CO
166.47
mg/m3
O3
52.46
ug/m3
PM10
10.04
ug/m3
PM2.5
6.69
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Kupię:
- Kupię ANTYKI za Gotówkę - Zadzwoń - Dojeżdżam... (2024.05.01)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.04.28)
Sprzedam:
- Rolety rzymskie z trwałych tkanin akr... (2024.04.28)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.04.26)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione ostatnu ... (2024.04.26)
Sprzedam:
- Własna działalność rekreacyjna na plaży... (2024.04.25)
Kupię:
- Kupię ANTYKI / STAROCIE / DZIEŁA SZTUKI... (2024.04.19)
Nieruchomość: do wynajęcia:
- Kawalerka do wynajęcia (2024.04.17)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.04.16)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.04.14)
- Kibic:
› Hat-trick Machowskiego
2024.05.06 10:23
- Neutralny do kibic:
› Wyniki i tabele po 16. kolejce B klasy
2024.05.06 10:22
- Arek:
› Wyniki i tabele po 22. kolejce A klasy
2024.05.06 09:17
- Do wyżej:
› Górnik wygrał w Łomnicy
2024.05.06 09:05
- Kibic:
› Górnik wygrał w Łomnicy
2024.05.06 06:32
dolar amerykański | 1 USD | 4.0474 | |
euro | 1 EUR | 4.3323 | |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.4345 | |
funt szterling | 1 GBP | 5.067 | |
korona czeska | 1 CZK | 0.1724 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Budowa obwodnicy jest już na półmetku
Budowa obiektów inżynierskich na południowej obwodnicy Jeleniej Góry jest już na półmetku. Największym wyzwaniem jest teraz wykonanie ustroju nośnego mostu na Bobrze. Konstrukcja ma być jednocześnie wytrzymała i podobna do sąsiedniego zabytkowego obiektu.Jelenia Góra za sprawą budowy południowej obwodnicy zamieniła się w wielki plac budowy. Rozkopanych jest kilka skrzyżowań. W wielu miejscach niezbędna jest budowa obiektów inżynierskich: wiaduktów, estakad, przepustów, mostów. - Czujemy dużą satysfakcję widząc jak plac budowy zmienia z każdym dniem - mówi dyrektor techniczny d.s. produkcji w firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak. - Tam gdzie jeszcze kilka miesięcy temu istniał pas zrytej ziemi, dzięki krawężnikom, murom oporowym, przyczółkom zaczyna wyłaniać się zarys przyszłej trasy. Możemy powiedzieć, że budowa obiektów inżynierskich jest już na półmetku. Za nami już opuszczenie stalowej konstrukcji wiaduktu nad linią kolejową na łożyska. Teraz będziemy ją betonować. Na estakadzie betonujemy już tylko kapy chodnikowe (od stron zewnętrznych) i opaski (od stron wewnętrznych). W tym roku chcielibyśmy też na obu obiektach zamontować bariery sprężyste. Wytworzone są już konstrukcje balustrad w naszym zakładzie w Bydgoszczy. Jeśli pozwoli na to pogoda zdążymy z ich montażem jeszcze w tym roku.
Prawie gotowy jest mur oporowy, przy wjeździe na estakadę, gdzie kończy się wykonywanie kapy betonowej. Najbardziej skomplikowane prace trwają przy nowym moście na Bobrze. - Wykonaliśmy tam już filary i zmontowaliśmy prefabrykaty ustroju nośnego. Tworzą one łuki. Dzięki temu most będzie miał historyczny kształt, nieodbiegający od sąsiedniej, istniejącej przeprawy, która zostanie rozebrana i odbudowana. Na nowej konstrukcji wylewamy teraz warstwę nadbetonu. W listopadzie zaczniemy montaż płyty pomostu. W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy także montaż łuku na wiadukcie na węźle Grabarów. Umożliwi on wjazd na nową obwodnicę z DK nr 3. Stalowa konstrukcja, licząc od poziomu drogi krajowej ma aż 18 metrów wysokości.
Inwestor:
Miasto Jelenia Góra
Wykonawca:
Konsorcjum:
ABM Pol-Dróg Legnica sp. z o.o. z Legnicy (lider)
Firma Gotowski BKiP sp. z o.o. z Bydgoszczy (partner)
Tekst i foto: Firma "Gotowski"
Podziel się z innymi:
2011-10-24 18:35
› Wyniki i tabele po 22. ...
2024-05-04
komentarze: 108
› Wyniki i tabela po 24. ...
2024-05-04
komentarze: 82
› Wyniki i tabela po 23. ...
2024-05-01
komentarze: 88
› Wyniki i tabele po 16. ...
2024-05-04
komentarze: 45
› Wyniki i tabela po 28. ...
2024-05-04
komentarze: 33