Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

NO2

1.80

ug/m3

O3

110.10

ug/m3

PM10

8.40

ug/m3

PM2.5

4.30

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2025-05-01 o godzinie 18:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie małe

16.28°C 1021 hPa 70%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Mariano Italiano:
Zestaw par 28. kolejki Betclic 3. ligi, grupa 3
czas 2025.05.01 19:04

- Orzeł M-ce stary kibic:
Wyniki 27. kolejki Koleje Dolnośląskie 4. ligi
czas 2025.05.01 19:03

- lzs:
Wyniki 27. kolejki Koleje Dolnośląskie 4. ligi
czas 2025.05.01 19:01

- lzs:
Wyniki 27. kolejki Koleje Dolnośląskie 4. ligi
czas 2025.05.01 19:00

- Orzeł M-ce stary kibic:
Wyniki 27. kolejki Koleje Dolnośląskie 4. ligi
czas 2025.05.01 19:00

Kursy walut (akt. 2025-04-30)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 3.7617
euro euro 1 EUR 4.2778
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.5562
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.0283
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1716
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Kładki z Polany

Rada Naukowa KPN wizytowała ostatnią w tym roku inwestycję w szlaki turystyczne, czyli przebudowę kładek z Polany do Pielgrzymów. Inwestycja kosztowała nieco ponad 1000 złotych za metr. Istniejące tam 202 metry bieżące kładek chroniące mokradła Polany przed wydeptywaniem i zaburzaniem stosunków wodnych wymagały interwencji. Nowe zostały wybudowane w taki sposób, by były bezpieczne i możliwie długo wytrzymały. Nawierzchnia jest ryflowana, a użyte materiały powinny wystarczyć na lata. Pale są z drewna dębowego, kleszcze oraz legary z drewna modrzewiowego impregnowanego ciśnieniowo, a na podłogę kładek wykorzystane zostało drewno modrzewiowe, ryflowane przeciw poślizgowi oraz w celu zmniejszenia naprężeń. Pale umieszczono w miarę możliwości w gruncie na głębokość 0,4 do 0,6 m w rozstawie od osi pala śr. 0,7 do 0,9 m. Rozstaw pomiędzy poszczególnymi rzędami pali to 2 m.
Zastosowana technologia umożliwi wykorzystanie kładek w razie potrzeby przez ratowników górskich i ich quady, na co pozwala szerokość i nośność kładek.
Deski z poszycia zdemontowanych kładek zostały ułożone w sterty i zostaną wykorzystane do zabudowy istniejących jeszcze w Parku antropogenicznych rynien erozyjnych, które odbierają wodę i wpływają niekorzystnie na górskie mokradła.

Projekt Poprawa stanu łączności ekologicznej w Karkonoskim Parku Narodowym i jego otulinie, uzyskał wsparcie ze środków otrzymanych od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG (85%) oraz budżetu państwa (15%).

KPN

Podziel się z innymi:

2022-11-22 17:44

Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki 27. kolejki Kole... czas 2025-05-01
komentarze komentarze: 11