiej pogodzić pociągi i nietoperze, co jego zdaniem jest możliwe.
- Tunel powstał, żeby tam była kolej. Wydaje mi się, że można znaleźć kompromisowe rozwiązanie. Należy go wręcz szukać. Nie wyobrażam sobie budowania drugiego tunelu i zostawiania tego, natomiast no rozwój kolei dla tego regionu jest moim zdaniem kluczowy.
Tory do Kowar są porządkowane i mają tam wrócić pociągi. Samorząd województwa przejął całą linię do Kamiennej Góry wraz z tunelem i planuje przywrócenie tam ruchu pasażerskiego, który ustał w 1989 roku.
Linia ma służyć także do transportu towarów, przede wszystkim urobku z kopalni amfibolitu w Ogorzelcu i dolomitu w Czarnowie.
Andrzej Raj, wybrany dziś do Państwowej Rady Ochrony Przyrody powiedział Radiu Wrocław, że należy wypracować takie metody, by pociągi mogły pojechać przez tunel, a jednocześnie zabezpieczona została populacja nietoperzy, które są istotnym przedmiotem ochrony.
prw.pl
Podziel się z innymi:
2024-03-20 18:25
› Wyniki i tabela po 29. ...
2025-06-07
komentarze: 139
› Wyniki i tabele po 25. ...
2025-06-07
komentarze: 102
› Wyniki i tabela po 34. ...
2025-06-07
komentarze: 16
› Wyniki i tabele po 26. ...
2025-06-14
komentarze: 101
› Wyniki i tabela po 30. ...
2025-06-14
komentarze: 106