NO2
5.30
ug/m3
O3
55.80
ug/m3
PM10
7.90
ug/m3
PM2.5
5.80
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione black friday os... (2025.11.11)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - Skup starych OBRAZÓW i i... (2025.11.11)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI - S T A R O C I E - ZADZWOŃ ! (2025.11.10)
Sprzedam:
- Hala namiotowa hangar rolnicza wiata ... (2025.11.08)
Sprzedam:
- Pierogi 100szt +30 uszek gratis black... (2025.11.08)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI po / PORZĄDKACH / LIKWIDA... (2025.11.07)
Sprzedam:
- Pierogi świąteczne black friday ostat... (2025.11.07)
Kupię:
- SKUP ANTYKÓW – KUPIĘ Antyki ̵... (2025.11.06)
Kupię:
- KUPIĘ ANTYKI po SPRZĄTANIU domu, miesz... (2025.11.05)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione (2025.11.02)
- ksk:
› Mieszkańcy Jeleniej Góry zapłacą więcej za wywóz śmi...
2025.11.12 18:29
- Tygrys:
› Potrącenie 9-latka na przejściu dla pieszych na ul...
2025.11.11 12:06
- Enek:
› Nowoczesne sterowanie ruchem i ścieżki rowerowe
2025.11.09 12:42
- ksk:
› Nowe stawki podatków i opłat
2025.11.06 22:41
- bartek samczyik:
› Jelenia Góra bez zakazu sprzedaży alkoholu
2025.11.06 11:20
![]() |
dolar amerykański | 1 USD | 3.657 |
![]() |
euro | 1 EUR | 4.2312 |
![]() |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.5755 |
![]() |
funt szterling | 1 GBP | 4.7967 |
![]() |
korona czeska | 1 CZK | 0.1745 |
|
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Dolnośląskie rozważa przejęcie ośmiu linii kolejowych
Samorząd województwa dolnośląskiego pozytywnie ocenia doświadczenia jakie uzyskał dzięki przejęciu w 2007r. i rewitalizacji dwóch linii kolejowych Wrocław-Trzebnica oraz Szklarska Poręba-Harrahov. Zamierzymy kontynuować powyższą strategię rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku - powiedział Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Samorząd Województwa Dolnośląskiego zwrócił się do PKP SA z wnioskiem o przekazanie informacji na temat stanu organizacyjno-prawnego ośmiu odcinków linii kolejowych i uzyskał odpowiedź w sprawie możliwości współpracy. Nabierają tempa działania województwa mające na celu przejmowanie nieczynnych linii kolejowych i reaktywację połączeń na nich.ojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" podkreśla, że pozytywnie ocenia efekty dotychczasowych działań województwa w obszarze kolei i tym samym zapowiada ich kontynuację. Z informacji, jakie wpłynęły do redakcji wynika, że mogą to być działania na niespotykaną dotąd w samorządach skalę.- Samorząd województwa pozytywnie ocenia doświadczenia jakie uzyskał dzięki przejęciu w 2007r. i rewitalizacji dwóch linii kolejowych Wrocław-Trzebnica oraz Szklarska Poręba-Harrahov. Zamierzymy kontynuować powyższą strategię rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku - powiedział Wojciech Zdanowski.
Wstępnie w obszarze zainteresowania woj. dolnośląskiego są następujące odcinki linii kolejowych: Jelenia Góra - Mysłakowice - Karpacz; Gryfów Śląski - Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo; Wrocław Główny - Świdnica - Jedlina Zdrój wraz z łącznicą nr 771 na odcinku Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto; Kobierzyce - Piława Górna; Legnica - Lwówek Śląski; Jerzmanice Zdrój - Marciszów; Chojnów - Rokitki; Kłodzko Nowe - Stronie Śląskie.
Dolnośląskie przykładem dla innych
Wojciech Zdanowski podkreśla, że lista linii kolejowych przeznaczonych do przejęcia przez województwo dolnośląskie nie jest zamknięta. W przypadku wystąpienia potrzeb społecznych lub gospodarczych samorząd województwa nie wyklucza możliwości przejęcia innych linii kolejowych.
- Warto zaznaczyć, że Dolnośląska Służba Dróg i Kolei stanowi pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie przykładów integracji zarządcy infrastruktury drogowej i kolejowej. Równocześnie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego oraz w Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei trwają pracę związane z przygotowaniem dokumentacji i oceną kosztów oraz celowości rewitalizacji poszczególnych odcinków linii kolejowych. Są one powiązane z opracowywanym dokumentem planu rozwoju publicznego transportu zbiorowego - dodał Zdanowski.
Jelenia Góra na "nie"
W tym tygodniu Urząd Miasta Jelenia Góra miał głosować nad uchwałą zezwalającą na likwidację linii kolejowych nr 308 Ogorzelec - Jelenia Góra (od km 12,800 do km 39,986) oraz nr 340 Mysłakowice - Karpacz (od km -0,247 do km 7,055). Uchwałę przygotował i podpisał zespół polityków w składzie: Czesław Wandzel, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów; Ewa Grześkowiak, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska; Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta Miasta Jelenia Góra. Urząd Miasta poinformował dzisiaj, że uchwała została jednak zdjęta z porządku obrad i nie będzie poddawana głosowaniu.
- Samorząd Województwa Dolnośląskiego jak najbardziej jest zainteresowany przejęciem linii kolejowych m.in. do Karpacza i Kowar w celu uruchomienia połączeń kolejowych o znaczeniu regionalnym. Obecnie prowadzimy rozmowy z PKP SA - skomentował sprawę Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
rynek-kolejowy.pl
Podziel się z innymi:
2014-05-18 16:18
› Nowe stawki podatków i opłat
2025-11-06
komentarze: 1
› Bieg Niepodległości 202...
2025-11-06
komentarze: 0
› Jakie problemy zgłosili...
2025-11-04
komentarze: 0
› Jelenia Góra bez zakazu sp...
2025-11-05
komentarze: 1
› Już w piątek wernisaż! ...
2025-11-05
komentarze: 0








MZK JELENIA GÓRA
PKS JELENIA GÓRA
PKP
The:protocol