Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

5.30

ug/m3

O3

55.80

ug/m3

PM10

7.90

ug/m3

PM2.5

5.80

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-10-10 o godzinie 16:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

9.68°C 1001 hPa 94%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Do wyzej:
Piotr Kuban nie żyje
czas 2025.10.22 15:08

- ansz:
Konsultacje społeczne ws. lokalnego zakazu sprzedaży...
czas 2025.10.19 19:02

- MAG:
Kolejny spór o drogę w powiecie karkonoskim
czas 2025.10.19 00:25

- Zdzich:
Kolejny spór o drogę w powiecie karkonoskim
czas 2025.10.17 17:09

- akt:
Konsultacje społeczne ws. lokalnego zakazu sprzedaży...
czas 2025.10.13 23:22

Kursy walut (akt. 2025-10-22)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.6591
euro euro 1 EUR 4.2438
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5963
funt szterling funt szterling 1 GBP 4.8746
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1746
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Kładki z Polany

Rada Naukowa KPN wizytowała ostatnią w tym roku inwestycję w szlaki turystyczne, czyli przebudowę kładek z Polany do Pielgrzymów. Inwestycja kosztowała nieco ponad 1000 złotych za metr. Istniejące tam 202 metry bieżące kładek chroniące mokradła Polany przed wydeptywaniem i zaburzaniem stosunków wodnych wymagały interwencji. Nowe zostały wybudowane w taki sposób, by były bezpieczne i możliwie długo wytrzymały. Nawierzchnia jest ryflowana, a użyte materiały powinny wystarczyć na lata. Pale są z drewna dębowego, kleszcze oraz legary z drewna modrzewiowego impregnowanego ciśnieniowo, a na podłogę kładek wykorzystane zostało drewno modrzewiowe, ryflowane przeciw poślizgowi oraz w celu zmniejszenia naprężeń. Pale umieszczono w miarę możliwości w gruncie na głębokość 0,4 do 0,6 m w rozstawie od osi pala śr. 0,7 do 0,9 m. Rozstaw pomiędzy poszczególnymi rzędami pali to 2 m.
Zastosowana technologia umożliwi wykorzystanie kładek w razie potrzeby przez ratowników górskich i ich quady, na co pozwala szerokość i nośność kładek.
Deski z poszycia zdemontowanych kładek zostały ułożone w sterty i zostaną wykorzystane do zabudowy istniejących jeszcze w Parku antropogenicznych rynien erozyjnych, które odbierają wodę i wpływają niekorzystnie na górskie mokradła.

Projekt Poprawa stanu łączności ekologicznej w Karkonoskim Parku Narodowym i jego otulinie, uzyskał wsparcie ze środków otrzymanych od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG (85%) oraz budżetu państwa (15%).

KPN

Podziel się z innymi:

2022-11-22 17:44

Przybornik
Najczęściej czytane

› Remont ul. Mickiewicza ... czas 2025-10-02
komentarze komentarze: 0


› Budowa strefy relaksu p... czas 2025-10-01
komentarze komentarze: 0


› Kolejny spór o drogę w powie... czas 2025-10-17
komentarze komentarze: 2


› Droga ekspresowa połącz... czas 2025-10-01
komentarze komentarze: 0


› Potrącenie pieszego na ... czas 2025-10-15
komentarze komentarze: 0