CO
741.00
mg/m3
O3
4.50
ug/m3
PM10
29.30
ug/m3
PM2.5
26.50
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie małe
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione 100szt+30 uszek... (2024.11.26)
Dam pracę:
- Praca w Niemczech dla cieśli (2024.11.26)
Kupię:
- Profesjonalny Skup Uszkodzonych i Pow... (2024.11.26)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - 603 567 304 - SZYBKI KO... (2024.11.25)
Sprzedam:
- Pierogi świąteczne,uszka z borowikami... (2024.11.24)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione,uszka z borowik... (2024.11.21)
Sprzedam:
- ORKIESTRA-DJ (2024.11.20)
Sprzedam:
- Wełna mineralna knauf gr 100mm (2024.11.20)
Sprzedam:
- Uszka premium duże z borowikami 100sz... (2024.11.19)
Różne:
- Oddam sofe (2024.11.18)
- Prawda:
› Podsumowanie rundy jesiennej w A-klasie, grupa 2
2024.11.27 10:16
- manolo:
› Błyskawica pokonała Łużyce
2024.11.27 10:14
- Do wyżej:
› Łomnica górą, ale szacunek dla Gryfa za walkę
2024.11.27 10:04
- do ciekawy:
› Podsumowanie rundy jesiennej w A-klasie, grupa 2
2024.11.27 10:03
- Don:
› Podsumowanie rundy jesiennej w A-klasie, grupa 3
2024.11.27 09:50
dolar amerykański | 1 USD | 4.1073 | |
euro | 1 EUR | 4.3157 | |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.6361 | |
funt szterling | 1 GBP | 5.1639 | |
korona czeska | 1 CZK | 0.1705 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Media bez wyboru. Protest w sprawie podatku od mediów.
Polskie media wyrażają sprzeciw przeciwko rządowym planom w zakresie wprowadzenia podatku od reklam. Możemy przeczytać w liście otwartym do władz:Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego "składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Wprowadzenie go będzie oznaczać:
osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako "globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.
Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.
Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.
Sygnatariusze listu
Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura
Agora S.A.
AMS S.A.
ASTA-NET S.A.
TV ASTA
Bonnier Business
Burda Media Polska
CANAL+
Dziennik Trybuna
Dziennik Wschodni
Edipresse Polska
Eleven Sports Network sp. z o.o.
Euractiv.pl
Gazeta Radomszczańska
Gazeta Żoliborza
Green Content Sp. z o.o.
Gremi Media S.A.
Grupa Eurozet
Grupa Interia.pl sp. z. o.o.
Grupa Radiowa Agory Sp. z o.o.
Grupa RMF
Grupa ZPR
Helios S.A.
Infor Biznes
Kino Polska TV S.A.
Lemon Records sp. z o.o.
Marshal Academy
Music TV sp. z o.o.
Muzo.fm sp. z o.o.
naTemat.pl
NOWa Gazeta Trzebnicka
OKO.press
Polityka
Polska Press Grupa
Prasa Beskidzka
Ringier Axel Springer Polska
STAVKA Sp. z o.o.
Superstacja sp. z o.o.
Telewizja Polsat sp. z o.o.
Telewizja Puls Sp. z o.o.
Telewizja Regionalna TVT
TIME S.A.
TV Spektrum sp. z o.o.
TVN S.A.
Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin
Tygodnik Powszechny
Tygodnik Regionalny 7 dni Częstochowa
Wirtualna Polska
Wydawnictwo Bauer
Wydawnictwo Dominia Księskiego Wulkan
Wydawnictwo Magraf
Wydawnictwo Nowiny
Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański
Muzyczne Radio i inne lokalne oraz regionalne stacje wystąpiły z pismem do dolnośląskich parlamentarzystów:
Szanowni Państwo!
Uwagi lokalnych stacji radiowych do:
Projektu Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzenia Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.
Postulujemy ochronę najmniejszych, lokalnych stacji lokalnych przez:
Odstąpienie od wprowadzenia dodatkowego podatku na media.
