Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.50

ug/m3

O3

PM10

6.50

ug/m3

PM2.5

3.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-09-17 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

17.86°C 1022 hPa 52%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Katarzyna:
Zużyte ubrania problemem w Jeleniej Górze. Czy miast...
czas 2025.09.17 11:32

- kuban śpi?:
Marek Siatrak rezygnuje ze stanowiska prezesa Karkon...
czas 2025.09.15 08:47

- postawić tam sygnalizację:
Utrudnienia na skrzyżowaniu Wolności-Lipowa
czas 2025.09.12 18:27

- Johnydep:
Podsumowanie ligi okręgowej - miejsca 13-16
czas 2025.09.11 20:11

- Iwona:
Rusza remont ul. Mickiewicza
czas 2025.09.08 19:57

Kursy walut (akt. 2025-09-17)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.5919
euro euro 1 EUR 4.2559
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5647
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8994
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1749
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Kładki z Polany

Rada Naukowa KPN wizytowała ostatnią w tym roku inwestycję w szlaki turystyczne, czyli przebudowę kładek z Polany do Pielgrzymów. Inwestycja kosztowała nieco ponad 1000 złotych za metr. Istniejące tam 202 metry bieżące kładek chroniące mokradła Polany przed wydeptywaniem i zaburzaniem stosunków wodnych wymagały interwencji. Nowe zostały wybudowane w taki sposób, by były bezpieczne i możliwie długo wytrzymały. Nawierzchnia jest ryflowana, a użyte materiały powinny wystarczyć na lata. Pale są z drewna dębowego, kleszcze oraz legary z drewna modrzewiowego impregnowanego ciśnieniowo, a na podłogę kładek wykorzystane zostało drewno modrzewiowe, ryflowane przeciw poślizgowi oraz w celu zmniejszenia naprężeń. Pale umieszczono w miarę możliwości w gruncie na głębokość 0,4 do 0,6 m w rozstawie od osi pala śr. 0,7 do 0,9 m. Rozstaw pomiędzy poszczególnymi rzędami pali to 2 m.
Zastosowana technologia umożliwi wykorzystanie kładek w razie potrzeby przez ratowników górskich i ich quady, na co pozwala szerokość i nośność kładek.
Deski z poszycia zdemontowanych kładek zostały ułożone w sterty i zostaną wykorzystane do zabudowy istniejących jeszcze w Parku antropogenicznych rynien erozyjnych, które odbierają wodę i wpływają niekorzystnie na górskie mokradła.

Projekt Poprawa stanu łączności ekologicznej w Karkonoskim Parku Narodowym i jego otulinie, uzyskał wsparcie ze środków otrzymanych od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG (85%) oraz budżetu państwa (15%).

KPN

Podziel się z innymi:

2022-11-22 17:44

Przybornik
Najczęściej czytane

› Pokłócił się z właścicielem,... czas 2025-09-05
komentarze komentarze: 0


› Schronisko Orle bez now... czas 2025-09-02
komentarze komentarze: 2


› Utrudnienia na skrzyżow... czas 2025-09-12
komentarze komentarze: 1


› Inauguracja 67. Wrześni... czas 2025-09-04
komentarze komentarze: 0


› Dodatkowe kursy MZK po ... czas 2025-09-04
komentarze komentarze: 0