NO2
7.90
ug/m3
O3
18.60
ug/m3
PM10
11.80
ug/m3
PM2.5
7.50
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Kupię:
- Kupię ANTYKI za Gotówkę - Zadzwoń - Dojeżdżam... (2025.06.16)
Nieruchomość: do wynajęcia:
- wynajem mieszkania (2025.06.14)
Dam pracę:
- Praca od zaraz! Budowlaniec / Monter ... (2025.06.13)
Dam pracę:
- Praca w pensjonacie (2025.06.12)
Różne:
- Nowoczesne wizualizacje dla Twoich in... (2025.06.12)
Różne:
- Wdrożenia ClickUp i cyfryzacja proces... (2025.06.11)
Sprzedam:
- NOWOŚĆ! Elastyczna deska dekoracyjna M... (2025.06.09)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.06.08)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - Skup starych OBRAZÓW i i... (2025.06.08)
Różne:
- szukamy akordeonistę i basistę (2025.06.07)
- Kibic:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.17 00:21
- Zed:
› Zestaw par barażów o Koleje Dolnośląskie 4. ligi
2025.06.17 00:12
- DO AA:
› Wyniki i tabele po 26. kolejce A klasy
2025.06.17 00:03
- Goracy Delfin:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.16 22:34
- Kibic Olszy:
› W czwartek losowanie, w niedzielę baraże
2025.06.16 22:14
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.6804 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2612 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5317 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 4.9976 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1719 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
O finansach w oświacie
Prezydent Jeleniej Góry, Marcin Zawiła spotkał się z nauczycielami, dyrektorami szkół i przedstawicielami związków zawodowych w oświacie. Rozmawiano o sytuacji organizacyjnej i finansowej w perspektywie realizacji budżetu Miasta.-
Pedagodzy i pracownicy oświaty znają tę sytuację co najmniej tak samo dobrze - powiedział. - Zmniejsza się liczba uczniów, co wynika z demografii. Co roku rosną płace nauczycieli, co wynika z ustawy. Rosną nasze wydatki na utrzymanie oświaty, co wynika z remontów i inwestycji, podejmowanych przez Miasto, by warunki pracy młodzieży i nauczycieli były coraz lepsze. Pochodną wzrostu funduszu płac, zapisanej w ustawie Karta Nauczyciela jest też wzrost tzw. funduszu motywacyjnego, będącego odpisem od funduszu. W większości szkół sposób wydatkowania pieniędzy z "funduszu motywacyjnego" sprawia, że jest to równy dodatek do płac dla wszystkich nauczycieli, niezależnie od jakości ich pracy. Oznacza to w praktyce, że każdy z nauczycieli dostaje relatywnie nieduże pieniądze, które go nie motywują do niczego, bo mają status zwyczajowego dodatku do stałej pensji. A z kolei demotywują tych, których pasją jest nauczanie i osiągają w tym znakomite wyniki. Proponuję, by środowisko wspólnie z przedstawicielami wydziału edukacji, związkami zawodowymi, i in. instytucjami, żywotnie zainteresowanymi sprawami oświaty podjęło dyskusję na temat kierunku zmian w wydatkowaniu środków z "funduszu motywacyjnego", by szczególnie efektywni nauczyciele otrzymywali z "funduszu" odczuwalne nagrody. Nie możemy bowiem, szczególnie w tej sytuacji finansowej oświaty, pozwalać sobie na takie dzielenie pieniędzy między nauczycielami, żeby obowiązywała zasada "po równo" niezależnie od efektów pracy.
O innych wątkach tej dyskusji, m.in. nowej podstawie programowej, która - szczególnie w przypadku szkół ponadgimnazjalnych - postawi dyrektorów w sytuacji konieczności bardzo dokładnego przeliczenia etatów w szkołach - wkrótce.
UM JG
Podziel się z innymi:
2013-02-06 17:54
› Wyniki i tabela po 29. ...
2025-06-07
komentarze: 139
› Wyniki i tabele po 25. ...
2025-06-07
komentarze: 102
› Wyniki i tabela po 34. ...
2025-06-07
komentarze: 16
› Wyniki i tabele po 25.,...
2025-06-07
komentarze: 76
› Wyniki i tabele po 26. ...
2025-06-14
komentarze: 101