Zrezygnowanie z podwyższania kwoty obowiązkowej muzyki polskiej do 49% i pozostawienie jej na dotychczasowym poziomie 33%.
Uzasadnienie:
Ad. 1
Właścicielami lokalnych stacji są polskie osoby fizyczne, fundacje, samorządy, uczelnie i kościoły, które przez ostatnie ćwierć wieku budowały prywatny lokalny rynek radiowy od zera. Większość z nich zatrudnia od kilku do 30 osób. W czasie pandemii wielu lokalnych reklamodawców zamknęło swoje przedsiębiorstwa lub w ramach oszczędności zrezygnowało z reklamy. Branże eventowa, restauracyjna, fitnessowa i szeroko rozumiana turystyczna to w niektórych stacjach blisko 50% wpływów. Obroty za rok 2020 drastycznie spadły a stacje utrzymują się w znacznej mierze z rządowych tarcz. Większość lokalnych stacji walczy o przetrwanie. Stacje płacą za koncesje, częstotliwości, prawa autorskie itd. podczas, gdy strona internetowa, czy gazety są wolne od takich obciążeń.
Płatne reklamy związane z pandemią, trafiły jak zawsze do stacji ogólnopolskich. Małe stacje informowały o zasadach poruszania się w nowej rzeczywistości, o nowych rządowych ograniczeniach i ich znoszeniu bezpłatnie, to znaczy za własne pieniądze. Większość lokalnych stacji na czas pandemii wprowadziła dla najbardziej poszkodowanych firm i branż bezpłatne akcje reklamowe i informacyjne. Najbardziej optymistyczne estymacje prognozują reklamy w 2021 na poziomie niższym niż w roku 2019, więc nie dają szans na odrobienie strat.
Autorzy projektu ustawy wyraźnie pomylili duże koncerny medialne, pracujące na zyskowności 15-30% z małymi lokalnymi stacjami, których większość już przed pandemią działała na poziomach zyskowności 3-10%. Proponowana danina jest w istocie PODATKIEM OBROTOWYM, który nie uwzględnia kosztów prowadzenia działalności.
Nie można małych polskich przedsiębiorstw traktować na równi z potężnymi międzynarodowymi koncernami medialnymi.
Planowany podatek nieuchronnie doprowadzi do bankructw małych, lokalnych stacji, w najlepszym przypadku do dużych zwolnień, bądź przejmowania ich przez międzynarodowe koncerny medialne. Żadna ogólnopolska stacja, czy sieć sterowanych centralnie stacji nie przejmie służby, którą pełnią lokalne rozgłośnie dla lokalnej społeczności.
Nie chcemy być gorzej traktowani od wydawców lokalnej prasy, czy lokalnych portali internetowych. Różne wysokości kwot wolnych od podatku będą prowadzić do nieuczciwej konkurencji.
Postulujemy o odstąpienie od podatku, szczególnie w sytuacji nierównego traktowania różnych mediów.
Ad. 2.
Słuchacze słuchają tego, czego chcą słuchać. Nie da się tego zmienić. Istotą konkurowania stacji radiowych jest dopasowanie programu, w tym muzyki, do gustów słuchaczy, w taki sposób, by mieli szeroki wybór i zechcieli wybrać tę, a nie inną stację. Ryzyko złego wyboru ponosi właściciel.
W czasie pandemii radio w Polsce straciło milion słuchaczy. Prawdopodobnie przenieśli się na płatne zagraniczne serwisy internetowe, gdzie wybierają muzykę, jaką chcą. Podniesienie do 49% obowiązkowej kwoty polskiej muzyki nie zwiększy jej popularności, lecz spowoduje kolejny odpływ słuchaczy do serwisów zagranicznych, takich jak Spotify, YouTube, Tidal, Apple Music. Nie wpłynie to w żaden realny sposób na popularyzację polskiej muzyki.
Radiostacje bardzo chętnie emitują polską muzykę jeśli tylko mają do dyspozycji utwory, które trafiają w gusta słuchaczy, i których słuchacze chcą słuchać.
