Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

CO

39.97

mg/m3

O3

71.58

ug/m3

PM10

6.67

ug/m3

PM2.5

4.53

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2024-03-29 o godzinie 08:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie duże

9.1°C 1005 hPa 61%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- Do tego młota wyżej:
Zestaw par 22. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.03.29 06:13

- ,,,:
PIŁKARSKA DEBATA WYBORCZA
czas 2024.03.29 03:07

- biernat:
Zestaw par 22. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.03.29 01:25

- kapusta:
Zestaw par 22. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.03.29 01:22

- fabian wozny:
Zestaw par 22. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.03.29 01:19

Kursy walut (akt. 2024-03-28)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 4.0081
euro euro 1 EUR 4.3191
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.4228
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.0474
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1705
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

Volvo dostarczy autobusy hybrydowe MZK

Volvo Polska dostarczy autobusy hybrydowe Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Jeleniej Górze. To kolejne miasto w Polsce zamawiające tego typu pojazdy - w tym roku Volvo dostarczyło największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca.

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze rozstrzygnął przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe) wybrana została oferta Volvo Polska - firma dostarczy trzy tego typu pojazdy.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 85 pasażerów,
w tym 27 na miejscach siedzących (8 dostępnych z poziomu podłogi). Mają być zasilane silnikiem spalinowym o mocy co najmniej 150 kW i elektrycznym o mocy co najmniej 150 kW, odzyskiwać energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego, mieć możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania
z przystanków czy świateł.

Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. W przypadku pojazdów dla MZK Jelenia Góra wymogiem były biletomaty, monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej
z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

- Cieszymy się, że kolejne polskie miasto zdecydowało się na pojazdy o napędzie hybrydowym,
a mieszkańcy Jeleniej Góry już niedługo będą mogli jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie - dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Jego eksploatacja jest również tańsza, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

- Volvo, jako jedyny producent autobusów miejskich, już kilka lat temu całkowicie postawił na elektromobilność, rezygnując z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym. Jak widać po rosnącej liczbie zamówień na tego typu pojazdy - była to słuszna decyzja, dodała Małgorzata Durda.

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do MZK Jelenia Góra w terminie siedmiu miesięcy od daty złożenia zamówienia - bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a w ostatnich miesiącach największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.

Informacja prasowa

Podziel się z innymi:

2017-12-13 16:48

zobacz galerię
Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabele po 17. ... czas 2024-03-23
komentarze komentarze: 163


› Zestaw par 19. kolejki ... czas 2024-03-04
komentarze komentarze: 12


› Zestaw par 16. kolejki ... czas 2024-03-11
komentarze komentarze: 49


› Wyniki i tabele po 16. ... czas 2024-03-16
komentarze komentarze: 152


› Zestaw par 17. kolejki ... czas 2024-03-18
komentarze komentarze: 57