Startuj z JG24.pl  
Praca Kowary Polityka prywatności Redakcja Kontakt
logowanie
wpisz swój login:
wpisz swoje hasło:
załóż konto
Monitoring jakości powietrza w Jeleniej Górze

CO

155.12

mg/m3

O3

128.83

ug/m3

PM10

14.51

ug/m3

PM2.5

7.72

ug/m3

Dane pomiarowe dla stacji Jelenia Góra. Wartości zostały odczytane dnia 2024-04-30 o godzinie 06:00.

Pogoda w Jeleniej Górze

zachmurzenie umiarkowane

16.52°C 1021 hPa 67%
Sportforever sklep sportowy Jelenia Góra
Ostatnie komentarze

- TYPER:
Zestaw par 27. kolejki 4. ligi dolnośląskiej
czas 2024.04.29 22:37

- Orzeł:
Łomnica po raz drugi ograła BKS
czas 2024.04.29 22:26

- Orzeł:
Łomnica po raz drugi ograła BKS
czas 2024.04.29 22:19

- Orzeł:
Zestaw par 23. kolejki ligi okręgowej
czas 2024.04.29 22:13

- Kibic:
Zestaw par 22. kolejki A klasy
czas 2024.04.29 22:12

Kursy walut (akt. 2024-04-29)
dolar amerykański dolar amerykański 1 USD 4.0346
euro euro 1 EUR 4.319
frank szwajcarski frank szwajcarski 1 CHF 4.4259
funt szterling funt szterling 1 GBP 5.0509
korona czeska korona czeska 1 CZK 0.1717
Waluta:

Ilość:
Przelicznik:
0 PLN

To nie była awaria samolotu

To nie była awaria samolotu - takie są wstępne ustalenia ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Eksperci badają przyczyny katastrofy lotniczej w Jeleniej Górze. W wypadku lekkiego samolotu zginął 46-letni pilot. Samolot nagle runął na ziemię zaledwie 200 metrów od płyty lotniska. W sobotę komisja badała czy nie doszło do nieprawidłowości w układach sterowania. Stwierdziliśmy, że elementy układu sterowania samolotem zachowały ciągłość. Silnik samolotu pracował do końca. Tak, że raczej na chwilę obecną nie możemy uznać, że przyczyną katastrofy była awaria techniczna - mówi Ryszard Rutkowski z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

Lot do momentu niekontrolowanego nurkowania przebiegał prawidłowo. Zachowała się korespondencja radiowa pomiędzy pilotem a kierującym lotami na lotnisku. Z tej korespondencji nie wynika, żeby pilot zgłaszał jakiekolwiek zastrzeżenia czy to z pracą zespołu napędowego, czy z układem sterowania, czy chociażby z jego samopoczuciem.

To był rutynowy tzw. oblot maszyny. Takich lotów wykonujemy dość dużo, bo każdy samolot co roku, co najmniej co roku, musi przejść takie badania, taką weryfikację. I potem ktoś z nas wsiada do samolotu i sprawdza czy wszystko w nim jest tak, jak być powinno. Czy silnik pracuje tak jak powinien, czy przyrządy pokazują tak jak powinny pokazywać - mówi Jacek Musiał, dyrektor aeroklubu jeleniogórskiego.

Pilot miał ważną licencję i badania lekarskie. Samolot był dopuszczony do oblotu technicznego zgodnie z wszystkimi przepisami.

TVP

Podziel się z innymi:

2011-04-18 17:12

Przybornik
Najczęściej czytane

› Wyniki i tabele po 19. ... czas 2024-04-06
komentarze komentarze: 124


› Zestaw par 18. kolejki ... czas 2024-04-02
komentarze komentarze: 22


› Zestaw par 19. kolejki ... czas 2024-04-08
komentarze komentarze: 24


› Zestaw par 19. kolejki ... czas 2024-04-02
komentarze komentarze: 17


› Wyniki i tabele po 19. ... czas 2024-04-12
komentarze komentarze: 192