Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

7.90

ug/m3

O3

18.60

ug/m3

PM10

11.80

ug/m3

PM2.5

7.50

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-06-17 o godzinie 00:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

11.75°C 1027 hPa 86%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Kibic:
W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
czas 2025.06.17 00:21

- Zed:
Zestaw par barażów o Koleje Dolnośląskie 4. ligi
czas 2025.06.17 00:12

- DO AA:
Wyniki i tabele po 26. kolejce A klasy
czas 2025.06.17 00:03

- Goracy Delfin:
W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
czas 2025.06.16 22:34

- Kibic Olszy:
W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
czas 2025.06.16 22:14

Kursy walut (akt. 2025-06-16)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6804
euro euro 1 EUR 4.2612
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5317
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.9976
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1719
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

O finansach w oświacie

Prezydent Jeleniej Góry, Marcin Zawiła spotkał się z nauczycielami, dyrektorami szkół i przedstawicielami związków zawodowych w oświacie. Rozmawiano o sytuacji organizacyjnej i finansowej w perspektywie realizacji budżetu Miasta.
-

Pedagodzy i pracownicy oświaty znają tę sytuację co najmniej tak samo dobrze - powiedział. - Zmniejsza się liczba uczniów, co wynika z demografii. Co roku rosną płace nauczycieli, co wynika z ustawy. Rosną nasze wydatki na utrzymanie oświaty, co wynika z remontów i inwestycji, podejmowanych przez Miasto, by warunki pracy młodzieży i nauczycieli były coraz lepsze. Pochodną wzrostu funduszu płac, zapisanej w ustawie Karta Nauczyciela jest też wzrost tzw. funduszu motywacyjnego, będącego odpisem od funduszu. W większości szkół sposób wydatkowania pieniędzy z "funduszu motywacyjnego" sprawia, że jest to równy dodatek do płac dla wszystkich nauczycieli, niezależnie od jakości ich pracy. Oznacza to w praktyce, że każdy z nauczycieli dostaje relatywnie nieduże pieniądze, które go nie motywują do niczego, bo mają status zwyczajowego dodatku do stałej pensji. A z kolei demotywują tych, których pasją jest nauczanie i osiągają w tym znakomite wyniki. Proponuję, by środowisko wspólnie z przedstawicielami wydziału edukacji, związkami zawodowymi, i in. instytucjami, żywotnie zainteresowanymi sprawami oświaty podjęło dyskusję na temat kierunku zmian w wydatkowaniu środków z "funduszu motywacyjnego", by szczególnie efektywni nauczyciele otrzymywali z "funduszu" odczuwalne nagrody. Nie możemy bowiem, szczególnie w tej sytuacji finansowej oświaty, pozwalać sobie na takie dzielenie pieniędzy między nauczycielami, żeby obowiązywała zasada "po równo" niezależnie od efektów pracy.

O innych wątkach tej dyskusji, m.in. nowej podstawie programowej, która - szczególnie w przypadku szkół ponadgimnazjalnych - postawi dyrektorów w sytuacji konieczności bardzo dokładnego przeliczenia etatów w szkołach - wkrótce.

UM JG

Podziel się z innymi:

2013-02-06 17:54

Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabela po 29. ... czas 2025-06-07
komentarze komentarze: 139


› Wyniki i tabele po 25. ... czas 2025-06-07
komentarze komentarze: 102


› Wyniki i tabela po 34. ... czas 2025-06-07
komentarze komentarze: 16


› Wyniki i tabele po 25.,... czas 2025-06-07
komentarze komentarze: 76


› Wyniki i tabele po 26. ... czas 2025-06-14
komentarze komentarze: 101