NO2
4.10
ug/m3
O3
132.10
ug/m3
PM10
13.90
ug/m3
PM2.5
9.00
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Dam pracę:
- Praca od zaraz! Budowlaniec / Monter ... (2025.06.13)
Dam pracę:
- Praca w pensjonacie (2025.06.12)
Różne:
- Nowoczesne wizualizacje dla Twoich in... (2025.06.12)
Różne:
- Wdrożenia ClickUp i cyfryzacja proces... (2025.06.11)
Sprzedam:
- NOWOŚĆ! Elastyczna deska dekoracyjna M... (2025.06.09)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.06.08)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - Skup starych OBRAZÓW i i... (2025.06.08)
Różne:
- szukamy akordeonistę i basistę (2025.06.07)
Różne:
- Specjalista kadr i płac kurs (2025.06.05)
Kupię:
- GOTÓWKA / KUPIĘ ANTYKI / STAROCIE / DZI... (2025.06.05)
- Ff polmex:
› Wyniki 26. kolejki A klasy
2025.06.15 21:14
- Tak:
› Wyniki 26. kolejki A klasy
2025.06.15 21:05
- Kibic Lwówek:
› Wyniki 26. kolejki A klasy
2025.06.15 21:05
- Bobo:
› Wyniki 26., 24. i 22. kolejki B klasy
2025.06.15 21:02
- Bobo:
› Wyniki 26., 24. i 22. kolejki B klasy
2025.06.15 20:59
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.7056 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.272 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5604 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 5.0247 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1721 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Pendolino do Jeleniej Góry
Pociągi Pendolino wkrótce przestaną obsługiwać trasę Jelenia Góra - Wrocław - ustaliła Interia. Jak wyjaśnia PKP Intercity, z połączeń korzystało zbyt mało osób, dlatego rozpoczną i zakończą one bieg w stolicy Dolnego Śląska. Zmiany na tym się nie kończą, bo najszybsze pociągi państwowego przewoźnika przestaną też zatrzymywać się w jednym z miast na Mazowszu.Mieszkańcy Jeleniej Góry od wiosny 2016 roku mają dostęp do najwyższej klasy połączeń PKP Intercity, obsługiwanych pociągami Pendolino. Podróż pociągiem kategorii EIP z pierwszej stacji do Warszawy Wschodniej zajmuje obecnie niecałe sześć godzin. Po drodze skład zatrzymuje się w Wałbrzychu, Wrocławiu, Brzegu, Opolu, Lublińcu i Częstochowie.Na Dolny Śląsk dociera obecnie jedna para połączeń EIP. Wcześnie rano, bo o 4:25, wyprodukowana we Włoszech jednostka ED250 rusza z Jeleniej Góry, po 6 rano jest we Wrocławiu, a po 10:00 kończy bieg w Warszawie. Odjazd w przeciwnym kierunku wyznaczono o 17:10, a do celu Pendolino dociera tuż po 23.
Okazuje się jednak, że wkrótce pasażerowie z Jeleniej Góry oraz Wałbrzycha stracą dostęp do pociągów EIP. Wczesnoporanny kurs w głąb Polski oraz powrotny, wieczorny, został wykreślony z opublikowanego, rocznego rozkładu jazdy PKP, który wejdzie w życie w połowie grudnia. Połączenia te skrócono do i z Wrocławia Głównego.
Interia potwierdziła w PKP Intercity, że brak Pendolino do tych dwóch dolnośląskich miast to nie pomyłka w tabeli odjazdów, ani nie tymczasowa zmiana spowodowana modernizacją szlaku.- Na bieżąco analizujemy liczbę pasażerów podróżujących z Jeleniej Góry do Wrocławia i do dalszych miast. Analizujemy także wnioski pasażerów przesyłane do nas. Poranny pociąg EIP, odjeżdżający tuż po godzinie 4:00 rano, przewoził zbyt mało pasażerów - wyjaśnił rzecznik przewoźnika Maciej Dutkiewicz.Jak podkreślił, na trasie Jelenia Góra - Wrocław, skąd wycofane zostanie Pendolino, poza składami PKP IC jeździ także 13 par pociągów regionalnych, "które gwarantują dalsze skomunikowanie" na najważniejszym, wrocławskim dworcu - a to oznacza, że pasażerowie korzystający z EIP na odcinku, skąd będzie wycofany, nie otrzymają alternatywnego, zamiennego pociągu i konieczna będzie przesiadka.Reklama
Pendolino Jelenia Góra - Warszawa wyraźnie droższe od innych pociągów.
Rzecznik zapewnił, iż siatka pozostałych połączeń EIP do Warszawy, Krakowa, Poznania i Trójmiasta pozostaje bez zmian. - Kolejnym wnioskiem wyciągniętym z analizy potrzeb podróżnych jest podwyższenie kategorii pociągów. Wycofaliśmy wszystkie pociągi TLK, a w ich miejsce pojadą pociągi IC. Pociągi kategorii IC to kategoria ekonomiczna, jak TLK, ale o wyższym standardzie. Są wyposażone m.in. w klimatyzację i gniazdka do ładowania telefonów - wymienił.Głos w sprawie wycofania Pendolino z Jeleniej Góry zabrali też autorzy facebookowej strony "Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych". Ich zdaniem "słaba frekwencja, wysoka cena biletu i problemy organizacyjne zadecydowały o skróceniu relacji". "Wielokrotnie podkreślaliśmy, że głównym problemem dla naszego regionu nie jest uruchomienie rano do Warszawy pociągu dużych prędkości, ale uruchomienie pociągu w stronę Warszawy w niższej kategorii, bardziej dostępnego cenowo" - wskazali.
Sprawdzamy, ile zapłacilibyśmy za bezpośredni przejazd drugą klasą na trasie Jelenia Góra - Warszawa Centralna, gdybyśmy bilet na 4 grudnia kupili w środę (20 listopada). EIP o 4:25, z czasem przejazdu 5 godz. 35 min., kosztuje 191 zł. Na przejazd dwoma innymi składami - IC "Orzeszkowa" (12:24) oraz nocnymi TLK "Karkonosze" (21:19) - trzeba zarezerwować niemal 7 godzin i zapłacić odpowiednio 82 zł lub 84 zł.
Autor Wiktor Kazanecki i źródło tekstu.
Podziel się z innymi:
2024-11-20 15:13
Komentarze
silny ludź od ryżego @ 62.122.113.*
wysłany: 2024-11-22 10:46
Za**** wita !!!!
JanBaan @ 188.33.232.*
wysłany: 2024-11-22 22:48
Tragedia
ranne do Warszawy i popołudniowe połaczenie z Warszawy to były jedyne połączenia, które umożliwiały dojazd do i powrót z Warszawy tegosamego dnia.
Jest to bardzo rozczarowujące.
Mam nadzieję, że PKP zmieni jeszcze to
Ksk @ 213.134.172.*
wysłany: 2024-11-23 20:52
No bez żartów. Mam nadzieje ze to się zmieni
› Wyniki i tabela po 29. ...
2025-06-07
komentarze: 139
› Wyniki i tabele po 25. ...
2025-06-07
komentarze: 102
› Wyniki i tabela po 34. ...
2025-06-07
komentarze: 16
› Wyniki i tabele po 25.,...
2025-06-07
komentarze: 76
› Zestaw par 30. kolejki ...
2025-06-11
komentarze: 56
ksk @ 37.109.150.*
wysłany: 2024-11-20 16:44
Juz sie zaczyna, zaraz bedzie zwijanie taboru kolejowego bo nie bedzie sie oplacac za tego rzadu nic sie nie bedzie oplacac.