Wtedy, bez wyznaczania obowiązkowych kwot polskiej muzyki, właściciele stacji sami będą grali te lepsze, popularniejsze polskie piosenki, bo będą chcieli zaspakajać potrzeby słuchaczy. Tak jest we Włoszech, w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii czy Francji.
Efekt wprowadzenie w/w ustawy spowoduje zubożenie oferty radiowej dla słuchaczy a co za tym idzie spadek ilości polskich stacji, zmniejszenie przychodów stacji i polskich twórców w postaci tantiem.
Takie są prawa rynku i nie da się ich zmienić. Obecnie całą tak pożądaną różnorodność rynku radiowego tworzą właśnie liczne stacje lokalne i regionalne.
Dotychczasowe przepisy zobowiązują do grania co najmniej jednej polskiej piosenki na dwie inne z całej reszty świata.
Jedynym narzędziem lokalnych, polskich stacji radiowych do konkurowania z międzynarodowymi korporacjami jest oferta muzyczno-programowa.
Postulujemy o pozostawienie obowiązkowej kwoty polskiej muzyki na dotychczasowym poziomie 33%, który to limit już obecnie należy do najwyższych w Europie.
Z poważaniem,
Roman Lewicki
Przewodniczący Rady Dyrektorów
Pakietu Niezależnych Stacji Radiowych
Skład Pakietu Niezależnych lokalnych stacji radiowych
1. Akademickie Radio Centrum (Rzeszów)
2. Bon Ton Radio (Chełm)
3. Katolickie Radio Podlasie (Siedlce)
4. Katolickie Radio Zamość(Zamość)
5. KRDP-Katolickie Radio Diecezji Płockiej (Ciechanów)
6. KRDP-Katolickie Radio Diecezji Płockiej (Płock)
7. Meloradio (Dzierżoniów)
8. Meloradio Mazury (Ostróda)
9. Muzyczne Radio (Jelenia Góra)
10. Radio 5 Ełk
11. Radio 5 Suwałki
12. Radio Akadera (Białystok)
13. Radio Bayer FM
14. Radio Bielsko
15. Radio CCM (Gliwice)
16. Radio Centrum (Kalisz)
17. Radio Elka (Głogów)
18. Radio Elka (Leszno)
19. Radio eM 107,6 FM (Katowice)
20. Radio eM Kielce
21. Radio Express FM (Tychy)
22. Radio Fest (Chorzów)
23. Radio Gniezno
24. Radio Hit (Włocławek)
25. Radio Jard (Białystok)
26. Radio Kaszebe
27. Radio Kolor 103 FM (Warszawa)
28. Radio Leliwa (Tarnobrzeg)
29. Radio Malbork
30. Radio Nakło
31. Radio Nysa Fm
32. Radio Oko (Ostrołęka)
33. Radio ONY FM (Nysa)
34. Radio Parada(Łódź)
35. Radio Park (Kędzierzyn-Koźle)
36. Radio Piekary
37. Radio Płońsk
38. Radio Puławy 24
39. Radio Q (Kutno)
40. Radio Rekord FM (Radom)
41. Radio Silesia (Zabrze)
42. Radio Sochaczew
43. Radio Starogard
44. Radio STREFA FM Piotrków (Piotrków Trybunalski)
45. Radio Sud (Kępno)
46. Radio Vanessa (Racibórz)
47. Radio Victoria Między Łodzią a Warszawą
48. Radio Weekend (Chojnice)
49. Radio Ziemi Wieluńskiej (Wieluń)
50. Radio Żnin FM
51. RDN Małopolska (Tarnów)
52. RDN Nowy Sącz
53. REKORD -Radio świętokrzyskie (Ostrowiec Świętokrzyski)
54. RPL FM (Płock)
55. RSC Radio Skierniewice
56. Trendy Radio (Krosno)
57. Twoje Radio (Stargard)
58. Wasze Radio FM (Wągrowiec)
Podziel się z innymi:
2021-02-10 17:36
› Wyniki i tabele po zale...
2024-11-16
komentarze: 44
› Zestaw par 14. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 50
› Zestaw par 13. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 16
› Zestaw par 16. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 18
› Zestaw par 13. kolejki ...
2024-11-05
komentarze: 8